Na zadnjoj sjednici Vlade odobreno je jamstvo koje će izdati HBOR u iznosu od oko pet milijuna eura za tvrtku Brodotrogir cruise kako bi se financirala gradnja i opremanje servisnog broda za norveškog naručitelja Moen Marin. Riječ je o brodu dužine 24 metara te gotovo iste širine, namijenjenom servisiranju i održavanju ribogojilišta u Sjevernom moru i Atlantskom oceanu. Slične brodove gradi pulsko brodogradilište Tehnomont, ali na klasični pogon.
"Kod nas se gradi brod na hibridni pogon", pojašnjava Mateo Tramontana, član uprave Brodotrogir cruisea. Već nekoliko manjih brodova za norveške naručitelje posredstvom tvrtke CroNoMar na hibridni pogon izgradilo je šibensko Iskra brodogradilište 1.
Brod koji se gradi i oprema u trogirskom brodogradilištu ima čelični trup, a nadgrađe mu je aluminijsko. Ovaj za koje je izdano jamstvo Vlade drugi je takav koji gradi Brodotrogir cruise. Prvi je u poodmakloj fazi, za drugi je, kako nam otkriva Tramontana, naručena samo gradnja trupa, a naknadno je ugovoreno i njegovo opremanje.
"Prvi naručen brod je negdje na oko 60 do 70 posto dovršenosti, za drugi se gradi trup, a nakon izdavanja jamstva započet će i njegovo opremanje. Dakle, prvi smo ugovorili u cijelosti, za drugi smo ugovorili gradnju trupa, a kasnije i opremanje broda. U opciji je gradnja i trećeg takvog broda za istog naručitelja te je ugovorena gradnja dva katamarana dužine 15 metara. Sva ta plovila kombinacija su čeličnog trupa i aluminijskog nadgrađa", pojašnjava Tramontana.
Brodotrogir cruise, kako nama otkriva Tramontana, gradi još dvije jahte. Jedna je dužine 41 metar, a druga 53 metra. U remontu su još tri broda u vlasništvu brodovlasnika iz Krila Jesenice. Riječ je o složenijim poslovima preinake i podizanja kvalitete tih mini kruzera koji su dugi nešto više od 50 metara. Uz to, Brodotrogir cruise u ovom trenutku obavlja i remont nekoliko jahti. Tramontana napominje da su to poslovi brodogradilišta Brodotrogir cruisea te da se na prostoru nekadašnjeg Brodotrogira obavlja remont u sklopu tvrtke Adria Docks.
Podsjetimo, Adria Dock je u zajedničkom vlasništvu šibenskog Capaxa i tvrtke LNS Industries s Malte iza koje stoji Danko Končar, inače vlasnik Brodotrogir cruisea. Adria Docks je odlično pozicionirana tvrtka u segmentu remonta jahti.
Što se tiče gradnje druge marine na sjevernom djelu Brodotrogirova kompleksa, u vlasništvu češko-slovačkog investicijskog holdinga EMMA Capital, Tramontana kaže da je taj projekt još u fazi ishođenja dokumentacije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....