Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja provela je istraživanje hrvatskog tržišta trgovine na malo pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo u 2023. godini, i to na 44 poduzetnika koja su na njemu najrelevantnija prema ostvarenim prihodima.
Prema tom istraživanju, najveći trgovac na malo mješovitom robom u 2023. godini bio je Konzum plus. Njegov tržišni udio bio je između 20 i 30 posto i bilježi se njegov neznatan rast u odnosu na 2022. godinu. To je prvi put nakon 2015. da Konzum plus bilježi rast tržišnog udjela na nacionalnom tržištu. Lani je imao 637 prodajnih mjesta, što je devet više nego godinu prije.
U prošloj godini bilježi se nastavak trenda rasta prihoda u trgovini na malo mješovitom robom kompanija Schwarz grupe. Lidl za 2023. bilježi dvoznamenkasti rast prihoda uz tržišni udio između 10 i 20 posto. Kaufland, druga kompanija članica Schwarz grupe, također bilježi dvoznamenkasti rast prihoda i tržišni udio od 5 do 10 posto. Zbirno, obje članice Schwarz grupe u 2023. su ostvarile tržišni udio kao i Konzum plus: između 20 i 30 posto.
Nastavljen trend
Lani su najveći nominalni rast prihoda u trgovini zabilježili Konzum plus, zatim Lidl, Spar, Studenac i Kaufland. Slijede Plodine i Tommy te KTC i Eurospin. Također, rast prihoda zabilježili su i regionalni trgovci Boso, Ribola, Mlin i pekare, NTL i Decentia, kao i neki regionalno-lokalni, primjerice Trgovina Krk, Trgocentar, Zabok, Gavranović i Bakmaz.
Deset su vodećih trgovaca u 2023. godini Konzum plus, Lidl, Plodine, Spar, Kaufland, Studenac, Tommy, KTC, Trgovina Krk i NTL. Najveći porast tržišnog udjela među prvih deset trgovaca na malo mješovitom robom u 2023. u odnosu na 2022. godinu bilježe Studenac i Spar, a slijedi Konzum plus.
U prošloj godini rast prihoda zabilježen je u svih 20 županija i Gradu Zagrebu, kao i u 2022. godini. Najviši prihod iz maloprodaje bilježi se u Gradu Zagrebu, zatim u Splitsko-dalmatinskoj, Primorsko-goranskoj, Istarskoj, Zadarskoj, Zagrebačkoj i Osječko-baranjskoj županiji. U Gradu Zagrebu i u tih šest županija ostvareno je malo manje od dvije trećine ukupnog prihoda u trgovini na malo mješovitom robom u 2023., čime je nastavljen trend iz prethodnih godina.
Promatrano po gradovima, u Splitu je Tommy zadržao prvu poziciju, a na drugom je mjestu Lidl. Isto vrijedi za Rijeku i Osijek. Izvjesno je da je rast prihoda u određenoj mjeri i posljedica utjecaja inflatornih kretanja, ali i većeg turističkog prometa. U Rijeci je Spar tržišni lider u trgovini na malo mješovitom robom. U Osijeku je Konzum plus i dalje najveći trgovac na malo mješovitom robom, uz blagi rast tržišnog udjela, a odmah iza njega smjestio se Spar.
Hipermarketi
U hipermarketima je tijekom 2023. godine ostvaren prihod od 1,56 milijardi eura i zabilježen rast od 196,5 milijuna eura u odnosu na 2022., dakle od 14,4 posto. U samoposlugama je u 2023. godini ostvaren prihod malo manje od 1,52 milijarde eura i u odnosu na 2022. zabilježen rast od 192,2 milijuna eura, odnosno od 14,5 posto. Male su prodavaonice u 2023. godini ostvarile ukupan prihod od 0,65 milijardi eura i rast od 102,3 milijuna eura u odnosu na 2022., što je 18,7 posto.
U 2023. je 14 trgovaca na malo primjenjivalo program vjernosti, kao i u 2022. Najveći broj članova u pojedinom programu vjernosti u 2023. godini imao je Konzum plus, a zatim Lidl i Kaufland, Studenac i KTC, kao i u prethodnoj godini. Od regionalnih trgovaca na malo s većim brojem članova u pojedinom programu vjernosti ističu se Robin i Dergez.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....