Važan posao

Ideja malog tima s Trešnjevke osvojila je globalnog proizvođača elektroničkih uređaja

Riječ je o distributivnom centru za područje centralne i istočne Europe koji pomaže da tvrtka LG Electronics plasira svoje profesionalne perilice i sušilice rublja iz azijskog na europsko tržište

Tim Bijelog Svijeta

 Davor Pongračić/Cropix

Stručnjaci kažu da će se globalna situacija dobavnih lanaca u budućnosti sve više bazirati na konceptu regionalnih hub-ova. Tehnološko napredni proizvođači koji svoju proizvodnju imaju u Aziji, tražit će europske partnere s kojima će razvijati koncepte regionalnih hub-ova i preko njih će plasirati svoje proizvode u Europu.

No, jedan mali tim od 12 ljudi s Trešnjevke je uočio potencijal ovog poslovnog modela.

Riječ je o tvrtki Bijeli Svijet koja je razvila drugačiji B2B model distribucije profesionalne opreme za europska tržišta te ostvarila stratešku suradnju s vodećim svjetskim proizvođačem – tvrtkom LG Electronics.

Ova kompanija je logistički centar za područje centralne i istočne Europe koji pomaže da navedeni tehnološki gigant plasira svoje profesionalne perilice i sušilice rublja iz azijskog na europsko tržište.

No, tu priča ne staje jer nakon što se proizvodi dostave na europsko tlo, Bijeli Svijet daje full service podršku poput personalizacije proizvoda, marketing podrške, edukacije, korisničke podrške. Originalne proizvode prilagođavaju tržišnim potrebama u smjeru programiranja uređaja, izrade naplatnih sustava, generatora ozona. Uz navedeno, tvrtka je razvila dodatnu liniju proizvoda pod svojom robnom markom BW koja uključuje proizvodnju i sklapanje raznih dodataka za profesionalne perilice i sušilice rublja.

Drugačiji poslovni model

- Azijskim tvrtkama je problem što su centralna i istočna Europa tržišta s mnogo zemalja, jezika i poslovnih običaja. Ne razumiju razlike i potrebe između vrsta poslovnih kupaca, načine poslovanja između svake od zemalja, lokalne zakone i pravila pa im je lakše surađivati s nekim tko to poznaje i može lakše i brže reagirati - objašnjava direktor Bijelog Svijeta Mario Martinek.

image

Direktor Bijelog Svijeta Mario Martinek

Davor Pongračić/Cropix

Sve ovo se nadovezuje i na strateški razvoj Hrvatske s novim investicijskim ciklusom preko tvrtke Maersk koja investira u terminal u Rijeci i planira izgradnju logističkih centara u Hrvatskoj.

- Maersk je globalna logistička firma koja će svojim ulaganjima poboljšati logističku infrastrukturu u Hrvatskoj i dignuti na novu razinu dobavni pravac preko Luke Rijeka za prostor EU. To nama i drugim sličnim tvrtkama daje vjetar u leđa jer ćemo lakše distribuirati proizvode na EU tržište - kaže Martinek.

Lokalni i regionalni partneri

Radisson, McDonald‘s, Kempinski, Valmar, Hilton, Falkensteiner, samo su neki od mnogih klijenata s kojima tvrtka surađuje. Tu su još i mnogobrojni mali poduzetnici koji žele otvoriti vlastitu praonicu rublja.

Dosad je Bijeli Svijet pomogao u realizaciji otvaranja praonice rublja za preko 200 startup hrvatskih poduzetnika, a tvrtka svoja znanja i iskustva redovito prenosi partnerima u više od 20 zemalja diljem Europe, od Estonije do Grčke.

image

Djelatnici tvrtke Bijeli Svijet

Davor Pongračić/Cropix

- Društvene okolnosti utječu na potrebu za otvaranjem praonica, kako u Hrvatskoj, tako i u Europi. Ove godine je, primjerice, izbjeglička kriza sa sobom iznjedrila nužnost za praonicama, pogotovo u Poljskoj. Za zdravstvene ustanove iz Rumunjske doradili smo uređaje s generatorima ozona i posebnim higijenskim programima – pojašnjava Martinek.

Neprestane inovacije

Danas, osim dobrog poslovnog modela, bitni su kultura i energija tvrtke, dobar tim ljudi, transparentnost, jednostavnost te kontinuirana briga o lokalnim i regionalnim partnerima.

- Sve što osmislimo testiramo u praksi, pa možemo reći da je naš poslovni model isproban, što pomaže našim partnerima u drugim zemljama – objašnjava Mario Martinek, direktor Bijelog Svijeta.

image

Tvrtka Bijeli Svijet

Davor Pongračić/Cropix

Tvrtke poput Bijelog Svijeta mogu u drugim segmentima ostvariti sličnu suradnju s tehnološki naprednim azijskim proizvođačima.

- Logističke, proizvodne i transportne usluge imaju veliki utjecaj na ukupno gospodarstvo RH - zaključuje Martinek koji kaže kako će s timom od 12 ljudi nastaviti širiti svoje tržište, rasti i osmišljavati nove kreativne načine razvoja distribucije proizvoda.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom Bijeli Svijet.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. travanj 2024 00:37