EKSKLUZIVNO IZ LONDONA

Saznajemo što turistički insajderi predviđaju za sljedeću sezonu: ‘Svi smo dizali cijene, ali Hrvatska je obilježena‘

Nakon sastanaka s turoperatorima ministar turizma Tonči Glavina upozorio je da ‘cijene postaju bitnije od gostoljubivosti i ljepote destinacije‘

Matteo Pansini, direktor prodaje talijanskog konzorcija Portofino Coast

 Marija Crnjak/

Cijene su apsolutno glavna tema o kojoj se priča na ovogodišnjem izdanju svjetske turističke burze WTM London koja je otvorena u utorak, a kad je hrvatski turizam u pitanju, čeka nas izazovna godina.

"To nije nikakva floskula, izazovno je zbog niza razloga, od geopolitičkih, do gospodarske situacije na našim glavnim tržištima, do pritiska na cijene. Više od svega gleda se vrijednost za novac, a znamo što se događalo zadnjih par godina u Hrvatskoj, kazao nam je Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, koja na ovom WTM-u među ostalim predstavlja novi izgled štanda. I s londonskog sajma opet ista poruka turističkih vlasti, oprezno s cjenovnom politikom, da ne bismo izgubili na konkurentnosti.

image

WTN, novi štand HTZ-a

Htz/

Ključne poruke

"WTM je među ostalim odlična prilika da pojačamo turistički promet zimi, u zimskim mjesecima i u proljeće iduće godine, i razgovori koje vodimo s organizatorima putovanja idu u tom smjeru. No, ovo nam je prilika da isto tako pošaljemo našem turističkom sektoru nekoliko ključnih poruka iz ovoga što nam govore naši partneri na terenu. Analize provedene u Njemačkoj (Reiseanalise) kao i na razini Europske putničke komisije pokazuju da će se odluke o putovanjima u idućoj godini donositi najvećim dijelom na temelju omjera cijene i kvalitete, više od 52 posto putnika to stavlja na prvo mjesto. Pritom treba znati da je dvoje od pet putnika već odabralo destinaciju, ali je još nisu bukirali, i zato je prilika da sad ponudimo dobre cijene za rani buking i napravimo značajan iskorak. Cijene jesu stvar tržišta, ali jako je bitno da s ovog sajma pošaljemo ovakvu poruku cijelom tržištu. Jer cijene postaju bitnije od gostoljubivosti i ljepote destinacije", kazao je ministar turizma Tonči Glavina, koji se zajedno sa Staničićem u u utorak sastao s vodećim organizatorima putovanja.

image

Kristjan Staničić, Fabrio i Tonči Glavina

Htz/

Spomenuo je također važan podatak da 54 posto gostiju traži manje razvikana odredišta, bez gužve, što je prilika za hrvatski kontinentalni turizam, otoke, zaleđe. To je u skladu s reformom hrvatskog turizma, kroz koju se goste želi maknuti iz gradova u Liku, Gorski kotar, Dalmatinsku zagoru.

Glavina i Staničić sastali su se među ostalim s Udruženjem britanskih turoperatora i pojedinim turoperatorima od kojih su dobili informacije o ranijem uvođenju letova za iduću godinu, kao i većem broju letova za primjerice Pulu, što će sigurno dovesti veći broj britanskih turista u Istru.

Dobili etiketu

Iz turističkog sektora kažu nam da bi Hrvatska u idućoj sezoni zbilja mogla stati na loptu, bar kad je smještaj u pitanju. Ivan Rukavina, direktor prodaje agencije Uniline, kaže nam da se upravo ovih dana zahuktava rani buking koji zasad ide jer nema nekih većih potresa na globalnom tržištu, a s britanskog tržišta za 2025. se očekuje blagi rast dolazaka, iako i Britanci sve više gledaju na budžet.

"Cijena je prvo i najvažnije pitanje, pitaju nas jesmo li konačno zaustavili njihovo divljanje u odnosu na ovu i još više prošlu godinu. Naše su spoznaje da je taj nerazumni rast cijena stao, bar što se tiče smještaja i prijevoza, a smještaj čini oko 40 posto budžeta putovanja", kaže nam Rukavina.

No, tek ćemo vidjeti hoće li nam uopće biti dovoljno ako se sad zaustavimo, odnosno jesu li protekle dvije sezone ostavile traga na konkurentnosti. Naši nam konkurenti kažu da smo definitivno dobili etiketu da smo preskupi. Matteo Pansini, direktor prodaje talijanskog konzorcija Portofino Coast, koji upravlja luksuznim hotelima, kaže da je sve manje Talijana spremno platiti skuplje za istu ili lošiju kvalitetu.

image

Matteo Pansini, direktor prodaje talijanskog konzorcija Portofino Coast

Marija Crnjak/

"Ne mislim da ste baš obilježeni, ali cijena će biti presudna u odabiru. Kad dolazite prvi put u odredište, važna vam je cijena, ako možete to isto dobiti negdje drugdje, to ćete odabrati, kaže nam Pansini, uz napomenu da je Albanija sve popularnija za njegove sunarodnjake.

Kad vidimo što nude drugi, nema dileme. Trenutačno, isti proizvod u Grčkoj za iduću sezonu košta oko 20 posto manje nego u Hrvatskoj, kaže nam svoju procjenu Sotiris Manolitsas, prodajni direktor lanca luksuznih hotela na Kreti.

image

Sotiris Manolitsas, prodajni direktor lanca luksuznih hotela na Kreti

Marija Crnjak/

"Svi smo dizali cijene, no Hrvatska je otišla malo dalje, postali ste preskupi, no možda je logično jer imate puno manje hotela", kaže nam iskusni hotelijer.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 12:19