ČUDO U SCHWARZWALDU

Jedna je od najviših građevina Europe, u njoj se ne živi, duboko je u šumi, a zbog specifičnog razloga posjećuju je tisuće

Na visini od 230 metara nalazi se i promatračnica, platforma koja posjetiteljima omoguće da upiju prekrasan pogled na okolnu šumu i švicarske Alpe
 /Profimedia

Na periferiji srednjovjekovnog njemačkog grada Rottweilla, okruženog šumom Schwarzwald, nalazi se neboder visok čak 234 metra. U njemu, međutim, ne živi nitko, a riječ je o jednoj od najviših građevina u Njemačkoj i Europi. Nije izgrađen za smještaj ljudi, niti da bude ispunjen redovima uredskih stolova - stvoren je za testiranje najnovijih modela dizala.

Toranj nazvan TK Elevator Testturm izgrađen je tek nedavno, 2017. godine i u njemu se testiraju liftovi sljedeće generacije.

Trenutno se, piše britanski Daily Mail, testira MULTI sustav TK Elevatora koji koji koristi magnetsku levitaciju - ili maglev - za brzo i glatko povlačenje kabina dizala vodoravno i okomito.

Značajka je namijenjena smanjenju vremena čekanja dizala u visokim zgradama.

Fasada ovog tornja dizajnirana je tako da minimizira vibracije izazvane vjetrom. Toranj redovito posjećuju inženjeri i arhitekti iz cijelog svijeta koji žele u njemu isprobati svoj dizajn. Lokalno stanovništvo, kaže Daily Mail, toranj već smatra kulturnom znamenitošću.

image
Andreas Haas/imago Stock&people/profimedia/Andreas Haas/imago Stock&people/profimedia

Na visini od 230 metara nalazi se i promatračnica, platforma koja posjetiteljima omoguće da upiju prekrasan pogled na okolnu šumu i švicarske Alpe. Značajka je to koja je privukla mnogo turista na ovu ruralnu lokaciju.

Toranj je, u suštini, inženjersko čudo. Izgrađen je tehnikom kliznog oblikovanja tako da je u najproduktivnijim periodima gradnje rastao gotovo četiri metra na dan.

Osim toga, svaka od kabina u tornju je samohodna i koristi višerazinski kočioni sustav te prenosi snagu od osovine do kabine i natrag.

Magnetizirana zavojnica koja se proteže duž okna dizala odbija magnete s vanjske strane kabine, što omogućuje kabinama da lebde iznad takozvane vodilice, uzrokujući da je magnetsko polje ispred kabine vuče naprijed, dok polje na stražnjoj strani stvara dodatni potisak.

Pogledajte fotografije.

image
Andreas Haas/imago Stock&people/profimedia/Andreas Haas/imago Stock&people/profimedia
image
Andreas Haas/imago Stock&people/profimedia/Andreas Haas/imago Stock&people/profimedia
image
Andreas Haas/imago Stock&people/profimedia/Andreas Haas/imago Stock&people/profimedia
image
Andreas Haas/imago Stock&people/profimedia/Andreas Haas/imago Stock&people/profimedia
image
Silas Stein/imago Stock&people/profimedia/Silas Stein/imago Stock&people/profimedia
image
Silas Stein/imago Stock&people/profimedia/Silas Stein/imago Stock&people/profimedia
image
Silas Stein/imago Stock&people/profimedia/Silas Stein/imago Stock&people/profimedia
image
Silas Stein/imago Stock&people/profimedia/Silas Stein/imago Stock&people/profimedia
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 03:42