Dva tankera za prijevoz industrijskih kemikalija i naftnih derivata, jedan sagrađen 2015., a drugi 2016. godine za potrebe svoje brodarske kompanije Trogir Maritime, Brodotrogir je prodao njemačkom brodaru Hammonia Reederei iz Hamburga.
Pregovori
Nitko iz Brodotrogira nije htio otkriti cijenu po kojoj su prodani tankeri, ali se iz krugova bliskim brodogradnji i pomorstvu doznaje da se cijena kreće oko 50 milijuna eura. Tom transakcijom propala je prilika da Jadroplov u kratkom roku poveća i diverzificira svoju flotu.
Naime, splitska brodarska kompanija u pretežnom je državnom vlasništvu obavijestila je sredinom veljače investicijsku javnost putem Zagrebačke burze da je započela pregovore s Hrvatskom bankom za obnovu i razvitak (HBOR) i Brodotrogirom o preuzimanju ta dva tankera.
Danko Končar nam je u kratkom razgovoru potvrdio da je posao prodaje tih dvaju tankera dovršen i ocijenio ga, unatoč napomeni da vlasnicima neće ostati ništa novca, kao dobar posao. Rekao je da je novac na računu i da je sve vezano uz taj posao dovršeno.
- Od ovog posla osigurali smo novac za vraćanje HBOR-ova potraživanja, uključujući kamate i zatezne kamate. Nama vlasnicima nije ostalo ništa. Ostatak je iskorišten za podmirenje dugova koje su brodovi napravili prema trećim licima. Otprilike 20 posto novca od prodaje tih dvaju brodova namijenjeno je Brodotrogiru, a jedan SCT za podmirenje svojih dugova, uključujući i otkup potraživanja prema radnicima. Riječ je o potraživanjima radnika od naših tvrtki. Ovaj nas posao osposobljava za poslovanje - objasnio nam je Danko Končar.
Osim što upravlja flotom od gotovo 50 brodova, uključujući kontejnerske, MPP, tankere i brodove za prijevoz teških tereta, Hammonia Reederei se na tržištu pozicionirao i kao savjetodavna kompanija za sve vrste usluga u pomorskom prijevozu, pa i za uslugu putovanja i uplovljavanja u luku teretnim brodom. U posljednje vrijeme ta kompanija ojačava i povećava vlastitu flotu. Ima vlastite, a upravlja i brodovima drugih kompanija.
Potraživanja
Končar je otkrio da kompletna transakcija prodaje Marine Trogir nije još dovršena, a kada bude, zatvorit će se preostala potraživanja Brodotrogira prema bankama. Što se tiče radnika, Končar kaže da je većem dijelu radnika uvijek bio plaćen rad, jednom je dijelu zaposlenika bio ponuđen posao u Brodotrogir Cruiseu, ali su ga odbili.
Prodani tankeri sagrađeni su u Brodotrogiru i poslovali su u sklopu jedne od tvrtki u Končarovu vlasništvu, Trogir Maritime. Brodovi su potom dani u najam norveškom Blystad Groupu, u sklopu njegove tvrtke su nosili imena Songa Pride i Songa Fortune. Nakon isteka najma dobili su imena Trogir Kairos I i Trogir Kairos II. Radi se o brodovima za prijevoz nafte, prerađevina i kemikalija.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....