Plovila budućnosti

Na hrvatskoj strani Jadrana održavaju se brojna testiranja naprednih rješenja za brodove

Ispitivanja eD 32 Ultra nisu samo istaknula naprednu izvedbu plovila, već su naglasila i njegov potencijal za tih i održiv rad a gradili bi ga u Hrvatskoj

 Probna voznja elektricnog broda vlasnika Michaela Jost, 

 Nikolina Vukovic Stipanicev/Cropix

U blizini Bilica pa prema Skradinu održana je pokusna vožnja 9,5 metara dugog, eD 32 Ultra potpuno električnog broda visokih performansi. Time je start up eD-TEC, završio ispitivanja na Jadranskom moru za ovaj model broda. Partnerima i stručnjacima prezentirana je inovativna električna pogonska tehnologija.

„Mi u eD-TEC-u smo zadovoljan rezultatima ispitivanja eD 32 Ultra u moru. Ispitivanja eD 32 Ultra nisu samo istaknula naprednu izvedbu plovila, već su naglasila i njegov potencijal za tih i održiv rad. Inovacije kao što su dvostruke plug-and-play eD-QDrive propulzijske jedinice od 200kW i baterija od 105kWh ključne su za vrhunski dizajn plovila, postavljajući nova mjerila u industriji“, istaknuo je Michael Jost,osnivač start up tvrtke eD-TEC.

image

Probna voznja elektricnog broda vlasnika Michaela Jost,

Nikolina Vukovic Stipanicev/Cropix
image

Probna voznja elektricnog broda vlasnika Michaela Jost, b

Nikolina Vukovic Stipanicev/Cropix

Duljina testiranog plovila je 9,5 metara, širina je 3,3 metra a težak je dvije tone. Trup je izgrađen od kompozitnih karbonskih vlaka na visoke čvrstoće . Ukupna izlazna snaga motora je 400 kW Propeleri koji probijaju površinu, dizajnirani su za poboljšanu učinkovitost i performanse.

Neto kapacitet baterije je 105 kWh. Baterija omogućava domet do 50 nautičkih milja pri maloj brzini a procijenjen domet pri brzinama krstarenja ovisno o ponašanju i brzini kreće se između 20 do 40 nautičkih milja. Trenutačna brzina krstarenja modela iznosi 25 čvorova, s očekivanim povećanjem na 30 čvorova nakon daljnje optimizacije. Maksimalna brzina još nije određena jer se provode daljnja ispitivanja i poboljšanja u smislu optimizacije.

image

Probna voznja elektricnog broda

Nikolina Vukovic Stipanicev/Cropix
image

Probna voznja elektricnog broda vlasnika Michaela Jost,

Nikolina Vukovic Stipanicev/Cropix

Hrvatskla idealno mjesto

„Hrvatska se pokazala idealnim mjestom za predstavljanje eD-TEC-ovih inovativnih rješenja za električnu mobilnost i predanost održivosti. Strateški položaj zemlje u Europi, njezini bogati prirodni resursi i usmjerenost na obnovljivu energiju čine Hrvatsku savršenom okolinom za unaprjeđenje ciljeva eD-TEC-a. Osim ispitivanja na moru, eD-TEC aktivno razvija i implementira tehnologije osmišljene za poboljšanje lokalne infrastrukture u Hrvatskoj.

image

Probna voznja elektricnog broda vlasnika Michaela Jost,

Nikolina Vukovic Stipanicev/Cropix
image

Probna voznja elektricnog broda vlasnika Michaela Jost,

Nikolina Vukovic Stipanicev/Cropix

To uključuje mobilne baterije i CO2 neutralne elektrane, usmjerene na podršku životu bez mreže i pružanje mogućnosti brzog punjenja izvan mreže. Ove inovacije ne samo da su u skladu s rastućom potražnjom za održivim energetskim rješenjima, već također utiru put budućnosti u kojoj su mobilnost i stanovanje neprimjetno integrirani u ugljično neutralni ekosustav“, ističe strat upa tvrtke eD-TEC Michael Jost, koji je prilikom testiranja broda eD 32 Ultra, naglasio da mu je namjera graditi ovakve brodove u nekom od hrvatskih brodogradilišta.

image

Probna voznja elektricnog broda vlasnika Michaela Jost,

Nikolina Vukovic Stipanicev/Cropix

Jost je naglasio i to da su planovi eD-TEC-a u Hrvatskoj dosežu i izvan mora, jer je kako kaže, tvrtka usmjerena na razvoj naprednih rješenja koja doprinose održivom životu i električnoj mobilnosti. „Uvođenjem mobilnih baterija i CO2 neutralnih elektrana, eD-TEC ima za cilj osnažiti lokalne zajednice alatima potrebnim za život bez mreže. Ove tehnologije osmišljene su za podršku stanovanja i mobilnosti, osiguravajući pouzdan i učinkovit pristup energiji čak i na lokacijama izvan mreže.

