Nestvarno iskustvo

Dok se mi mučimo s brodovima za rezalište, evo čime će ploviti na sjeveru Europe

Dok leti preko vode, električni brod ima brzinu od trideset čvorova, što je znatno brže od bilo kojeg drugog električnog broda.

Candela trajekt

 Candela/

Dok se na Jadranu mučimo s plovidbom na brodovima na korak do rezališta, u Stockholmu upravo kreće testiranje električnog hidroglisera, inovativnog proizvoda tvrtke za pomorsku tehnologiju Candela koji u punoj brzini doslovno lebdi iznad vode. Kažu da je to najbrži i energetski najučinkovitiji električni brod na svijetu, a u Stockholmu se nadaju da će ova inovacija transformirati prijevoz gradom, jer će smanjiti emisije i skratiti vrijeme putovanja na posao. Očekuju da će trajekt učiniti vodeni javni prijevoz privlačnijim od vlakova, autobusa i automobila, a plan je da brod pod nazivom Candela P-12 Shuttle prevozi putnike između predgrađa Stockholma Ekerö i centra grada.

Trenutno je ovo 55-minutno putovanje autobusom, podzemnom željeznicom ili konvencionalnim trajektom, kao i automobilom tijekom špice, dok će Candela P-12 Shuttle preći rutu od 15 km za samo 25 minuta.

Naime, dok leti preko vode, električni brod za trideset putnika ima brzinu od trideset čvorova, što je znatno brže od bilo kojeg drugog električnog broda na svijetu. Također omogućuje brže putovanje od podzemne željeznice i autobusnih linija s kojima se natječe, te je naravno energetski učinkovitiji od dizelskih brodova koji trenutno opslužuju istu rutu.

Najbrži na svijetu

Opremljen je s tri okomita krila ili hidroglisera, te je sposoban izdići se iznad vode kad se kreće dovoljno brzo, rekao je Andrea Meschini, voditelj istraživanja i razvoja za trajekt Candela P-12, dok je demonstrirao prototip, dodajući da je osjećaj poput čarobnog tepiha.

Zahvaljujući senzorima, trajekt održava svoju stabilnost, a lebdeći iznad vode troši do 80 posto manje energije od običnog čamca. Budući da minimalizira trenje, trajekt može ići puno brže od konvencionalnih trajekata s najvećom brzinom od 55 kilometara na sat (34 milje na sat).

Tvrtka Candela trebala bi u listopadu početi prevoziti putnike između otoka Ekero i središta Stockholma -- što je prometna ruta koja bi novim trajektom trebala trajati 35 minuta, upola manje nego kopnom. Prema ugovoru sa SL-om, operaterom javnog prijevoza švedske prijestolnice, Candela će za sada isporučivati ​​samo jedan brod kapaciteta 30 putnika.

Iako je ova tehnologija već bila razvijena, budući da Candela proizvodi manje leteće brodove, veći trajekt je morao ispuniti puno standarda kako bi bio sposoban za plovidbu i siguran za putnike, ističu brodograditelji, koji ciljaju proširiti svoju tehnologiju na međunarodnoj razini. Meschini tvrdi da sektor ima puno potencijala jer je većina velikih gradova diljem svijeta izgrađena oko vode.

Prva destinacija na koju prodaju svoju inovaciju je Novi Zeland. Tvrtka Meridian Energy na Novom Zelandu je od švedske tvrtke Candela naručila P-12 hidrogliserski trajekt, koji će ploviti jezerom Manapōuri, te pružati usluge dnevnog prijevoza za osoblje i izvođače koji rade na najvećoj hidroelektrani u zemlji, elektrani Manapōuri. Očekuje se da će svake godine uštedjeti 240 tona emisija ugljika, otkrila je medijima Tania Palmer iz Meridiana. "Candela P-12 je uzbudljiva zamjena za dizelski trajekt koji trenutno koristimo za prijevoz ljudi preko jezera do elektrane. To će drastično smanjiti emisije i, u isto vrijeme, dati našem timu nedvojbeno najbolje i najspektakularnije putovanje na posao na svijetu", kazala je.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 19:06