NOVA KNJIGA

Inovativnost kao ključna konkurentska prednost Hrvatske

Doris Vukšić, koordinatorica za odnose s javnošću agencije Hamag-Bicro, istražila i objavila knjigu o tome kako Hrvatsku pozicionirati na karti inovativnih zemalja
Doris Vukšić

Inovativnost i imidž Hrvatske naslov je nove knjige koja propituje kreativnost i inovativnost u Hrvatskoj. Doris Vukšić, autorica knjige i koordinatorica za odnose s javnošću agencije Hamag-Bicro, istražila je kako Hrvatsku pozicionirati na karti inovativnih zemalja.

Vukšić kaže da je istraživanje koje je provela ukazalo da inovativnost, znanost i visoka tehnologija u najmanjoj mjeri itekako već predstavljaju imidž Hrvatske.

- No, svojom prvom knjigom dokazujem kako meka moć Hrvatske leži upravo u komunikaciji njene vlastite inovativnosti - kaže Vukšić.

Navodi da je krajnje vrijeme da se hrvatska inovativnost počne brendirati na tri ključna područja. To su, pojašnjava, izumiteljska tradicija, koja je već ukorijenjena u hrvatski identitet, zatim povoljni ekonomski indikatori inovativnosti te snažan inovacijski potencijal.

Na predstavljanju su je u tome podržali Božo Skoko, Dragan Primorac i Luka Abrus. Slažu se da je inovativnost ključna prednost na temelju koje Hrvatska svijetu treba komunicirati svoju jedinstvenost, autentičnost i originalnost.

Božo Skoko naglasio je važnost imidža zemlje u međunarodnom okruženju.

- Kreativnost i inovativnost suvremenih zajednica privlači talentirane doseljenike, mudre ulagače, zahtjevnije turiste i kupce dubljeg džepa. Jednom riječju – profit i razvoj - kaže Skoko.

Dodaje da su zato u trendu države koje na kreativan način stvaraju novu vrijednost i prodaju ideje, a ne eksploatiraju i rentaju samo ono što su dobili u nasljeđe. Vukšić stoga smatra da u Hrvatskoj treba učiniti Teslu, Penkalu, Boškovića, Vrančića, Lupisa, Vučetića, Mohorovičića, Puratića i brojne druge perjanice hrvatske inovativnosti - ambasadorima hrvatske inovativnosti i na njima temeljiti stratešku komunikaciju zemlje. Naglašava da uteg hrvatskoj inovativnosti predstavlja manjak stranih ulaganja i dostupnosti rizičnog kapitala te niska razina tehnološke svjesnosti.

Dragan Primorac kaže da ne treba zaboraviti da inovativnost države predstavlja njenu konkurentsku prednost, ključnu odrednicu rasta i razvoja gospodarstva, ali i određuje njenu budućnost.

- Smatram kako Hrvatska mora iskoristiti svoj inovacijski potencijal, okrenuti se pametnim rješenjima i ciljati visoko. Izrael je država od koje tu možemo puno naučiti - kaže Primorac.

Vukšić kao najjače ambasadore suvremene hrvatske inovativnosti vidi u mladim tehnološkim tvrtkama poput Rimac Automobila, Infobipa, Nanobita, Photomatha, Infinuma, Fivea, Agrivija, Genosa, Geoluxa, Sedam IT-ja i drugih.

Luka Abrus, čiji je Five nedavno preuzela britanska tvrtka za 250 milijuna kuna kaže da se u Hrvatskoj vidi izniman uspjeh.

- Hrvatska industrija visoke tehnologije u proteklih pola godine zabilježila je izniman uspjeh, tu prije svega mislim na snažan priljev stranog kapitala za desetak hrvatskih tehnoloških tvrtki čime je Hrvatska ojačala svoju poziciju na međunarodnoj tehnološkoj sceni. Smatram kako naše vrijeme tek dolazi - zaključuje Abrus.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. travanj 2024 11:45