"Naša je vizija stvoriti sveobuhvatan ekosustav u kojem električna mobilnost i održivi život idu ruku pod ruku. Razvijanjem tehnologija koje podržavaju izvanmrežne mogućnosti i brzo punjenje, omogućujemo budućnost u kojoj pojedinci mogu živjeti i kretati se slobodno bez oslanjanja na tradicionalne energetske mreže. Hrvatska nudi savršenu pozadinu za ove inovacije i baš smo zadovoljni što možemo istražiti sve potencijal ovih tehnologija", istaknuo je Jost.

Direktor Strategije i razvoja koncerna Volkswagen Grupe

eD-TEC, start-up sa sjedištem u Münchenu, koji sa svojom tehnologijom i rješenjima električnog pogona, donosi velike promjene u nautičkoj industriji . Osnivač eD-TEC-a, Michael Jost, okupio je mladi tim stručnjaka iz cijelog svijeta koji razvija i testira rješenja, odnosno kompletnu platformu za brodove od osam do 30 metara. eD-TEC razvija modularni sustav od 50 do 2400 kW, uključujući visoko integrirani potpuno električni površinski pogon nazvan eD-QDrive.

image

Probna voznja elektricnog broda vlasnika Michaela Jost, bivseg direktora istrazivanja i razvoja Porsche grupe. Na fotografiji: Michael Jost.

Nikolina Vukovic Stipanicev/Cropix

Michael Jost je donedavni direktor Strategije i razvoja koncerna Volkswagen Grupe koji je bio na čelu ekipe koja je razradila model prelaska jednog od najmoćnijih svjetskih proizvođača automobila na električni pogon do 2030. godine. Njegov tim je donio dvije ključne odluke a to je da u budućnosti VW bude isključivo orijentiran prema proizvodnji električnih automobil te pripremili proizvodnju autonomnih vozila.To su dva ključna pravca razvoja, koji je Jost razvijao, u što je VW uložio preko 60 milijardi eura. „Cilj je prijeći s proizvodnje automobila pogonjenih motorima s unutarnjim izgaranjem na električna autonomna vozila“, ističe Jost koji je mišljenja da će Europa prestati proizvoditi dizelske i benzinske automobile do 2030. godine.

Jost je po dovršetku strategije i zadovoljan rezultatima a testiranja te pregovorima sa svim dionicima uključujući i njemačku Vladu odlučio polovicom 2021. godine napustiti tu poziciju te posvetiti se obitelji i izići iz aktivnog poslovanje te je pokrenuo novi koncept razvoja.

image

Probna voznja elektricnog broda

Nikolina Vukovic Stipanicev/Cropix

„Ono što smo napravili na cestama možemo napraviti i na morima. Kada budemo na cestama imali automobile na električni pogon, prestat će potreba za dizelskim i benzinskim motorima na brodovima.Trebat će duže vremena za brodove, zato što ciklus u autoindustriji traje 10 godina dok kod brodova traje 20 godina. Postoji još jedna važna razlika. Što brže vozite električni automobil on se brže i puni a kod brodova je obrnuto. Zato je izazov premostiti taj problem a to možemo napraviti našim inovativnim rješenjem kojim pri većim brzinama brod podiže iznad vode.Testovi su pokazali da ako je plovilo iznad vode, onda ima manju potrošnju ali ako mora gurati vodu onda više troši“, pojasnio nam je Jost .

Početkom lipnja prošle godine u Marini Punat na Krku odrađene prve plovidbene probe na devet metarskom jednotrupcu . Svakodnevno testiranje je trajalo dva i pol tjedna i postignuti su, kako kaže Jost, zadovoljavajući rezultati.Testiran je potpuni električni pogonski sustav.

image

Probna voznja elektricnog broda vlasnika Michaela Jost

Nikolina Vukovic Stipanicev/Cropix
image

Probna voznja elektricnog broda vlasnika Michaela Jost,

Nikolina Vukovic Stipanicev/Cropix
image

Probna voznja elektricnog broda vlasnika Michaela Jost,

Nikolina Vukovic Stipanicev/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. listopad 2024 11:18