TAJNA USPJEHA

‘Mislili smo da znamo sve, ali onda smo ubili novi proizvod nakon razgovora s analitičarima‘

Igor Strejček, direktor Microblinka, tvrdi da je ključno što ranije prepoznati ako neka inovacija nema smisla i tako izbjeći podbačaj

Igor Strejček

 Vanesa Pandzic/Cropix

Mi smo jedan svoj novi proizvod ugasili nakon što smo imali razgovor s Gartnerovim analitičarem, kaže direktor Microblinka Igor Strejček. Čelnik jednog od najvećih hrvatskih startupa gostovao je u utorak u Zagrebu na Gartnerovu panelu o izgradnji odnosa s industrijskim analitičarima.

Strejček je na panelu naglasio da im je taj razgovor uvelike pomogao i sačuvao i vremena i novca.

- Mislili smo da znamo sve, ali kad nam je analitičar počeo strukturirano postavljati pitanja, shvatili smo da naša tehnologija nije glavna prednost na tržištu na koje želimo ući i da će nam konkurencija u tom segmentu, ako nastavimo dalje tim putem, stalno biti korak ispred - kaže Strejček.

Pojašnjava da im je to pokazalo da nema smisla dalje razvijati se u tom smjeru i navodi: "Ubili smo taj proizvod". Kaže da je tajna uspješnih kompanija u tome da koriste metodu malih i brzih pokušaja i pogrešaka.

- Nije lako otkriti novi proizvod, a kad probate, onda je ključno da što ranije prepoznate ako to nema smisla tako izbjegavate skupe ‘fejlove‘, a i prije otkrijete imate li u rukama potencijalnu zlatnu koku - navodi čelnik jednog od najvećih startupa u Hrvatskoj.

Digitalni identitet

Microblink, kako tumači, danas svoje poslovanje temelji na dva proizvoda, od kojih svaki generira više od 10 milijuna dolara godišnjih ponavljajućih pretplata (ARR). Prvi proizvod je Microblinkova platforma za digitalne identitete pomoću računalnog vida.

U njoj su globalno dominantni i na njoj većina pružatelja takvih usluga krajnjim korisnicima temelji takvu ponudu. Druga usluga je skeniranje računa i prodaja takvih informacija proizvođačima, a to je biznis koji su snažno razvili u SAD-u.

Prosjek 3,8 pivota

Ivan Maglić, direktor Gartnera Adriatics, kaže da analitičari mogu značajno pomoći tehnološkim tvrtkama u razvoju proizvoda i povezivanju s globalnim kompanijama zainteresiranim za digitalnu transformaciju.

- Ali, analitičari ne žele da se s njima razgovara kao PR s novinarima. Oni moraju razumjeti razloge zbog kojih kompanija radi na nekom proizvodu, zašto i kakvu strategiju ima s njim - nabraja Maglić.

Dodaje da je Gartner došao do podatka da je 85 posto tehnoloških direktora već iskusilo ili će tek iskusiti neku vrstu pivota, odnosno promjene smjera razvoja projekata. Nije neobično i da se neki projekti prekinu, a da se pokrenu novi.

- U prosjeku se 3,8 pivota dogodi u prosječnom životu tehnološke kompanije - navodi Gartner.

Toni Frankola, suosnivač i direktor SysKita, kaže da oni analitičare koriste kako bi pri razvoju novog proizvoda bolje mogli razraditi go-to-market strategiju.

- Naš razgovor s analitičarima bio je usmjeren na informiranje o mogućnostima našeg novog proizvoda. Razgovarali smo o cjenovnom pozicioniranju i paketiranju, a analitičari su, kako prate razna područja, imali dublji uvid i konkretne prijedloge što bi mogli poduzeti - kaže Frankola.

Dodaje da su se, povrh toga, željeli naći u industrijskim izvješćima jer su ih prepoznali kao način da dođu do novih klijenata.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. rujan 2024 08:08