PLINACRO

Planira se infrastruktura za prijenos čistog vodika i infrastrukture za transport CO2

Hrvatska bi se trebala pozicionirati kao važna karika za transport vodika u ovom dijelu Europe
 Plinacro

Plinacro kao operater plinskog transportnog sustava odgovoran je za izgradnju i sigurno upravljanje plinskim transportnim sustavom koji se danas, nakon 20 godina intenzivnog razvoja, prostire na 95 posto teritorija Hrvatske te iznosi više od 2500 km.

Uz plinski transportni sustav iznimno je razvijen i distributivni sustav, čija mreža se prostire na više od 18.000 km. Putem nje se plinom izravno opskrbljuje približno 680.000 potrošača u 19 od ukupno 20 županija i Gradu Zagrebu, a neposredno putem sustava centraliziranog toplinskog grijanja taj broj znatno je veći.

Interkonekcija

Putem interkonekcija s Mađarskom i Slovenijom plinski transportni sustav povezan je s regionalnim i europskim plinskim sustavom, a LNG terminalom i spojnim plinovodom Zlobin - Omišalj sa svjetskim tržištem LNG-a, što omogućuje transport plina prema regionalnom i europskom tržištu.

Postojeća plinska infrastruktura predstavlja tehnički potencijal koji je oportuno prenamijeniti i iskoristiti za transport biometana i vodika te transport, prikupljanje i skladištenje CO2. Planiranje razvoja mreže za transport vodika i CO2 temeljit će se na optimiranju korištenja postojeće plinske infrastrukture i prenamjene postojećih plinskih u plinovode za transport vodika i CO2.

Prva i druga faza

U prvoj fazi razvoja mreže za transport vodika i CO2 infrastrukturne potrebe ostat će ograničene jer će se početna potražnja podmirivati proizvodnjom u blizini ili na licu mjesta potrošnje, a u određenim područjima vodik će se primješavati s prirodnim plinom. Kako bi se olakšala primjena određenih oblika vodika s niskim udjelom emisija CO2, Plinacro je počeo planiranje transportne infrastrukture za prijenos čistog vodika i infrastrukture za hvatanje i korištenje CO2.

U drugoj fazi razvoja, novoizgrađena, odnosno iz plinovoda za prirodni plin prenamijenjena vodikova infrastruktura transportirat će vodik za uravnoteženje električne energije, industrijske i prometne primjene, ali i za opskrbu toplinom za stambene i poslovne zgrade.

Razmatrat će se također razvoj većih skladišta vodika za koje se procjenjuje da će u ovoj fazi postati nužna. Povoljan geografski položaj i potencijal postojeće plinske transportne mreže Hrvatska bi trebala iskoristiti kako bi se pozicionirala kao važna karika za transport vodika iz istočne Europe, Balkana i zemalja južnog te istočnog Mediterana prema korisnicima vodika u Hrvatskoj, ali i budućem regionalnom i europskom vodikovu tržištu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 11:26