Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture proteklih je godina realiziralo i pokrenulo više desetaka kapitalnih projekata iz područja prometne infrastrukture koji su iz temelja promijenili vizuru Hrvatske, omogućili lakše i udobnije putovanje, a u budućnosti će iz temelja promijeniti putovanje željeznicom. Riječ je o projektima financiranim europskim sredstvima. U nastavku predstavljamo deset najznačajnijih projekata financiranih iz Operativnog programa konkurentnost i kohezija 2014. - 2020 čija je ukupna vrijednost 1.936,793.935,60 eura.
CESTOVNA POVEZANOST S JUŽNOM DALMACIJOM
Nositelj: Hrvatske ceste
Ukupna vrijednost: 534,073.768,98 eura
Riječ je o najznačajnijem infrastrukturnom projektu jer je njime hrvatski teritorij povezan u jednu cjelinu. U sklopu projekta sagrađeno je ukupno 32,53 kilometra novih cesta, a gradio se u četiri faze.
U sklopu projekata sagrađen je most Pelješac s pristupnim cestama (I. faza projekta) ukupne dužine 2440 m i širine 22,5 m. Most sadrži 12 armiranobetonskih stupova visokih od 38 do 54 m i dva upornjaka. Stupovi se temelje na zabijenim pilotima. Piloti su čelične cijevi kružnog presjeka ispunjene betonom koje prolaze kroz slojeve gline i zabijaju se u čvrstu stijenu, dužine do 128 m. Most je integralne konstrukcije (stupovi i čelične grede su kruto povezani). Ukupna masa čelika u rasponskom sklopu mosta je 33.700 tona. Na mostu je ugrađeno 1102 tone kosih zatega - kablova koji preko pilona pridržavaju čeličnu gredu.
U sklopu II. faze projekta sagrađena je dionica nove ceste preko Pelješca Duboka - Sparagovići/Zaradeže duga 10,5 kilometara.
Na dionici su sagrađeni tunel Kamenice (499 m), vijadukt Doli (156 m), mostovi Dumanja jaruga I (488 m) i Dumanja jaruga II (80 m) i tunel Debeli brijeg (2467 m). U čvorištu Zaradeže smješten je Centar kontrole prometa.
Treća i četvrta faza projekta obuhvaćala je gradnju Stonske obilaznice (DC 414), poddionice Sparagovići/Zaradeže-Prapratno i Prapratno – Doli ukupne dužine 18,1 kilometar.
Na dionici su sagrađeni vijadukt "Prapratno", tunel "Polakovica" (1242 m), most "Ston" (485 m), tunel "Supava" (1290 m) i podvožnjak "Zamaslina". Rasponska konstrukcija mosta Ston je kontinuirana greda preko šest polja sa spregnutim poprečnim presjekom sastavljenim od čeličnog sanduka i betonske ploče.
REKONSTRUKCIJA POSTOJEĆEG I GRADNJA DRUGOG KOLOSIJEKA NA DIONICI HRVATSKI LESKOVAC - KARLOVAC
Nositelj: HŽ Infrastruktura
Ukupna vrijednost: 458,492.569,27 eura
Riječ je o jednoj od dionica Nizinske pruge koja će spajati Zagreb i Rijeku. Projektom je planirana obnova ili nadogradnja 44,02 kilometra željezničkih linija te gradnja ili rekonstrukcija deset postaja na željezničkim prugama.
Tehničkim i eksploatacijskim parametrima predviđena je najveća brzina vožnje od 160 kilometara na sat. Projektom se predviđene rekonstrukcije kolodvora Hrvatski Leskovac, Jastrebarsko i Karlovac. Prenamjena kolodvora u stajalištima Horvati, Zdenčina i Draganići te rekonstrukcija stajališta Mavračići, Desince, Domagovići i Lazine. Najveća dopuštena masa željezničkih vozila je od 22,5 tona po osovini i 8,0 t/m za otvorenu prugu i 25 tona po osovini i 8,8 t/m za željezničke mostove, slobodni profil za prolazak željezničkih vozila: GC u uvjetima elektrifikacije s izmjeničnom strujom 25 kV, 50 Hz, kolodvori s dovoljnim brojem kolosijeka za prihvat interoperabilnih teretnih vlakova dužine 750 m, korisna dužina perona u kolodvorima 160 i 400 m, i korisna dužina perona u stajalištima 160 m. U sklopu projekta predviđena je i gradnja zidova za zaštitu od buke, zatvorenog sustava odvodnje te konstrukcija svih postojećih mostova, vijadukata i drugih objekata na trasi dionice.
