Visoki trgovački sud objavio je danas poništenje odluke splitskog Trgovačkog suda iz rujna prošle godine o predstečajnoj nagodbi u Konstruktor-Inženjeringu, nekoć najvećoj građevinskoj tvrtki u zemlji. Viši sud vratio je splitskom Trgovačkom sudu odluku o nagodbi za Konstruktor-Inženjering na ponovno odlučivanje s obrazloženjem da veći broj potraživanja u nagodbi nije pravilno utvrđen.
Zanimljivo je da se na prvostupanjsku sudsku odluku o nagodbi za Konstruktor-Inženjering uspješno žalio sam stečajni upravitelj tvrtke Frano Krišto, a ništa manje zanimljiv nije ni popis drugih žalitelja, odnosno vjerovnika. Među žaliteljima su, među ostalima, Hrvatske autoceste, Grad Split, Općina Dugopolje, Republika Makedonija (u trenutku podnošenja žalbe pod tim imenom) i HEP-Toplinarstvo.
Splitska gradska uprava, primjerice, žalila se na dio spomenutog rješenja nižeg Trgovačkog suda da utemeljenost svoga potraživanja prema Konstruktoru-Inženjeringu od 451 milijun i 739 tisuća kuna utvrdi na sudu u posebnoj parnici. Potonji pravni lijek preporučen je u istome rješenju vjerovniku Press kon iz Zagreba, a i ta tvrtka se uspješno žalila na Visokom trgovačkom sudu.
Predstečajna nagodba za Konstruktor-Inženjering zaključena je na splitskom Trgovačkom sudu 11.prosinca 2015., nakon što su na predstečajnim ročištima koji su prethodili nagodbi utvrđena potraživanja vjerovnika od dvije milijarde kuna. Konstruktor se nagodbom obvezao dio duga vratiti a dio pretvoriti u dionice tvrtke, dok su vjerovnici pristali na otpis dijela dugova.
Nakon sklapanja nagodbe, međutim, pojavila su se nova potraživanja prema Konstruktor-Inženjeringu s pripadajućim sudskim postupcima. Splitski Trgovački sud odlučio je dati priliku novim vjerovnicima da se u posebnim parnicama izbore za svoj novac, što je sada osporio viši sud zbog, kako navodi, nejasnih uputa o iznosima i pravnim osnovama po kojim mogu tužiti za svoj dug.
U jeku sporova oko (ne)priznatih potraživanja u nagodbi za Konstruktor-Inženjering, Financijska agencija poslala je, u lipnju 2016., tu tvrtku u stečaj zbog neprekinute blokade od 120 dana na dug od 60 milijuna kuna. Potraživanja utvrđena u nagodbi, međutim, imaju pravnu snagu i u stečaju.
Kao jedan od najvećih vjerovnika Konstruktora-Inženjeringa, državno poduzeće Hrvatske autoceste prijavile su u predstečajnom postupku Konstruktora potraživanje 137 milijuna kuna, a stečajni upravitelj Krišto osporio je od tog iznosa 125 milijuna kuna. Stoga se i HAC žalio Višem trgovačkom sudu koji je u najznačajnijem dijelu, žalbu i prihvatio.
Viši trgovački sud naložio je nižem sudu i stečajnom upravitelju Konstruktor-Inženjeringu da prema uputama iz poništenja prvostupanjskog rješenja sastavi novu tablicu potraživanja vjerovnika i plan namirenja dugova prema njima.
Na vrhuncu poslovne ekspanzije sredinom 2000-tih Konstruktor je zapošljavao oko 1500 radnika, imao stotinjak kooperantskih tvrtki i izvodio najsloženije građevinske investicije u zemlji i inozemstvu. Tvrtku je do predstečaja operativno i vlasnički kontrolirao dugodišnji predsjednik Uprave Željko Žderić, nad kojim je splitska policija nedavno dovršila istragu zbog sumnji na zlouporabe u gospodarskom poslovanju u Konstruktoru. Prema pripadajućem priopćenju Policijske uprave splitsko-dalmatinske, Državnom odvjetništvu predano je izvješće o odlukama Žderićeve uprave kojima je Konstruktor oštećen za deset milijuna kuna.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....