Radimo na tome da izgradnju obilaznice Novog Vinodolskog financiramo sredstvima iz fonda EU 'Konkurentnost i kohezija'. Ako u tome uspijemo, sredstvima koja smo namijenili za taj projekt krenuli bismo u izgradnju posljednjeg dijela autoceste Zagreb - Sisak", kazao je jučer predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta Boris Huzjan na okruglom stolu "Ulaganje u infrastrukturne projekte u sljedećem razdoblju", na Danima Hrvatske komore inženjera građevinarstva. Za obilaznicu Novog Vinodolskog Hrvatske autoceste u lipnju su objavile prethodno savjetovanje otvorenog postupka javne nabave, a objava natječaja se tek očekuje.
Bespovratna sredstva
Procijenjena vrijednost radova je 495 milijuna kuna. Riječ je o obilaznici dužine 9,8 km, od toga 6,5 km po trasi buduće autoceste A7, a preostalih 3,3 km odnosi se na spojne ceste do Jadranske magistrale (D8). Dio obilaznice, dionica Selce - Novi Vinodolski, sastavni je dio buduće autoceste A7 Rupa - Rijeka - Žuta Lokva i pozicijom se poklapa s lijevim kolnikom ove autoceste. Autocesta Zagreb - Sisak sagrađena je do Lekenika i do Siska je preostalo 11 kilometara. HAC je ishodio svu potrebnu projektnu dokumentaciju te je ishođena građevinska dozvola. U tijeku je predlaganje postojećih instalacija na trasi te su započete aktivnosti na otkupu zemljišta. Procijenjena vrijednost izgradnje ovih 11 kilometara autoceste je 291 milijun kuna, a planirani rok izgradnje je dvije godine.
Ako bi to bilo realizirano, HAC bi prvi put u svojoj povijesti uspio dobiti bespovratna sredstva EU za neki od svojih projekata. Naime, EU ne sufinancira cestovne projekte koji će kasnije biti pod naplatom. Budući da će obilaznica Novog Vinodolskog biti u profilu poluautoceste te za nju nije predviđena naplata cestarine, projekt može biti nominiran za sufinanciranje iz fonda EU.
Fond za oporavak
Kako neslužbeno saznajemo, predstavnici Ministarstva prometa intenzivno pregovaraju s Europskom komisijom da se nekoliko velikih infrastrukturnih projekata koji se financiraju iz proračuna Hrvatskih cesta i Hrvatskih autocesta prebace na sufinanciranje iz fondova EU. Plan je da se dio projekata koji su već nominirani za financiranje iz fonda "Konkurentnost i kohezija" "prebace" u novopokrenuti fond EU za oporavak i otpornost, čime bi se otvorila mogućnost da se iz fonda "Konkurentnost i kohezija" sufinanciraju neki novi projekti.
Do sada projekti HAC-a i HC-a nisu mogli biti kandidirani za sufinanciranje iz tog fonda za razdoblje od 2014. do 2020. godine jer u njemu više nije bilo sredstava za prometne projekte.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....