REKONSTRUKCIJA POSTOJEĆEG I GRADNJA DRUGOG KOLOSIJEKA ŽELJEZNIČKE PRUGE NA DIONICI DUGO SELO - KRIŽEVCI - 2. FAZA
Nositelj: HŽ Infrastruktura
Ukupna vrijednost: 210.257.624,17 eura
Rekonstrukcijom će se omogućiti postizanje nazivne brzine od 160 kilometara na sat i kolodvorski prijam interoperabilnih teretnih vlakova dužine 750 m odnosno 400 m za prijevoz putnika, uz najveću dopuštenu masu 25 tona po osovini. Planirana je gradnja drugog kolosijeka dužine 36,4 km, rekonstrukcija lukova dužine 9,4 km, rekonstrukcija kolodvora Dugo Selo, Vrbovec i Križevci, stajališta Božjakovina i Repinec te gradnja kolodvora Gradec, gradnja šest i rekonstrukcija sedam mostova, rekonstrukcija/izgradnja 36 željezničkih propusta, gradnja 11 nadvožnjaka, jednog podvožnjaka i šest pothodnika, nadogradnja stabilnih postrojenja električne vuče te modernizacija SS i TK uređaja uz ugradnju osiguranja ETCS-a razine 1.
RAZVOJ ZRAČNE LUKE DUBROVNIK – 2. FAZA
Nositelj: Zračna luka Dubrovnik
Ukupna vrijednost: 204,427.949,83 eura
U sklopu projekta provedena je rekonstrukcija zgrade A gdje se nalazi sortirnica prtljage u pogledu energetske učinkovitosti te ugradnja solarnog sustava.
Također, izvedena je rekonstrukcija i gradnja infrastrukture i suprastrukture. Unaprijeđena je i rekonstruirana uzletno-sletna staza u dužini 3300 m, obnovljene su postojeće i sagrađene nove staze za vožnju i obnovljena stajanka. Sagrađena je nova upravna zgrada, terminal za generalno zrakoplovstvo, spasilačko-vatrogasna postaja, objekti za gospodarenje otpadom, komunalna infrastruktura i trafostanice TS2 i TS3 te priključak na kanalizacijski sustav u Cavtatu u dužini od 2956,14 m.
U sklopu opremanje uvedeni su automatizirani sustav za prihvat, sigurnosni pregled i otpremu prtljage te su nabavljeni aviomostovi i dva vozila za spašavanje i gašenje.
OBNOVA VOZNOG PARKA HŽ PUTNIČKOG PRIJEVOZA NOVIM ELEKTROMOTORNIM VLAKOVIMA
Nositelj: HŽ Putnički prijevoz
Ukupna vrijednost: 171,725.103,72 eura
Pušteno je u promet svih 11 elektro motornih vlakova za prigradsko-gradski prijevoz i osam od deset predviđenih vlakova za regionalni promet. Elektro motorini vlakovi su četverodijelne kompozicije s dvije motorne jedinice i dva središnja modula. Pogonska oprema u krajnjim modulima s upravljačnicom smještena je iznad pogonskog okretnog postolja, a ostali prostor je niskopodni putnički prostor (pod na 600 mm iznad tračnica). Pogon je asinkroni s dva pogonska motora snage 525 kW. Putnički moduli su niskopodni, s dvostrukim vratima širine 1300 mm i sanitarnim sklopom. Elektromotorni vlak u prigradskoj varijanti ima 115 sjedećih i 385 stajaćih mjesta, a u regionalnoj varijanti 194 sjedeća i 222 stajaća mjesta.
MODERNIZACIJA I ELEKTRIFIKACIJA ŽELJEZNIČKE PRUGE ZAPREŠIĆ - ČAKOVEC (R201) NA DIONICI ZAPREŠIĆ (ISKLJUČIVO) - ZABOK (UKLJUČIVO)
Nositelj: HŽ Infrastruktura
Ukupna vrijednost: 102,630.948,40 eura
Provedena je rekonstrukcija dionice dužine 23,86 km za brzinu od 120 kilometara na sat čime je vrijeme putovanja putničkih vlakova smanjeno na 28, a brzih vlakova na 14 minuta. Obavljena je elektrifikacija sustavom AC 25 kV/50 Hz, ojačanje za promet vlakova mase 22,5 tona po osovini te opremanje signalno-sigurnosnim i telekomunikacijskim uređajima. Rekonstruirano je sedam kolodvora i stajališta. Sagrađeni su novi peroni, pothodnici, nadstrešnice i parkirališta, ugrađen je videonadzor i sustavi za obavještavanje te je osigurano 15 željezničko-cestovnih prijelaza. Rekonstruirane su pružne građevine te su sagrađena četiri armirano betonska mosta i jedan cestovni most.
