Ako se pita potrošače, transparentnost i jednostavnost sastojaka ključni su kriteriji pri izboru hrane i pića. Novi val istraživanja tvrtke Ingredion, koji je se provodi već deset godina, pokazao je da su proizvodi koji imaju jednostavne ambalaže najbrže privući kupce. S obzirom na rastući trend na tom području, istraživači procjenjuju da je će za dvije godine 70 posto proizvoda imati baš takve etikete. Također je utvrđeno da 99 posto europskih proizvođača jasno i jednostavno označavanje proizvoda vidi kao smjer u kojem će razvijati svoju poslovnu strategiju, a 87 posto je taj princip već počelo primjenjivati što pokazuje da su prepoznali trend među potrošačima i spremno odgovorili na njega.
Clean labeling, u doslovnom prijevodu čisto označavanje, inicijativa je usmjerena prema potrošačima koja potiče proizvođače hrane da stvaraju proizvode s lako razumljivim oznakama, navodeći prirodne sastojke i minimalno umjetnih dodataka. Mnoge velike prehrambene tvrtke, kao što su Nestlé i Mars, obvezale su se na uklanjanje umjetnih aditiva u hrani, velikim dijelom i zbog toga što ta praksa za kompanije postaje nužnost žele li ostati konkurentne. "Čiste" oznake trebaju sadržavati naziv, neto težinu, adresu proizvođača, informacije o hranjivim vrijednostima i popis sastojaka i alergena.
Najveći izazov s kojim se taj pokret suočava vezan je uz to što se konzervansi i aditivi često koriste kako bi se osigurala sigurnost hrane ili održao rok trajanja. Rješenje bi mogla biti eterična ulja bilja i začina koja bi mogla služiti kao prirodni konzervans, ali njihovu učinkovitost još treba detaljno ispitati.
Constantin Drapatz, viši voditelj marketinga u Ingredionu, ističe kako njihova istraživanja više od desetljeća potvrđuju želju potrošača za transparentnošću i boljom nutritivnom vrijednošću hrane i pića koje kupuju pa pohvaljuje to što su se proizvođači prilagodili tim očekivanjima.
Takve promjene potiču kompanije da budu inovativnije. Primjerice, kupci su danas više brinu o svom zdravlju pa i prehrambena industrija ide u smjeru smanjenja šećera kroz niskokalorične zaslađivače prirodnog podrijetla. Kako bi proizvod i dalje bio ukusan, a time i primamljiv kupcima, kompanije moraju prilagoditi stare ili osmisliti nove recepture.
- Ovaj pomak zadovoljava potražnju za zdravijim opcijama i također označava širi trend prema zdravlju i wellnessu, ističući ključnu ulogu odabira sastojaka u budućim ponudama hrane i pića - objašnjava Drapatz.
Kratki popis poznatih sastojaka u kombinaciji s manje šećera, kombinacija su koja je na sve većoj cijeni. Studija je pokazala da jednostavne etikete kupce ujedno asociraju na kvalitetu pa su im proizvodi privlačnije. Iako je taj trend prisutan već desetljeće, istraživanja su pokazala da je pandemija dodatno potaknula potrošače da više brinu o svom zdravlju što se u potrošačkoj industriji iskazuje kroz kupnju prirodne, što manje prerađene hrane i pića s minimalno dodanih šećera.
- Unatoč sve izazovnijem gospodarskom okruženju, industrija je proširila svoj fokus i relevantnost jednostavnih oznaka u svom poslovanju. Usredotočujući se na sastojke koji su prepoznatljivi i dio su kratkog popisa sastojaka, proizvođači mogu pristupiti rastućem tržišnom segmentu koji cijeni i transparentnost i kvalitetu - poručuju iz Ingrediona.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....