Nikola Dujmović, direktor hrvatske kompanije Span, koja intenzivno surađuje s Microsoftom i između ostalog se bavi i cyber-zaštitom, podsjeća da je ovakav pad nešto što se događa vrlo rijetko i na što povremeno trebamo biti spremni.
"Stvar je vrlo jednostavna, povećana ovisnost o tehnologiji u globaliziranom svijetu ima veće posljedice kada se dogodi ovakav bug. Nedavno sam bio u Turkmenistanu i kada tamo rikne komp, jednostavno ga maknu na stranu i sve rade na trgovačkom papiru. I svi su sretni jer više ljudi ima posla. Ovo je jednostavno bug koji ruši sustave, ali kod kojeg ne postoji mogućnost eksploatacije. I pad koji neće trajati danima, nego će se računati u satima i vjerojatno se sutra više nitko ovoga neće sjećati", naglašava Dujmović.
Podsjeća da je na sličan način nedavno stalo više od 40 tisuća McDonald‘sovih restorana jer je operater u partnerskoj firmi nešto pogriješio.
"Greška je nastala u CrowdStrikeu, ali pošto njih šira javnost ne zna, onda su se svi većinom koncentrirali na Microsoft, koji je u ovoj priči zapravo žrtva, premda ne velika. CrowdStrike je jedna renomirana i velika firma, ali im je promaknuo bug. Kako, ne znam, ali dogodilo se. Sada svi naprosto fizički moraju dignuti servere u ‘safe‘ modu, pobrisati taj driver, vratiti na staro i restartati. To nije ni kompliciran ni težak proces, ali je nešto što treba napraviti i što zahtijeva određeno vrijeme", zaključuje prvi čovjek Spana Nikola Dujmović.