Oko 39 posto svih automobila proizvedenih u svijetu bijele je boje. To je jedan od glavnih rezultata BASF-ova izvještaja o bojama za završne automobilske premaze za 2019. godinu. Iza te brojke krije se zanimljiv pomak: iako je bijela najpopularnija boja u svakoj regiji, postoje bitne razlike u regionalnoj distribuciji. Dok je u regiji Azija i Pacifik gotovo svaki drugi automobil bio bijeli, u Sjevernoj Americi i regiji EMEA to je tek svaki treći.
Bijela je boja, naime, temeljna boja svakog automobila, a sve ostale boje i nijanse, većina automobilskih proizvođača, dodatno naplaćuje.
Sljedeće po popularnosti ostale su akromatske boje: crna, siva i srebrna. One zajedno pokrivaju također 39 posto svih automobila koji su sišli s tekuće vrpce u 2019. godini. Taj trend vrijedi i za najpopularniji segment: SUV-ove. No, u 2019. godini 22 posto svih novih vozila u svijetu bilo je obojeno kromatskim bojama. Oko devet posto svih vozila proizvedenih u svijetu bilo je plavo, a 7 posto crveno. Svaka od tih boja odražava emocionalni motiv povezan s vlasništvom automobila i osobnošću. BASF-ovi dizajneri upotrebljavaju jedinstvene pigmente, efekte i ostale inovacije da bi stvorili duboke i sjajne nijanse.
Subkompaktna i ostala mala vozila češće su živih boja. Osim plave i crvene, počinju se pojavljivati smeđa i bež, osobito u regiji Europa, Srednji istok i Afrika (EMEA).
U Europi udio automobila bijele boje, koja je još uvijek sveukupno najpopularnija boja, neznatno se smanjio. Dok se popularnost srebrne također smanjuje, siva nastavlja put prema uspjehu, s udjelom na tržištu od 20 posto. Kromatski segment neznatno raste tako da je gotovo svaki četvrti automobil u Europi bio obojen kromatskom bojom. Unutar tog segmenta plava je još uvijek na čelu, s udjelom od 11 posto, a s oko 160 različitih nijansi prednjači i u raznolikosti. S udjelom od dva posto prvi se put ističe bež boja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....