Banka budućnosti trebala bi biti agilna, inovativna i usmjerena na pružanje vrhunskog korisničkog iskustva.
Upravo to su neke od temeljnih vrijednosti kojima teže u banci KentBank, koja se u posljednje tri godine pozicionirala kao najbrže rastuća banka u Hrvatskoj. Njihov rast nije nagao i nepromišljen, dapače, prilično je skoncentriran, čemu, primjerice, svjedoči i da ih je portal MojPosao proglasio najboljim poslodavcem u sektoru Financija za 2023. godinu.
Koje benefite nude svojim zaposlenicima zbog kojih su dobili ovo važno priznanje, što spremaju za ovogodišnje izdanje sada već prilično iščekivanog Festivala ideja, ali i kakve financijske trendove očekuju u 2024. pitali smo predsjednika Uprave KentBank Hasana Ecesoyja.
Možete li s nama podijeliti brojke i statistike koje odražavaju kako je protekla prošla godina u KentBanku? Koje biste događaje istaknuli kao ključne u 2023.?
KentBank je imao uspješnu godinu s year-over-year (YoY) rastom u ukupnoj količini imovine od 35 posto, premašujući vrijednost od 727 milijuna eura. S ovim rastom smo osvojili gotovo jedan posto tržišnog udjela, što znači da smo danas deveta najveća banka u Hrvatskoj. S druge strane, ukupni depoziti i portfelj kredita porasli su za 24 posto, odnosno 12 posto ako gledamo godinu prije. Uzimajući u obzir i poslovanje s jamstvima, naša podrška hrvatskom gospodarstvu dosegnula je razinu od 500 milijuna eura.
Kentbank je u posljednje tri godine postao najbrže rastuća banka u zemlji i u tom smo se periodu po veličini i više nego udvostručili. Naš rast u portfelju kredita bio je u skladu s prethodnim godinama, a izjednačenost u segmentima i krediti nastavili su biti naš glavni fokus.
Imali smo povećanje neto dobiti od 57 posto i dostigli iznos od 6,6 milijuna eura. To odgovara povratu kapitala od 11 posto, koji je najviši u povijesti banke.
Prošla godina bila je ekonomski turbulentna na globalnoj razini. Kako se KentBank prilagodio novim tržišnim uvjetima?
Doživjeli smo najveći ciklus povećanja kamatnih stopa u ovom stoljeću. Početkom 2023. godine, taj je pomak potaknuo globalni bankarski sustav da svjedoči bankrotima u SAD-u i Švicarskoj, ali brzo je postalo jasno da se ta turbulencija neće proširiti na EU bankarstvo. Naprotiv, zahvaljujući opreznoj politici provedenoj u EU u posljednjih deset godina, bankarski sustav čvrsto je odolio svim udarima koji proizlaze, kako s regionalnih tako i s globalnih razina događanja.
Bili smo jedni od prvih u Hrvatskoj koji su počeli povećavati kamatne stope na depozite i taj proaktivni pristup isplatio se stjecanjem novih klijenata (rast od 24 posto u odnosu na raniju godinu u ukupnim depozitima) i osvajanjem tržišnog udjela u 2023. godini. U stvari, također smo sretni što smo doprinijeli olakšavanju monetarne politike HNB-a podizanjem kamatnih stopa na depozite.
Kakve su vaše prognoze u vezi očekivanog smanjenja inflacije? I što još možemo očekivati kao potencijalne gospodarske trendove ove godine?
Posljednjih 12 mjeseci svjedočimo opadanju inflacije, a prošlomjesečni podatak kaže da je inflacija pala za 2,8 posto u Eurozoni i 4,1 posto u Hrvatskoj, što je malo iznad prosjeka Eurozone. Očekujemo da će se trenutačni pad inflacije nastaviti i konvergirati prema prosjeku EU-a.
Što se tiče rasta BDP-a, vjerujemo da će Hrvatska nastaviti nadmašivati EU, i to zahvaljujući podršci EU fondova.
Nedavno ste primili nagradu za najboljeg poslodavca u financijskom sektoru portala MojPosao. Što mislite da je bilo ključno da nagrada ode baš u vaše ruke?
Ova nagrada prepoznaje našu nepokolebljivu predanost stvaranju pozitivnog radnog okruženja, poticanju razvoja zaposlenika te prioritiziranju njihovog zadovoljstva unutar financijskog sektora Hrvatske. Nagrada za Najboljeg poslodavca u financijskoj industriji svjedoči o predanosti KentBank izvrsnosti u radnoj kulturi.
