TORONTO - Već dugo je poznato da učenje glazbe u djetinjstvu ima višestruko korisne posljedice po djecu, no novo istraživanje pokazalo je da može imati i koristi u kasnijoj životnoj dobi.
Kanadski znanstvenici s Istraživačkog instituta Rotman (RRI) otkrili su da starije osobe koje su u mladosti učili pjevanje ili sviranje instrumenta puno sporije gube sposobnost razumijevanja tuđeg govora.
U mjerenjima prepoznavanja govora su se pokazali čak 20% brži od svojih vršnjaka koji nisu imali nikakvo glazbeno obrazovanje.
- Glazbene aktivnosti su oblik kognitivnog treninga za mozak, i tek sad vidimo uvjerljive dokaze pozitivnih posljedica glazbenog obrazovanja ne samo po mlade mozgove, već i po starije, rekao je Gavin Bidelman, autor istraživanja.
Otprije je poznato da starije osobe sporije i teže razumijevaju govor, te da je to polagano propadanje povezano s promjenama na mozgu, jer se pojavljuje i kod osoba kod kojih nema gubitka sluha.
- U svojem istraživanju koristili smo EEG kako bismo vidjeli koliko dobro starije osobe prepoznaju i razumiju govor. Vidjeli smo reakcije koje su bile dva do tri puta bolje u starih glazbenika nego kod njihovih vršnjaka koji se nisu bavili glazbom. Drugim riječima, mozgovi starih glazbenika imaju detaljniju, čišću i precizniju interpretaciju govornih signala, i zbog toga su vjerojatno puno bolji u razumijevanju govora, rekao je Bidelman.
U istraživanju je sudjelovalo 20 zdravih starijih osoba (od 55-75 godina) - 10 glazbenika i 10 osoba koje se nisu bavile glazbom. Svako od njih imao bi slušalice na ušima na koje su puštali nasumične govorne zvukove - neki su bili jednostavni samoglasnici, poput ‘oooo’ ili ‘aaaa,’ a drugi su bili mješavine više zvukova ili manje određeni. Prepoznavanje individualnih glasova mjerilo se EEG uređajem.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....