Martina Dalić

Predsjednica Uprave Podravke: Kompanija koja misli i djeluje globalno

Podravkini rezultati nisu samo odraz našeg poslovnog uspjeha, oni su i rezultat predanog rada i strateškog planiranja usmjerenog na jačanje naše konkurentnosti i osiguranje održivog rasta

Martina Dalicć

 Neja Markicevic/Cropix

Inovativnost, kvaliteta, hrabrost, nasljeđe, održivost, i brižnost, ne nužno i tim redom, šest je vrijednosti koje su utkane u Podravku i njezine brendove. Dodamo li tome otpornost i sposobnost prilagodbe, doći ćemo do ključnih sastojaka zašto je Podravka uspješna kompanija koja ostvaruje značajan rast prihoda i neto dobiti, istovremeno provodeći ključne transformacije u poslovanju.

O Podravkinim uspješnim rezultatima u proteklom razdoblju pisalo se i govorilo puno - rast prihoda od prodaje Grupe Podravka porasli su za sedam posto i iznosili 713,8 milijuna eura, realizirane su brojne investicije, a vrijednost dionice Podravke probila je sve rekorde. Već u prvom kvartalu ove godine prihodi od prodaje veći su za devet posto u odnosu na isto razdoblje lani. Te brojke već same po sebi svjedoče o našoj sposobnosti da ostvarimo postavljene ciljeve i nadmašimo očekivanja, čak i u nepovoljnim uvjetima.

No, iza tih brojki krije se mnogo više - Podravkini rezultati nisu samo odraz našeg poslovnog uspjeha, oni su i rezultat predanog rada i strateškog planiranja usmjerenog na jačanje naše konkurentnosti i osiguranje održivog rasta. Ako govorimo o protekloj godini, posebno treba istaknuti širenje poslovanja na inozemnim tržištima, kako u segmentu Prehrane tako i u segmentu Farmaceutike, odnosno Belupu.

Tijekom prošle godine, ostvarili smo značajne iskorake u jačanju prodaje na inozemnim tržištima, što nam otvara put za budući rast. Često se zaboravlja da Podravka nije kompanija koja posluje samo u Hrvatskoj, već internacionalna kompanija koja se na stranim tržištima bori s najvećim svjetskim prehrambenim divovima. Mindset i kultura poslovanja jedne takve kompanije moraju, stoga, biti globalni.

Uložili smo velike napore u pregovore s kupcima i restrukturiranje prodaje na tržištima zapadne i srednje Europe, s ciljem postizanja pravednijih uvjeta za naše brendove poput Vegete, Lina, Lino Lade, Dolcele i Podravke. Time smo se vodili i u segmentu Farmaceutike - Belupo je unaprijedio efikasnost na tržištu Hrvatske, osnažio prodaju na tržištima srednje i jugoistočne Europe te ojačao kapacitete za razvoj proizvoda i inovacije.

Kontinuirano ulaganje u modernizaciju i tehnologiju jedan je od glavnih stupova naše Strategije. Od 2021. Podravka provodi snažan investicijski ciklus u kojem je do 2023. realizirano oko 150 milijuna eura. Samo tijekom 2023. realizirano je gotovo sedamdeset milijuna eura, a dodatnih sto milijuna eura planirano je za ovu godinu. Ova ulaganja fokusirana su na modernizaciju, uvođenje novih tehnologija, digitalizaciju, povećanje efikasnosti i energetske učinkovitosti te unapređenje uvjeta rada.

Među najvažnijim investicijama je gradnja logističko-distributivnog centra u Koprivnici vrijednog 48 milijuna eura. Završetak radova očekuje se u drugoj polovici godine, a ovaj centar značajno će povećati efikasnost našeg logističkog segmenta kroz optimizaciju skladišnih prostora, smanjenje internog transporta i bolju kontrolu troškova. Osim toga, očekuje se pozitivan utjecaj na okoliš smanjenjem emisije ugljičnog dioksida.

Početkom godine otvorili smo novu Tvornicu tjestenine u Koprivnici, investiciju vrijednu više od 15 milijuna eura. Ova tvornica proizvodi industrijsku tjesteninu za Podravka juhe te tjesteninu pod brendom Zlato polje. Modernizacija tehnološkog procesa proizvodnje osigurava vlastitu proizvodnju tjestenine i daljnji rast kategorije juha, kao i razvoj novih proizvoda.

Također, završili smo gradnju novog pogona za preradu rajčice u Varaždinu. Ova investicija omogućuje povećanje kapaciteta primarne prerade svježe rajčice i osigurava kontinuitet vlastite proizvodnje. Početak komercijalne proizvodnje u novom pogonu očekuje se u trećem kvartalu ove godine.

Ulaganje uključuje i poljoprivrednu mehanizaciju i navodnjavanje, ključne za nesmetano obavljanje proizvodnje. Organizirat ćemo proizvodnju rajčice na vlastitim površinama i kod kooperanata, ukupne veličine oko 400 hektara. Osim toga, provodimo drugu fazu ulaganja u sunčane elektrane, sufinanciranu sredstvima Modernizacijskog fonda, koja će ukupnu instaliranu snagu podići do 8362,6 kW.

Prošle godine, za prvu fazu projekta - najveću integriranu sunčanu elektranu u Hrvatskoj, dobili smo prestižnu nagradu Hrvatskog energetskog društva “Hrvoje Požar” za realizirani projekt racionalnog gospodarenja energijom i unapređenje okoliša. Dodatno, u okruženju obilježenom rastom troškova sirovina i inflacijom, uspjeli smo kroz efikasnost nabave i konkurenciju među dobavljačima ograničiti utjecaj rasta troškova na proizvodnju.

Usvojili smo i dvije ključne strategije integrirane sa Strategijom poslovanja - Strategiju održivog poslovanja i Nutritivnu strategiju. Strategija održivog poslovanja Grupe Podravka do 2030. usmjerena je na čist okoliš, brigu o zaposlenicima i zajednici, odgovorno korporativno upravljanje te zdravu prehranu. Nutritivna strategija potvrđuje našu privrženost načelima zdrave i uravnotežene prehrane, definirajući okvir za razvoj novih i inoviranih proizvoda na bazi visokovrijednih i kvalitetnih namirnica i sastojaka.

Grupa Podravka ostala je predana unapređenju materijalnog položaja radnika i stvaranju poticajnog radnog okruženja za naše zaposlenike. Tijekom prošle godine proveli smo povijesnu transformaciju sustava plaća i nagrađivanja, napuštajući sustav koeficijenata i uvodeći moderan i fleksibilan sustav plaća vezan uz složenost poslova i kvalitetu rada. Novi sustav plaća donio je značajno povećanje prosječne neto plaće naših zaposlenika, podcrtavajući našu predanost njihovom blagostanju i profesionalnom razvoju.

Gledajući prema budućnosti, uvjereni smo da će strateške odluke i ostvarena ulaganja poslužiti kao čvrsta osnova za daljnji rast i uspjeh. S jasnim fokusom na proširenje prisutnosti na tržištu, unapređenje ponude proizvoda i usvajanje održivih praksi, dobro smo pozicionirani za iskorištavanje novih prilika i prevladavanje mogućih izazova.

Imamo sve predispozicije da Grupa Podravka u narednih pet godina postane najveća prehrambena industrija u srednjoj i jugoistočnoj Europi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. lipanj 2024 01:39