Postavljanjem dobrobiti zaposlenika i profesionalnog rasta kao prioriteta stvorili smo okruženje gdje se zaposlenici osjećaju cijenjeno, podržano i osnaženo da postignu svoj puni potencijal. Politike i pogodnosti koje KentBank nudi svojim zaposlenicima dodatno doprinose našem ugledu kao izvrsnog poslodavca, od konkurentnih paketa kompenzacija do fleksibilnih radnih aranžmana, pridavajući važnost dobrobiti i zadovoljstvu svojih zaposlenika, prepoznajući da je sretan i angažiran kadar ključan za održivi uspjeh.
Kad bi banka KentBank bila osoba, kako biste je opisali?
Sigurno osoba koja bi posjedovala osobine poput sofisticiranosti, pouzdanosti i integriteta. Bio bi to netko visokoobrazovan i iskusan u svom području, s istančanom profesionalnošću i pažnjom prema detaljima. Ta osoba bi zračila samopouzdanjem i bila pouzdana, zaslužujući poštovanje i divljenje okoline svojom dosljednom predanošću izvrsnosti i etičkom ponašanju.
U suštini, KentBank kao osoba bio bi pouzdani savjetnik i partner, poznat po svojoj stručnosti i nepokolebljivoj predanosti u pomaganju drugima u ostvarivanju njihovih ciljeva i aspiracija.
Kako je raditi u Kentu? Kakva je korporativna kultura vaše tvrtke?
Rad u banci KentBank karakterizira dinamična i inkluzivna korporativna kultura koja cijeni suradnju, inovacije i izvrsnost. Timski rad i suradnja ključni su za naš uspjeh. Potičemo zaposlenike da surađuju između odjela i različitih pozicija, a sve u svrhu postizanja zajedničkih ciljeva i pozitivnih poslovnih rezultata. Otvorena komunikacija i međusobno poštovanje potiču poticajno i suradničko radno okruženje u kojem se cijene doprinosi svakog pojedinca. Njegujemo kulturu inovacija i kreativnosti, gdje zaposlenici imaju potrebnu slobodu razmišljanja izvan okvira, eksperimentiranja s novim idejama i istraživanja inovativnih rješenja za izazove. Potičemo mentalni sklop rasta i kontinuirano učenje kako bismo potaknuli inovacije i potaknuli rast poslovanja.
Različitost i inkluzija su temeljne vrijednosti u KentBanke. Vjerujemo da raznolikost radne snage potiče kreativnost, inovacije i bolje odlučivanje.
Ovogodišnji Festival ideja održava se 20. ožujka, a gosti su Martina Validžić, Zlatan Vehabović i Nikola Žinić. Što nam možete reći o tome projektu?
Festival ideja je godišnji događaj koji organizira KentBank, a koji okuplja mislioce, inovatore i stručnjake kako bi raspravljali i istraživali hitne probleme, trendove i prilike oblikujući budućnost različitih industrija i društva. Festival uključuje raznolik spektar panel diskusija i interaktivnih sesija stvorenih da potiču dijalog, inspiriraju kreativnost i potiču suradnju među sudionicima.
Za ovogodišnje izdanje Festivala imamo uzbudljiv raspored govornika i tema koje odražavaju trenutačne trendove, nastajuće tehnologije i ključne izazove s kojima se suočavaju pojedinci, naše društvo, ali i svijet globalno. Što se tiče procjene uspjeha nedavnih izdanja, festival je dosljedno privlačio raznoliku publiku, generirao značajne rasprave i doprinio oblikovanju razmišljanja u relevantnim područjima, što je upravo i bio naš cilj.
Kontinuirano dobivamo pitanja o početku izdanja za 2024. godinu, što smatramo pokazateljem uspjeha.
KentBank se brendira kao banka s personaliziranim uslugama. Za nekoga tko nikada nije imao interakciju s vama, što to točno znači u praksi? Koji su to procesi i usluge koje čine KentBank drugačijom od drugih banaka?
KentBank se ističe pružanjem specijaliziranih i personaliziranih financijskih usluga prilagođenih jedinstvenim potrebama svojih klijenata. Prioritet nam je izgraditi snažne odnose s našim klijentima. Umjesto jednog univerzalnog pristupa, posvećujemo vrijeme razumijevanju financijskih ciljeva, preferencija i okolnosti svakog klijenta.
