Usred pandemije ući u poduzetničke vode i otvoriti trgovinu u vrijeme kada se trgovine zatvaraju prilično je hrabro. Ali, svoj je trenutak upravo sada prepoznala dizajnerica Ana Volarević, stalna članica ULUPUH-a i već godinama omiljena dizajnerica hrvatskih glumica koja je upravo u Ilici 170 otvorila vlastiti modni studio pod novim imenom a design.
- Možda to jest ludo, ali tako su mi se posložile karte. Htjela sam otvoriti trgovinu još prošle godine, ali potres i korona su mi malo pomrsili planove. Hoću li moći živjeti od svojih kreacija, ne znam, vidjet ću. Nisam u najmu, imam svoj prostor i to mi se čini kao prednost. Optimistična sam jer nisam ovisna o tržištu, radim unikate, imam svoju klijentelu kojoj ću sada biti dostupnija jer ću sama raditi u trgovini. Radim casual odjeću koja se sve više nosi u ovo vrijeme pandemije. Svaki moj komad možete obući na popodnevnu kavu ili na neki event, ako ga uopće igdje ima - objašnjava Ana Volarević.
Ranije je djelovala pod brendom Artiđana, koji je osvajao nagrade na modnoj sceni, a svoje kreacije izlagala na samostalnim revijama i domaćim tjednima mode. No modni trio iza brenda Artiđana se u međuvremenu rastao, a Volarević je krenula naprijed pod novim imenom - a design.
Glumice ju obožavaju
Također, bavila se i kazališnom kostimografijom pa je s Oliverom Frljićem pripremala brojne predstave kao što su "Turbofolk" u HNK Rijeka, "Guliverova putovanja" u ZKM-u ili "Smrt u Veneciji" koji je igrao u ITD-u...
Upravo se na kazališnim daskama, odnosno iza njih, rodilo prijateljstvo s glumicama pa tako ne čudi što Anica Tomić, Csilla Barath Bastajić, Jadranka Đokić ili Judita Franković vole nositi Anine unikatne komade.
- Glumice su ranije nosile moje revije na fashion weekovima i moja su najvjernija publika. One vole moj urbani stil namijenjen individualcima, rekla bih da je to spoj pret-a-portera i haute couturea - kaže Ana. Nakon što je svoju odjeću godinama prodavala u nekoliko dizajnerskih trgovina po Hrvatskoj, odlučila je otvoriti vlastitu.
- Mislim da ljudi žele znati tko stoji iza dizajnerskih komada. Žele sugestije, ali i kritiku. To je moja filozofija. Mislim da svatko u mom dućanu može pronaći komad odjeće za sebe, ali ne bilo što, zato sam ja tu da sugeriram - kaže diplomirana inženjerka tekstilne tehnologije. U novoj kolekciji dominiraju haljine, hlače i tunike, ali highlight su proljetni baloneri koji su multifunkcionalni.
- Primjerice, imaš jedan 'obični' baloner i dodatak koji će taj komad napraviti potpuno otkačenim - objašnjava Ana čiji baloneri stoje između 1500 i 2500 kuna.
Ana komentira i veliku krizu u industriji mode, koja bilježi pad prodaje za barem jednu trećinu. Hoćemo li se ikad vratiti na isto?
Nekad je bilo drugačije
- Kod nas je situacija specifična. Modna scena se potpuno ugasila još puno prije lockdowna. Rekla bih da je kod nas kriza počela prije desetak godina. Sve modne manifestacije su propale, a i ovo što se održalo na životu, nažalost, nema neki kriterij izvornosti. Ranije si se na modno događanje mogao pojaviti samo ako si bio netko, ako si iza sebe imao nekakav rad. Danas nema velikih modnih evenata, a jedino što nas dizajnere danas održava na životu su sajmovi, kao što je to primjerice nekonvencionalni artOmat koji se održava u Džamiji - kaže Volarević.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....