RAFINERIJA RIJEKA

Nadogradnja postrojenja u Urinju trenutno je najveći industrijski projekt u Hrvatskoj

‘Rafinerija je danas u punom radnom kapacitetu, a isporuka derivata odvija se po planu i bez zastoja‘, pojasnio je Goran Pleše

Urinj, rafinerija

INA je 2020. godine pokrenula Projekt nadogradnje Rafinerije nafte Rijeka, i to je trenutno najveći i najvrjedniji industrijski projekt koji se odvija u Hrvatskoj. Ukupna ulaganja iznose više od četiri milijarde kuna, što predstavlja najveći pojedinačni investicijski projekt u povijesti Ine.

Zbog ulaganja u projekt postrojenja za obradu teških ostataka, rekonstrukciju postojećih postrojenja, ulaganja u novu luku sa zatvorenim skladištem te veću ukupnu složenost Rafinerija nafte Rijeka bit će jedna od modernijih europskih rafinerija.

Važan korak

Zahvaljujući postrojenju za obradu teških ostataka poboljšat će se struktura proizvoda riječke rafinerije tako što će se povećati udio profitabilnih takozvanih bijelih proizvoda, odnosno motornih goriva – dizela i benzina. Proizvodnja će osigurati dovoljne količine za potrebe domaćeg tržišta te ostalih ključnih izvoznih tržišta.

Radovi su trenutačno u fazi da se može treći kako je ostvareno oko 50 posto ukupne gotovosti projekta. Trenutačno se radovi odvijaju usporedo s radom riječke rafinerije koja je započela s preradom u ožujku i trenutačno proizvodi derivate punim kapacitetom.

Goran Pleše, operativni direktora Rafinerija i marketinga u Ini naglašava kako je isporuka ključne opreme za novo postrojenje za obradu teških ostataka u riječku rafineriju važan korak u implementaciji Projekta nadogradnje Rafinerije nafte Rijeka.

"Ponosni smo na dosadašnje uspjehe, osobito kada uzmemo u obzir izazovne uvjete koji nas prate gotovo od početka radova. Osim velikih poremećaja u svjetskim lancima opskrbe, pandemija nam je otežala i aktivnosti na terenu. Neizvjesnost dodatno produbljuje geopolitička kriza koju je izazvao rusko-ukrajinski sukob, no mi ostajemo predani nastavku transformacije rafinerijskog poslovanja te podizanju konkurentnosti Rafinerije nafte Rijeka. Već sada se naziru nove konture postrojenja, a vizura cijele rafinerije značajno će se promijeniti ovo ljeto nakon postavljanja čeličnih modula i koksnih komora na temelje. Ukupna ulaganja u projekt iznose više od četiri milijarde kuna, a implementacijom projekta osigurat će se održivost i profitabilnost Inina rafinerijskog poslovanja", ističe Goran Pleše.

Pleše naglašava kako su oba važna procesa u Rafineriji nafte Rijeka, a to su prerada nafte i izgradnja novih postrojenja i objekata, odvijaju neometano. "Trenutačno je rafinerija u punom radnom kapacitetu, a isporuka derivata odvija se po planu i bez zastoja. Projektni tim se profesionalno nosi sa svim zadacima. Nadamo se da će ove godine biti završen veliki dio građevinskih radova. Uz svu kompleksnost, i dalje nam je u primarnom fokusu očuvanje zdravlja naših radnika, kao i svih vanjskih radnika na projektu", pojašnjava Goran Pleše, operativni direktor Rafinerija i marketinga u Ini.

Intenzivni radovi

Na postrojenju za obradu teških ostataka uz radove na armiranobetonskim konstrukcijama u tijeku su intenzivni radovi montaže čeličnih struktura koji se odvijaju usporedno s montažom razne takozvane statičke opreme.

U završnoj su fazi radovi na izgradnji strukture koksnih komora tako da se tijekom prve polovice ljeta očekuje montaža, odnosno, sastavljanje cijele konstrukcije koksnih komora koja se sastoji od četiri čelična modula od kojih najteži ima masu 371 tonu. Naravno, to uključuje i sastavljanje koje će obaviti specijalna dizalica kapaciteta 1600 tona.

Pored toga, u tijeku su radovi na izgradnji luke za koks, trenutno je u moru postavljeno 25 pilota, izvedeno je 10.000 kubičnih metara općeg nasipa, izvode se armiranobetonski radovi na silosu koksa i temeljima transportera koksa. U raznim dijelovima rafinerije izvode se radovi montaže čelične konstrukcije cijevnih mostova. Tako je na postrojenju za proizvodnju sumpora montirana sva statička oprema te su u tijeku cjevarski radovi.

Koksna komora

Radovi su u završnoj fazi i uskoro se očekuje probni rad na dijelu 110 kV priključka koji uključuje podzemni dalekovod dužine 1,6 kilometara te nadzemni dalekovod dužine četiri kilometra, trafostanicu 110/35 kV, 2x63 MVA instalirane snaga. Paralelno uz radove na samom gradilištu, odvijaju se i radovi na proizvodnji čelične konstrukcije i pretfabrikaciji cjevovoda u tvornicama u Turskoj, Poljskoj, Italiji i Rumunjskoj.

Od važnijih dijelova isporučene su koksne komore koje čine središte proizvodnog procesa u kojemu će teški ostaci nafte biti prerađivani u takozvane svijetle produkte, mahom diesel i benzin te petrol koks, što bi riječkoj rafineriji trebalo jamčiti dugoročno isplativo poslovanje, uz povećanje prerade sirove nafte na oko 4,5 milijuna tona godišnje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. listopad 2024 12:46