Razgovor s direktorom

Jedna tvrtka čini hrvatske gradove boljim mjestom za život: ‘Dajemo priliku svim zainteresiranima‘

Nude zanimljive usluge, brzi su, brinu o zaposlenicima, ali i okolišu pa nikako ne čudi što su lider industrije dostave u Hrvatskoj i regiji

Matko Katanec, regionalni generalni direktor Wolt-a za tržišta Srbije, Hrvatske, Slovenije, Austrije, Poljske, Češke, Slovačke i Mađarske

 Wolt

Između podnevnog Dnevnika i neke meksičke sapunice u devedesetima obično su se vrtjele tv-reklame s fokusom na razne proizvode. Madraci, tave, usisavači, masažeri koji obećavaju „pločice“ na trbuhu - za svakog ponešto. Tada nam je bilo prilično fascinantno kako uz samo jedan poziv na broj s ekrana možemo naručiti željeni proizvod, a on nam za nekoliko dana stiže na adresu. Ne moramo satima pretraživati fizičke trgovine, nego sve obavimo iz naslonjača.

Od tada se potreba za dostavom na kućnu adresu kod potrošača samo pojačavala, a tv-prodaju je s trona svrgnula ona internetska. S napretkom tehnologije i dostupnošću brzog interneta u svakom domu, promjene su zahvatile ne samo logističku industriju, već i industriju dostave hrane. Omiljeno jelo sa samo par klikova po ekranu pametnog telefona može biti na našem stolu u gotovo svako doba dana.

Praktičnost, brzina i dostupnost hrane, ali i drugih proizvoda, toliko nas je osvojila da nam je naručivanje postalo navika, a ukorak s tim otvorile su se tvrtke specijalizirane za dostavu hrane na digitalnim platformama. Štoviše, jačanje industrije dostave potvrđuju i brojke - stručnjaci je ove godine procjenjuju na 14 milijardi dolara, a predviđa se da će u narednim godinama vrijediti i puno više.

Do hrane u samo 30 minuta

S time na umu, zahtjevi potrošača za brzinom i efikasnošću svakim su danom sve veći, a među njima se kao lider industrije dostave u Hrvatskoj, regiji, ali i u Europi, ističe tvrtka Wolt. Prisutna je u više od 400 gradova u srednjoj i jugoistočnoj Europi, te u još 20 europskih zemalja. Po čemu se Wolt izdvaja od konkurencije otkrio je Matko Katanec, regionalni generalni direktor Wolt-a za tržišta Srbije, Hrvatske, Slovenije, Austrije, Poljske, Češke, Slovačke i Mađarske.

- Prije 10 godina Wolt je postojao samo u Finskoj, a danas samo u regiji aplikaciju je preuzelo više od 12 milijuna ljudi. Navike potrošača se stalno mijenjaju pod raznim utjecajima što nas dodatno motivira da slijedimo njihove potrebe. Prije svega, digitalizacija omogućuje dostavu za 30 minuta. Istovremeno, rastuća svijest o klimatskim promjenama utječe na odabir održivijih opcija dostave poput bicikla koji često koriste Wolt partneri dostavljači, što gradove čini boljim mjestom za život. Rast potražnje za online kupnjom je u stalnom porastu, jer nam slobodno vrijeme postaje sve dragocjenije i sve manje ga želimo trošiti na klasičnu kupovinu – objašnjava Katanec.

image

Matko Katanec, regionalni generalni direktor Wolt-a za tržišta Srbije, Hrvatske, Slovenije, Austrije, Poljske, Češke, Slovačke i Mađarske

Wolt

Prva mobilna autopraonica

No, popularnost Wolta nije samo u dostavi hrane jer u Hrvatskoj već neko vrijeme putem te aplikacije možete naručiti i mnoge druge proizvode poput namirnica iz obližnjih trgovina, lijekova, cvijeća i elektronike, a nude i usluge servisa plinskih bojlera, odvoza prljavog rublja u praonicu te servis mobitela. Odnedavno se na Wolt aplikaciji pojavila još jedna zanimljiva usluga – prva mobilna autopraonica koja u cijelosti stane u jednu vrećicu. Njezini radnici, kaže Katanec, pritom troše ekološku tekućinu za suho pranje i samo pola litre vode, što je jasan pokazatelj da Wolt i na ovaj način potiče održivost i misli na dobrobit prirode.

- Wolt kontinuirano radi na smanjenju svog utjecaja na okoliš kroz inicijative kao što su optimizacija ruta dostave, korištenje bicikala, ekološki prihvatljivih vozila i ambalaže poput vrećica za dostavu koje se mogu do 100 posto reciklirati, kao i poticanjem partnerskih restorana na primjenu održivih praksi. Ujedinjeni s DoorDashom, nastojimo postići nultu emisiju CO2 do 2040. godine u većini zemalja. To znači da naporno radimo na smanjenju naših emisija, kao i emisija naših partnera. Wolt također vrlo aktivno potiče svijest potrošača o održivim opcijama dostave i pruža transparentnost u vezi s ekološkim praksama kako bi korisnici lakše mogli donijeti odluke prilikom naručivanja – ističe Katanec.

image
Wolt

Iako u Hrvatskoj ova tvrtka posluje tek pet godina, Katanec napominje da se sve češće događa da kupci prilikom kupnje stana gledaju je li lokacija u zoni isporuke Wolta, što je konkretan primjer kako je Wolt postao dio gradske infrastrukture.

