Teretna luka u Bazenu Rijeka proteže se od novog Zagreb Deep Sea kontejnerskog terminala do putničke luke u centru grada. U Bazenu Rijeka su smješteni još specijalizirani terminali za pretovar i skladištenje generalnih i teških tereta, silos za žitarice i uljarice te hladnjača za kondicionirane terete.
U financijskom razdoblju od 2014. do 2020. Lučka uprava Rijeka je osigurala sufinanciranje iz Instrumenta za povezivanje Europe za osam infrastrukturnih projekata ukupne vrijednosti 136 milijuna eura. Tri projekta vrijedna 69 milijuna eura realiziraju se u Bazenu Rijeka.
Unapređenje infrastrukture luke Rijeka - Bazen Rijeka (POR2CORE-RijekaBasin) projekt je od 34,7 milijuna eura i obuhvaća obnovu operativnih, kolničkih i skladišnih površina, rekonstrukciju i modernizaciju željezničkih kolosijeka, staza dizalica i prateće komunalne infrastrukture. Radovi su počeli u rujnu 2020., završavaju u rujnu 2024. godine, a izvodi ih tvrtka Kolektor Koling d.o.o. Obuhvaćaju obnovu 109.420 četvornih metara kolničkih površina s pripadajućim instalacijama, 12.161 metar željezničke pruge, 1652 metra kranskih kolosijeka te rekonstrukciju dionica željezničkih i kranskih kolosijeka. Projekt zajednički realiziraju Lučka uprava Rijeka i koncesionar Luka Rijeka d.d.
Unapređenje infrastrukture luke Rijeka - Zagreb Deep Sea kontejnerski terminal (POR2CORE - ZCT) projekt je od 31,6 milijuna eura i obuhvaća gradnju intermodalnog terminala uz novi kontejnerski terminal, rekonstrukciju postojećeg ranžirnog kolodvora Rijeka te rekonstrukciju spoja s kolosijecima na terminalu za generalne terete. Projekt su zajednički realizirali Lučka uprava Rijeka i HŽ Infrastruktura, a završen je u rujnu 2022. godine.
Studije za nadogradnju infrastrukture luke Rijeka - proširenje Praškog pristaništa (POR2CORE - Prague Pier Extension) projekt je od 3,6 milijuna eura i obuhvaća izradu tehničke dokumentacije za radove na proširenju Praškog pristaništa. Proširenjem pristaništa osigurat će se nove operativne površine i mogućnost za pristajanje većih brodova na terminalu za generalni teret. Projekt realizira Lučka uprava Rijeka samostalno i završava krajem 2024. godine nakon čega će se pokrenuti projekt za radove.
Novi kontejnerski terminal
Novi kontejnerski terminal (Faza 1) je završen u svibnju 2019. godine kao dio šireg Rijeka Gateway projekta koji je pokrenula Vlada Republike Hrvatske u suradnji sa Svjetskom bankom, a realizirala Lučka uprava Rijeka. Vrijednost lučke komponente je iznosila 180,8 milijuna eura, a investicija u novi kontejnerski terminal 106,7 milijuna eura. Nakon završetka radova Lučka uprava Rijeka pokrenula je postupak za odabir koncesionara koji je završen u svibnju 2021. godine. Koncesijski ugovor na rok od 50 godina je potpisan u studenome 2021. s tvrtkom Rijeka Gateway d.o.o. koju su osnovali APM Terminals, dio grupacije A.P. Moller-Maersk (51%), i ENNA Logic, hrvatski željeznički prijevoznik i logističar (49%).
Najvažniji prethodni uvjeti u koncesijskom ugovoru, obvezujući za Lučku upravu Rijeka, bili su gradnja intermodalnog terminala koji je završen u rujnu 2022. godine, gradnja interne spojne lučke ceste koja je završena u rujnu 2023. te državna cesta DC 403 čiju su gradnju završile Hrvatske ceste u listopadu 2023. godine. Investicija u DC 403 iznosila je 70 milijuna eura.
Rijeka Gateway
Koncesijski ugovor za novi kontejnerski terminal Zagreb Deep Sea stupio je na snagu u lipnju 2023. godine nakon čega je koncesionar pokrenuo investiciju u gradnju i opremanje terminala. Procjenjuje se da će Rijeka Gateway investirati u novi kontejnerski terminal (Faza 1 i Faza 2) 380 milijuna eura, od čega u prvu fazu 200 milijuna eura. Terminal počinje s radom u prvoj polovici 2025. godine.
*Sadržaj nastao u suradnji s Lučkom upravom Rijeka
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....