Također, ponosimo se pružanjem iznimne usluge korisnicima. Klijenti mogu očekivati brze odgovore, posvećenu podršku i proaktivnu pomoć stručnjaka za bankarstvo koji su posvećeni zadovoljenju njihovih potreba. Za razliku od većih banaka, u KentBanci se više fokusiramo na niše područja naše stručnosti, među kojima su mala i srednja poduzeća i njihovi vlasnici, viši menadžment i slobodna zanimanja. Ova specijalizacija omogućava nam da se istaknemo u odabranim područjima i pružimo klijentima stručne savjete i vodstvo. Sveukupno, naš pristup naglašava personaliziranu uslugu, prilagođena rješenja i stručno znanje, što nas razlikuje od većih banaka.
Nedavno ste predstavili metalne kartice. Što nam možete reći o njima? Koja je bila vaša motivacija za ovaj potez?
Predstavili smo ih kao premium ponudu kako bismo svojim klijentima pružili jedinstveno i luksuzno bankarsko iskustvo. Naše metalne kartice izrađene su od visokokvalitetnih materijala, a karakteriziraju ih izdržljivost, elegancija i jedinstven doživljaj dodira. Svaka metalna kartica ima ekskluzivan dizajn s detaljima i glatkom završnom obradom, odražavajući našu predanost kvaliteti i luksuzu.
Osim estetske privlačnosti, metalne kartice nude poboljšane sigurnosne značajke poput ugrađenih čipova i napredne tehnologije šifriranja kako bi se zaštitile od prijevara i neovlaštenih transakcija.
Posvećeni smo i održivosti i smanjenju ekološkog utjecaja, a naše metalne kartice dizajnirane su kako bi bile ekološki prihvatljive, s recikliranim materijalima i smanjenom upotrebom plastike u odnosu na tradicionalne kartice.
Naša motivacija za uvođenje metalnih kartica proizlazi iz želje da klijentima ponudimo premium bankarsko iskustvo koje se uklapa u njihov način života i aspiracije. Razumijemo da naši klijenti cijene ekskluzivnost, sofisticiranost i personaliziranu uslugu, a metalne kartice dizajnirane su da premaše njihova očekivanja dok istovremeno jačaju reputaciju našeg brenda kao mjesta za izvrsnost i inovacije u bankarskoj industriji.
Kako ste i spomenuli, jedan od benefita ove kartice je briga prema okolišu. Na koje još načine KentBank njeguje društveno odgovorne poslovne prakse?
Prioritet nam je ulaganje u ekološki održive projekte i tvrtke, uključujući obnovljivu energiju, zelene tehnologije i ekološke inicijative koje pridonose održivijoj budućnosti. Prakticiramo načela odgovornog posuđivanja kako bismo osigurali da naše posudbe podržavaju održivi gospodarski razvoj i odgovorno ponašanje prilikom zaduživanja, istovremeno smanjujući rizik financijskih teškoća za zajmoprimce.
Podupiremo i dobrotvorne organizacije te zajedničke inicijative kroz donacije i sponzorstva usmjerena na rješavanje društvenih problema poput obrazovanja, zdravstva, ublažavanja siromaštva i pomoći u katastrofama. Potičemo sudjelovanje zaposlenika u volonterskim aktivnostima, projektima zajedničke usluge i inicijativama korporativne društvene odgovornosti usmjerenim na rješavanje društvenih i ekoloških izazova te na stvaranje pozitivnog utjecaja u zajednicama koje služimo.
Kakvi su planovi za budućnost banke?
KentBank bi mogao usmjeriti fokus na daljnje unapređenje svojih digitalnih bankarskih ponuda, ulaganje u napredne tehnologije radi poboljšanja iskustva korisnika, povećanje operativne učinkovitosti i proširenje dosega na nova tržišta i segmente korisnika. Nastavit ćemo inovirati i diversificirati naše ponude proizvoda i usluga kako bismo zadovoljili potrebe i preferencije naših klijenata.
Nastavit ćemo jačati našu predanost održivosti i korporativnoj društvenoj odgovornosti, integrirajući ekološke, društvene i upravljačke (ESG) čimbenike u naše poslovne operacije i odluke o investicijama. Budućnost KentBanke oblikovat će se njezinom sposobnošću prilagodbe promjenama na tržištu, prihvaćanja tehnoloških inovacija i nastavka prioriteta zadovoljstva klijenata, održivosti i korporativne društvene odgovornosti u svojim operacijama i strateškim inicijativama.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i KentBanke.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....