- Kako je Hrvatska turistička zemlja, primjetan je veći broj stranih gostiju koji koriste Wolt usluge za razne proizvode, posebno u sezoni, što ukazuje na sve veći ugled brenda koji se prelijeva s tržišta na tržište – tvrdi Katanec.

Radna fleksibilnost

Osim o okolišu, Wolt brine i o svojim zaposlenicima. Statistike pokazuju da je u mnogim industrijama u zemljama Balkana i istočne Europe prisutan nedostatak radne snage, što se kosi sa sve većom potražnjom za uslugama dostave. Katanec napominje da se u Woltu mogu zaposliti svi stariji od 18 godina preko agencija i partnera s kojima platforma ima ugovorenu suradnju, u skladu sa standardima i lokalnim zakonodavnim okvirom.

- Izuzetak je Hrvatska, gdje je prvi put uz tri modela rada - rad preko agregata, samozapošljavanje ili studentski rad, sada prisutan i model direktnog zapošljavanja, zbog specifičnosti zemlje koja u posljednjih desetak godina bilježi odlazak radno sposobnog stanovništva u druge zemlje EU. U Sloveniji pak platformu koriste izravno poduzetnici (freelanceri) – kaže Katanec.

Platforma, napominje direktor, nudi veliku radnu fleksibilnost, a Wolt partneri dostavljači sami odlučuju kojom brzinom, koliko dugo, kada i gdje će dostavljati. Osim fleksibilnog radnog vremena, imaju i konkurentnu plaću, korisničku podršku, kao i podršku putem Wolt partnerske aplikacije u live chatu.

- Nemaju menadžera, niti su ičim uvjetovani u svom radu. Ako su na Wolt platformi, mogu birati koju će narudžbu preuzeti, a redovite ankete koje Wolt provodi među dostavljačima pokazuju da je upravo fleksibilnost ono što im najviše odgovara. Također, Wolt je vrlo posvećen stvaranju poticajnog okruženja za sve zaposlene, njegovanjem različitosti, jednakosti i inkluzije. Ovaj pristup poznat kao DEI (diversity, equality, inclusion) dio je globalne strategije održivosti naše kompanije, a mi težimo tim vrijednostima kroz različite inicijative – ističe Katanec.

Podrška malim tvrtkama

Važan segment poslovanja Wolta je podrška razvoju lokalne samouprave kroz širenje mreže dostave. Malim lokalnim proizvođačima i ženama poduzetnicama, primjerice u Srbiji, napominje direktor, Wolt pruža podršku u okviru projekta „velikiMALI“ koji im daje mogućnost da rastu i prošire svoje tržište dostavljanjem putem online trgovine Wolt Market.

- Zahvaljujući tom projektu, više od 100 domaćih proizvoda malih lokalnih poduzetnika i poduzetnica iz manje razvijenih krajeva Srbije postali su dostupni potrošačima širom zemlje i to gotovo odmah – ističe Katanec.

U Hrvatskoj je Wolt Market u suradnji s Gradom Zagrebom pružio podršku i platformu za plasman za 20-tak lokalnih proizvođača i više od stotinu proizvoda iz cijele Hrvatske. Od njih velik dio nosi oznaku kvalitete Plavi ceker, a plan je da se ta ponuda i dalje ojačava s još više proizvoda lokalnog karaktera.

image
Wolt

Od velikog značaja je, kaže Katanec, da male tvrtke koriste postojeće platforme za dostavu jer tako smanjuju vrijeme i resurse potrebne za organizaciju dostave narudžbi.

- Nije moguće da restoran efikasnije dostavlja hranu od specijaliziranih servisa, jer treba uzeti u obzir ukupni trošak koji se kod tradicionalne dostave svodi na troškove prijevoznog sredstva, plaća, godišnjih odmora, bolovanja, ozljeda na radu, doprinosa i slično. I ono što je posebno važno, digitalne platforme im pružaju priliku da dostignu veći broj potrošača, čime se otvaraju mogućnosti za povećanje prodaje i rasta poslovanja – tvrdi Katanec.

Wolt odnedavno nudi odličnu opciju za partnere koja im može, napominje Katanec, povećati prihode i do 15 posto. Riječ je o Wolt oglasima, koja omogućuje trgovcima da proizvode i usluge učine još vidljivijim na platformi.

- Prema istraživanjima, čak 76 posto potrošača frustrirano je kada marketinški napori nisu personalizirani. U tom smislu osiguravamo da oglasi odgovaraju zahtjevima i očekivanjima korisnika. Prema trenutnim podacima, veći je povrat na uložena sredstva u Wolt oglase, nego u oglase na popularnim društvenim mrežama i tražilicama – kaže Katanec.

Kako se stanje na tržištima neprestano mijenja, prilagodba je za sve vrste tvrtki, napominje Katanec, ključna. A to prije svega podrazumijeva, zaključuje direktor, ulaganje u digitalne alate i prisustvo na postojećim digitalnim platformama.


Sponzorirani sadržaj nastao je u suradnji s Woltom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. listopad 2024 23:57