Ostanak Konzuma na liderskoj poziciji, nastavak rasta Schwarz grupe i ulazak Lonije među deset najvećih trgovaca u zemlji najvažniji su nalazi analize prošlogodišnjih kretanja u domaćoj maloprodaji koju je izradila Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN).
Prema podacima AZTN-a, Konzum je prošlu godinu završio s tržišnim udjelom u trgovini na malo koji se kretao između 20 i 30 posto, Lidl s udjelom u rasponu od 10 do 20 posto, a tržišni su udjeli Plodina, Kauflanda, Spara i Tommyja, prema proceni, između 5 i 10 posto.
Poslovna tajna
"Svi tržišni udjeli poduzetnika prikazani su u rasponu podataka, a ne u točnom iznosu, zato što su isti izvedeni iz dostavljenih podataka koji su od samih poduzetnika naznačeni kao poslovna tajna", upozorava AZTN, koji je, među ostalim, prihode 51 trgovca na malo u 2020. procijenio na "nešto više od 40 milijardi kuna", što je, navodi se u izvješću, rast od 0,8 posto u odnosu na 2019. Riječ je, dodaje Agencija, o znatno blaže izraženijem trendu rasta u odnosu na rast iz prethodnih godina. Kao trgovce koji su ostvarili nominalni rast prihoda u 2020. u odnosu na prethodnu godinu AZTN je označio Plodine, Spar, Loniju, Lidl, KTC, Mlin i Pekare, Studenac, NTL, Boso i Slavoniju - Bošković. Pad prihoda, prema istome izvoru, lani je imao 21 trgovac, što je devet više u odnosu na 2019.
U analizi poslovanja vodećih poduzetnika u maloprodaji u 2020. Agencija, među ostalim, ističe da je Konzum, zadržavši lidersku poziciju, ipak zabilježio blagi pad tržišnog udjela i smanjenje broja prodajnih mjesta. Kako navodi AZTN, Konzum plus je i dalje vodeći trgovac na malo u Zagrebu i šest županija, a više nije na prvoj poziciji u Dubrovačko-neretvanskoj županiji. To je postao Tommy.
Pojava novog igrača
Osvrnuvši se na rezultate Lidla i Kauflanda u prošloj godini, koji na hrvatskom tržištu posluju odvojeno, ali globalno su dio iste, Schwarz grupe iz Njemačke, Agencija napominje da su oba poduzetnika lani povećala svoje tržišne udjele u domaćoj maloprodaji, ali, dodaje se, po manjim stopama rasta nego u 2019. Zbirno, Schwarz grupa prema ovoj računici ima na našem tržištu isti raspon tržišnog udjela kao Konzum, a vodeći su trgovci u četiri županije bez promjena u odnosu na 2019. Vodeće regionalne uloge zadržali su Tommy u Splitsko-dalmatinskoj i Šibenskoj županiji, Plodine u Primorsko-goranskoj županiji i Istri, Boso u Vukovarsko-srijemskoj, Mlin i pekare u Sisačko-moslavačkoj te Metss u Međimurskoj županiji. Domaća trgovina na malo povećala je u prošloj godini, prema evidenciji AZTN-a, broj prodajnih mjesta za 14, dosegnuvši ukupno 4707 trgovina. Rastu broja prodajnih mjesta pridonio je, među ostalim, ulazak na tržište Eurospina, novog igrača koji je otvorio sedam supermarketa.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....