POVIJESNO OTKRIĆE

Ugledni fizičar s Harvarda: ‘Iz Pacifika smo izvukli metalne sfere, nisu iz Sunčevog sustava! Slijedi ključno pitanje...‘

Sferule koje je proužavao Loebov tim

Avi Loeb/Medium
Avi Loeb već godinama istražuje ima li života na drugim planetama

Istaknuti fizičar sa sveučilišta Harvard Avi Loeb, koji već godinama istražuje ima li života na drugim planetima, izjavio je kako rezultati prve analize sitnih fragmenata koje je njegov tim u lipnju izvukao iz Tihog oceana sugeriraju da je riječ o predmetima koji porijeklo vuku iz drugog zvjezdanog sustava.

Oko 700 sićušnih metalnih kuglica sadrži legure koje se ne podudaraju s niti jednom postojećom legurom u našem solarnom sustavu.

Analize zasad ne daju odgovor jesu li umjetnog ili prirodnog porijekla, a Loeb tvrdi da je to sljedeće pitanje na koje njegov tim želi odgovoriti u nastavku istraživanja.

image

Avi Loeb

Jemal Countess/Getty Images/Profimedia/Jemal Countess/getty Images/profimedia

- Ovo je povijesno otkriće jer su ljudi po prvi put u rukama imali fragmente velikog objekta koji je stigao na Zemlju iz drugog solarnog sustava, napisao je Loeb u utorak na Mediumu, gdje je dokumentirao ekspediciju i njezine rezultate.

- Uspjeh istraživanja pokazuje da vrijedi riskirati u znanosti unatoč slabim izgledima da se može doći do novih otkrića, poručio je.

Tim znanstvenika angažirao je tvrtku Eyos Expeditions i u lipnju se ukrcao na brod Silver Star koji je plovio za Papuu Novu Gvineju. Posada je dva tjedna na teritoriju sjeverno od Papue pokušavala izvući ostatke neobičnog meteorita IM1 koji se srušio u Zemljinu atmosferu 2014. godine. Sve je s 1,4 milijuna eura financirao američki milijunaš Charles Hoskinson.

Godinama se nitko nije zanimao za podatke koje su zabilježili senzori američke vlade sve dok ih Avi Loeb te Amir Siraj, koji je tada bio tek student na Harvardu, nisu pronašli 2019. i objavili svoja otkrića. Još tri godine su morale proći dok Svemirsko zapovjedništvo SAD-a u ožujku 2022. nije u pismu NASA-i objavilo da su objekti iz drugog sunčevog sustava.

Mali meteorit promjera svega 45 centimetara, udario je u Zemljinu atmosferu 8. siječnja 2014. godine, nakon što je putovao kroz svemir brzinom većom od 210.000 kilometara na sat. Riječ je o brzini koja znatno premašuje prosječnu brzinu kojom meteori koji kruže unutar Sunčeva sustava

Otkriće je poslužilo kao opravdanje za Loeba, osnivača Projekta Galileo, istraživačkog programa pri Centru za astrofiziku Harvard-Smithsonian posvećenog znanstvenoj potrazi za vanzemaljskom tehnologijom.

Sedam mjeseci kasnije, Loeb i njegov tim bili su 85 kilometara udaljeni od obale otoka Manus češljajući više od 160 kilometara oceanskog dna uz pomoć ‘sanjki‘ koje su vukle sajle prekrivene magnetima.

Sreća je htjela da pronađu ono što su tražili: više od 700 sferula koje su u promjeru manje od milimetra, a masa manja od miligrama. Bilo je potrebno 26 vožnji sanjkama koje su toliko minijaturne da se mogu vidjeti tek mikroskopom.

08. travanj 2024 16:20