NADOGRADNJA I ELEKTRIFIKACIJA POSTOJEĆE ŽELJEZNIČKE PRUGE OD ZNAČAJA ZA MEĐUNARODNI PROMET M601 VINKOVCI - VUKOVAR
Nositelj: HŽ INFRASTRUKTURA
Ukupna vrijednost: 8,946.504,64 eura
Radovi su uključivali rekonstrukciju vodoravnih lukova otvorene pruge i obnovu postojećeg kolosijeka na pružnoj dionici dužine 18,71 km za povećanje na brzinu vožnje od 120 kilometara na sat. Rekonstruirani su kolodvori Vukovar Borovo naselje i Vukovar te stajališta Nuštar i Bršadin - Lipovača. Uređeno je i osigurano devet željezničko-cestovnih prijelaza. Sagrađen je željeznički most Bobotski kanal i obnovljen most Vuka. Realizirana je gradnja i rekonstrukcija željezničkih propusta, gradnja objekata automatskog pružnog bloka na otvorenoj pruzi, nove zgrade putničkog stajališta Vinkovci, servisnih i izmještenih nerazvrstanih cesta, zidova za zaštitu od buke, parkirališta i elektroenergetskih postrojenja.
PROJEKT GRADNJE DRŽAVNE CESTE DC403 OD ČVORA ŠKURINJE DO LUKE RIJEKA
Nositelj: Hrvatske ceste
Ukupna vrijednost: 85,759.597,58 eura
Sagrađena je državna cesta DC403 dužine 2,97 km koja omogućuje direktnu povezanost zapadnog dijela luke Rijeka s autocestom. U sklopu projekta sagrađeno je više objekata: tunel Podmurvice (oko 1263 m), vijadukt Piopi (oko 316 m), vijadukt Mlaka (oko 144 m), željeznički podvožnjak (oko 56 m), nadvožnjak Piopi (oko 33 m) te pet raskrižja. Cesta ima i veliku važnost za sam grad Rijeku s obzirom na to da je sagrađena i spojna cesta na Zvonimirovu ulicu dužine 485 m i rekonstruirano 340 metara Zvonimirove ulice (DC8).
REKONSTRUKCIJA RASKRIŽJA JADRANSKE AVENIJE I AVENIJE DUBROVNIK – ROTOR REMETINEC
Nositelj: Grad Zagreb
Ukupna vrijednost: 44,017.756,64 eura
Riječ je najznačajnijem prometnom infrastrukturnom projektu u Gradu Zagrebu u posljednjih nekoliko godina čijim je puštanjem u promet znatno olakšan ulazak sam grad. Rekonstruirano je 5234,06 m cesta. Sagrađen je podvožnjak, rekonstruirana su četiri nadvožnjaka (SZ, JZ, JI, SI), sagrađen je nadvožnjak na istoku, proširene su postojeće rampe na četiri prometne trake. Raskrižje, ulazi i kružni tok su semaforizirani. Nadograđen je jedan pješački pothodnik.
Rekonstruirana je i tramvajska pruga dužine 235 m. Provedena je rekonstrukcija i izmještanje vodovodnih i kanalizacijskih instalacija, izvedba novih cjevovoda i oborinske odvodnje, rekonstrukcija i izmještanje vodoopskrbnog cjevovoda DN 700 mm (čelične cijevi) koje su zamijenjene duktilnim cijevima, u dužini od 632 m. Rekonstruiran je dio postojećeg visoko tlačnog plinovoda DN 500.
MODERNIZACIJA TRAMVAJSKE INFRASTRUKTURE NA PODRUČJU GRADA OSIJEKA
Nositelj: Gradski prijevoz putnika, Osijek
Ukupna vrijednost: 35,462.094,37 eura
Opis: Projektom je predviđena obnova i gradnja 23 stajališta, gradnja i poboljšanje 9,59 km tramvajskih linija te obnova IS "Gornji Grad" i IS "Donji Grad" te gradnja IS "Retfala". Radovi uključuju demontažu postojećeg kolosijeka, izvedbu nove posteljice, tampona i formiranje novog kolosijeka na novoj armiranobetonskoj podlozi. Nakon pripreme oplate, izvodi se armiranobetonska ploča širine oko 200 cm i debljine 25 cm od betona klase C30/37 armirana šipkastim armaturnim čelikom ili armaturnom mrežom u kvaliteti B500A i B500B. Tračnice će biti postavljene u kontinuirane betonske ili čelične kanalice i ugrađene u sustav za pričvršćenje tračnica baziran na ERS tehnologiji.
*Sadržaj nastao u suradnji s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....