Paprena cijena

Ovo će biti najskuplja cesta u Hrvatskoj: Tri kilometra koštat će 520 milijuna kuna!

Na gotovo tri kilometara ceste je 1779 metara objekata i 1410 metara potpornih zidova
Ilustracija: Riječka zaobilaznica
 Tea Cimaš / Hanza Media

Novac za gradnju najkraće i najskuplje ceste u hrvatskoj povijesti konačno je osiguran te su stvoreni preduvjeti za gradnju.

Riječ je o 2997 metara dugačkoj državnoj cesti od čvora Škurinje do luke Rijeka, poznatije pod oznakom DC403. Osim gradnje ceste, u sklopu projekta djelomično će se rekonstruirati i 400 metara pristupnih cesta. Ukupna cijena gradnje iznosi nevjerojatnih 520 milijuna kuna, odnosno 148,5 milijuna kuna ili 20 milijuna eura po kilometru! Tako visoku cijenu “cestica” može zahvaliti iznimno zahtjevnom terenu kojim će prolaziti i brojnim objektima koje treba sagraditi.

Tri vijadukta

Na gotovo tri kilometara ceste je 1779 metara objekata i 1410 metara potpornih zidova. Planira se gradnja tri vijadukta ukupne dužine 516 metara te trotračni tunel Podmurvice dužine 1263 m s dvije zaustavne niše i četiri pješačka interventna izlaza ukupne dužine 840 m.

Sredstva za gradnju te prometnice osigurana su iz fondova Europske unije i državnog proračuna. Europska unija bespovratno daje 442 milijuna kuna, a država Hrvatska preostalih 15 posto, odnosno nešto manje od 80 milijuna kuna. Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za gradnju ove državne ceste danas će u Rijeci potpisati ministar prometa Oleg Butković, ravnatelj Središnje agencije za financiranje programa i projekata EU Tomislav Petric i predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić.

Nakon potpisa ugovora o financiranju, slijedi natječaj za izvođača radova, a gradnja ceste trebala bi trajati tri godine.

Cestom D403 povezivat će se postojeći čvor Škurinje na riječkoj obilaznici i zapadni dio luke Rijeka, odnosno kontejnerski terminal Zagrebačka obala. Osim toga, realizirat će se veza sa središtem Rijeke, smanjiti prometno zagušenje, povećati sigurnost prometa...

Ipak, najvažnije značenje prometnice je to što će kontejnerskim terminalima Brajdica i Zagrebačka obala omogućiti izravnu cestovnu povezanost na autocestovnu mrežu. U luci Rijeka trenutačno se izvode radovi na željezničkoj infrastrukturi za ta dva kontejnerska terminala. Osim toga, na Zagrebačkoj obali u tijeku su završni radovi i na lučkoj infrastrukturi - Zagreb deep sea kontejnerski terminal.

Povezanost

Riječ je o najvažnijem i najvećem kapitalnom projektu Lučke uprave Rijeka u sklopu Rijeka Gateway projekta. Gradnjom novog Zagreb deep sea kontejnerskog terminala riječkoj luci će se osigurati dodatni kapaciteti za prekrcaj kontejnera na zapadnom dijelu luke. Terminal ima dubinu mora od 20 metara, što mu donosi naziv deep sea terminal i znači da ima kapacitete za prihvat kontejnerskih brodova posljednje generacije.

Da bi terminali bili konkurentni, potrebna im je cestovna povezanost sa zaleđem koju će dobiti upravo gradnjom te državne ceste. Osim toga, realizacija projekta trebala bi privući veći broj potencijalnih koncesionara za najam terminala Zagrebačka obala, koji će uskoro biti raspisan.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 19:53