Najveća domaća developerska agencija Infinum preuzela je američku tvrtku ExpandTheRoom (ETR). Iznos akvizicije nije objavljen. No, procjenjuje se da je akvizicija njujorške digitalne agencije s 24 zaposlenika teška do tri milijuna dolara. Kupnjom ETR-a, hrvatska IT kompanija otvorila si je ulaz u Citibank, MLS i ESPN. Paralelno, do kraja godine Infinum s ETR-om cilja otvoriti poslove za jednu kanadsku banku i veliku medijsku kuću.
Nikola Kapraljević, suosnivač i direktor Infinuma kaže da je ovo nastavak strategije rasta koju su pokrenuli lani akvizicijom makedonske digitalne agencije 3P, podjednake veličine kao i ETR.
- Glavna motivacija za akviziciju je uspostaviti jaču prisutnost u SAD-u, a baš za ETR odlučili smo se kad smo shvatili da posao radimo gotovo na isti način - kaže Kapraljević.
Navodi da postojeći ured Infinuma u New Yorku već ostvaruje odlične rezultate, a da akvizicijom ETR-a žele ostvariti još snažniju prisutnost u SAD-u. Ne samo na Istočnoj obali, gdje su New York i Boston, već i na zapadnoj obali. gdje su Los Angeles i San Francisco, odnosno Silicijska dolina.
ETR, pojašnjava Kapraljević, ima jako dobre reference. Radio je za Reuters, Business Insider, Hondu, ESPN i trenutno mu je najveći klijenti Citibank. I dok je ETR bio fokusiran na korisničko iskustvo i web stranice, s Infinumom će svoju ponudu proširiti na sve IT usluge koje nudi i Infinum, a poseban naglasak stavit će se na IoT projekte. Riječ je o vrlo lukrativnim poslovima za kojima u SAD-u vlada velika potražnja, a Infinum iz Europe u tom području nosi iskustvo rada za Philips, kojem je izradio središnju aplikaciju za upravljanje pametnim uređajima tog brenda. Usto je radio i na nizu projekata pretvaranja Philipsovih uređaja u pametne kućanske aparate.
- Vjerujem da ćemo kroz uvezivanje s ETR-om osigurati još kvalitetniju uslugu, a uz veći tim u SAD-u lakše da ćemo dolaziti i do novih klijenata - kaže Kapraljević.
Infinum trenutno posluje u osam ureda u Europi i SAD-u. U SAD-u će postojeći ured integrirati u ETR i barem idućih godinu dana zadržati brend te kompanija. Hrvatska kompanija broji preko 400 zaposlenika, a najveći klijenti su joj, među inima, Philips, KPMG, Porsche i Warner Brothers.
James Cole, direktor agencije ETR kaže da je potražnja za vrhunskim korisničkim iskustvom na vrhuncu i da su zato jako zadovoljni što će se razvijati u tom smjeru kao dio Infinuma.
- Uvođenjem tehnologija poput umjetne inteligencije potrebe za digitalnom transformacijom samo će se dodatno povećavati. Ulazimo u novu eru i iz prve ruke vidimo da brendovi traže dodatnu ekspertizu kako bi se prilagodili novim okolnostima. S obzirom na te trendove, Infinum i ETR strateški se udružuju kako bi bolje vodili i usmjeravali globalne klijente kroz izazove s kojima će se suočavati u budućnosti - kaže Cole.
Kapraljević kaže da će ovom akvizicijom Infinumovi konsolidirani prihodi narasti za više od 20 posto u odnosu na prethodnu godinu te će u 2023. godini biti na razini od 29 milijuna eura.
- Već sada imamo veliki udio prihoda iz SAD-a, najvećeg tržišta za digitalne usluge na svijetu, i nadamo se da ćemo zahvaljujući ovoj akviziciji nastaviti rasti brže od tržišta, čiji se rast procjenjuje na 7,37 posto godišnje do 2028 - zaključuje Kapraljević.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....