U manje od 24 sata otkako je pokrenuo kampanju na Funderbeamu SEE hrvatski startup Miret prikupio je 1,75 milijuna kuna kapitala. Riječ je o najvećem iznosu koji je ijedan domaći startup uspio u tako kratkom roku prikupiti preko investicijske platforme pod kapom Zagrebačke burze. Drugi sličan rekord drži riječki edukacijski startup STEMI, kojem je u 60 minuta pošlo za rukom doseći 1,15 milijuna kuna uloga od investitora. No, zatim je mjesec dana polako prikupljao ostatak traženog iznosa.
Domagoj Boljar, suosnivač i operativni direktor Mireta kaže da je ugodno iznenađen brzinom kampanje na Funderbeamu.
- Zadnje dvije godine smo se pripremali za ovo, ali dok ne krene kampanja ne znate što će stvarnost pokazati. Dio zasluga svakako ide našem vodećem ulagaču, austrijskom udruženju Danube Angels, koji su odmah uplatili 676 tisuća kuna i kroz kampanju i animiranje svojih članova planiraju povećati svoj ulog - kaže Boljar.
Maksimalan iznos za koji je Miret, atipičan hrvatski startup, otvoren u ovoj rundi je 560 tisuća eura ili 4,2 milijuna kuna kapitala.
Za razliku od većine startupa koji su fokusirani na informacijsku tehnologiju, ova se mlada tehnološka tvrtka sa sjedištem u Bariloviću kod Karlovca usmjerila na razvoj materijala, tehnologija i procedura za industriju ekoloških tenisica. Miret je sam uspio proizvesti i prodati tenisice čiji je sastav 97 posto od prirodnih materijala. Koristi konoplju, kenaf i lan, pluto, drvo, kukuruz, kaučuk, prirodnu vunu i druge slične materijale.
Tvrtka je u kampanju na Funderbeamu navela da je 2018. imala prihod od 101 tisuću kuna. Lani je premašila prodaju od pola milijuna kuna, a ove godine u prvih devet mjeseci nadomak je 100 tisuća eura prihoda.
- Uspjeli smo pokazati da za našim tenisicama postoji potražnja. Ove godine imat ćemo dvostruko veći prihod nego lani, a u 2022. želimo ga povećati do deset puta. Sad smo spremni na to i zato prikupljamo kapital - kaže Boljar.
Pojašnjava da, osim vlastite proizvodnje tenisica, sad se pripremaju i za novi izvor prihoda. Ući će u partnerstva s drugim proizvođačima obuće kako bi im pomogli da zadovolje ekološke ciljeve u svojoj proizvodnji. Rokovi za to vrlo su kratki. Primjerice, EU planira do 2030. zabraniti upotrebu jednokratne plastike, a takav je trend u svim industrijama, uključujući industriju obuće.
- Trenutačno radimo na certifikaciji naših proizvoda, jer cilj nam je postati u industriji obuće poput Goretexa za održivost - zaključuje Boljar.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....