Infobip po prvi put može reći da je ispred svojih najvećih konkurenata Twilija, Sincha. Ispred je i niza drugih velikih svjetskih igrača poput Tata Communicationsa i Mavenir Systemsa. Prvi hrvatski startup jednorog najbolja je globalna cloud komunikacijska platforma na svijetu (Communications Platform-as-a-Service, CPaaS), prema najnovijem istraživanju nezavisne britanske analitičke kuće Juniper Research.
Poredak je izračunat na temelju tržišnog udjela, inovativnosti, kapaciteta za daljnji rast te financijske, operativne i marketinške snage analiziranih kompanija.
Silvio Kutić, glavni izvršni direktor i suvlasnik Infobipa kaže da je oduševljen što su na samom vrhu Juniperovog globalnog istraživanja proizvođača cloud komunikacijskih platformi.
- Ono je potvrda odličnih stvari koje smo napravili u zadnjih godinu dana, a naš je cilj zadržati poziciju lidera i pouzdanog CPaaS partnera - kaže Kutić.
Dodaje da će nastaviti implementirati najnaprednije tehnologije usko surađujući s developerima i globalnim brendovima. Kao glavnu značajku Infobipove CPaaS platforme Kutić ističe širinu ponude, odnosno bogatstvo funkcionalnosti. Među inim, sadrži posebno rješenje za nadzor i filtriranje SMS poruka, rješenje za usluge mobilnog identiteta i rješenje za poslovnu komunikaciju preko RCS poruka.
Juniper hvali Infobipove planove za ulazak u B2D (Business to Developer) tržišni segment. U Zadru se nedavno održala prva Infobip Shift konferencija, a njoj je prethodila akvizicija hrvatskog konferencijskog brenda Shifta. Juniper Research ističe to kao odličan potez tumačeći da su upravo developeri ti koji unutar kompanija procjenjuju isplativost implementacije novih softverskih rješenja. Tim je potezom Infobip značajno ojačao svoju prodajnu poziciju.
Britanska nezavisna analitička kuća kao važne razloge posebne pozicije Infobipa navodi i preuzimanje američke tvrtke OpenMarket čime se Infobip po prvi put snažno pozicionirao na tržištu SAD-a. Riječ je o tržištu, koje je zajedno s onim Kanade, globalno najvažnije tržište u području razmjene mobilnih poruka.
Prema procjeni Junipera, ukupna vrijednost tržišta mobilnih poruka u SAD-u do kraja 2025. narasti za 21 posto, odnosno s prošlogodišnjih 52,5 milijardi na 63,7 milijardi američkih dolara.
- Infobip je samo 2020. godine obradio 107 milijardi poruka, radeći s tvrtkama u tradicionalnim sektorima, kao i pružateljima usluga na zahtjev i e-trgovinama - kaže Kutić.
Dodaje da je rast Infobipa, uključujući i jačanje u SAD-u, odraz interesa organizacija iz gotovo svih industrija koje prepoznaju SMS i mobilne poruke kao pouzdan, siguran i brz način isporuke važnih informacija.
- Zato smo obogatili portfelj komunikacijskih kanala unutar naše CPaaS platforme brojnim društvenim mrežama i chat aplikacijama, u skladu s potrebama naših klijenata, odnosno njihovih krajnjih korisnika - pojašnjava Kutić.
Inače, Juniper Research je Infobip proglasio i tržišnim liderom na svjetskoj razini u segmentu razmjene mobilnih poruka. Preko Infobipa poruke šalju kompanije poput Whatsappa i Ubera. I ovdje su u obzir uzeti brojni parametri od kapaciteta razmjene poruka, funkcionalnosti softvera, financijskih rezultata i sofisticiranosti rješenja za razmjenu mobilnih poruka 20 najistaknutijih pružatelja messaging rješenja.
Kutić je ove godine najavio da kompanija planira IPO u krajem 2022., odnosno najkasnije na proljeće 2023. Listanje dionica planirano je na burzi u New Yorku. Američki fond One Equity Partners je sredinom 2020. prvi uložio u Infobip iznos od 200 milijuna dolara uz valuaciju od milijardu dolara. Infobip se potom pojavio na CB Insightsovoj globalnoj ljestvici startupa jednoroga. U međuvremenu se, zbog akvizicija i dodatnih investicija, procjenjuje da mu je vrijednost dodatno porasla, ali nema službenih pokazatelja koji bi ukazali koliko.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....