PODUZETNIČKE VODE

Sanja je jedinstvene maske osmislila zbog sina, uspješan biznis proširit će u Sjevernu Ameriku

Sanja Gagulić

 Darko Tomas/Cropix
Proizvesti masku kakvu je zamislila u 2014. godini činilo se nemogućom misijom, no nije odustajala

Godina je 2014., a vas netko pita za masku. Kakvu sad masku?!

Za koronu tad još niste čuli, osim ako se ne radi o onom piću. Dakle, velike su šanse da se spremate u karneval ili ste u potrazi za pripadajućom dihalicom jer skačete u more.

A zaštitne maske za lice su predmet rasprave jedino ako radite u medicini.

Zagrepčanka Sanja Gagulić nema veze s medicinom. Ona je diplomirana ekonomistica i već 20 godina radi u struci. Jedna je od kćeri bivšeg hotelijera Jake Andabaka, koja je kroz svoju karijeru sudjelovala u upravljačkim i nadzornim tijelima Sunce hotela i njegovog osiguravateljskog biznisa.

Ipak, prije osam godina na umu su joj bile lagane, prozračne i nježne maske, koje bi se što manje osjećale na licu, a omogućile bi nam da udišemo morski zrak sa česticama soli. Sanja je zamislila praktičnu masku koju bi djeca i odrasli mogli nositi tijekom dana, u raznim okruženjima, obavljajući svoje poslove – dok se istovremeno inhaliraju.

- Ideja za masku rodila se iz vlastitog iskustva. Naime, nakon rođenja mog drugog djeteta, sina Nike, koji je po rođenju bio palčić i imao je respiratornih problema, liječnici su nam sugerirali da provodimo što više vremena uz more udišući slani zrak i morski aerosol. Nakon određenog vremena, šetajući uz more, suočena s trenutnom životnom situacijom razmišljajući kako da pomognem vlastitom djetetu, rodila se ideja za slane maske. U tom sam trenutku shvatila da bi svi ljudi u sličnim situacijama te u nemogućnosti da provode izvjesno vrijeme uz more, ovakvom maskom imali priliku udisati slani zrak i dobiti slične benefite na pristupačniji način – rekla nam je Gagulić.

image
Darko Tomas/Cropix

Snažna moć soli

Od svoje ideje za 'slane maske' nikada nije odustala. Konzultirala se s liječnicima, primarno pulmolozima, propitkujući svoju ideju, a oni su je ohrabrili. Pokazalo se da je sol itekako korisna.

- Sol je onaj vječni, misteriozni sastojak našega tijela kojeg naše tijelo ne može stvoriti, a potrebna mu je kako bi funkcionalno radilo. Od davnina, velike civilizacije poput Grka i Rimljana poznavale su blagotvorne učinke soli pa su tako i gradili razne ljetnikovce na obali kako bi uživali u svim njenim pozitivnim svojstvima. Ključ uspjeha tih mjesta je aerosol, odnosno čisti natrijev klorid bez aditiva, koji pozitivno utječe na smanjenje upala i pomaže u boljem radu pluća. Također, udisanjem soli i negativnih iona soli, povećava se dotok kisika u mozak što rezultira većom budnošću i manjim osjećajem umora, a istovremeno štite i od virusa, djelujući antiupalno i antiviralno – objasnila je.

Proizvesti masku kakvu je zamislila u 2014. godini činilo se nemogućom misijom. U to vrijeme nitko nije ni koristio ni proizvodio zaštitne maske za lice. Savjetovala se s razvojnim inženjerima, dizajnerima, bankarima, tvornicama... Od 2014. do 2020. godine kontaktirala je čak 95 tvornica diljem svijeta. Odgovor je gotovo uvijek bio – odbijenica. Zato je Sanja prije šest godina sama izradila prvu masku, bila je ručno sašivena od sirovine za pelene. Bio je to prototip maske koju je zamislila, s jadranskom soli, od sirovina koje su izrađene isključivo u Hrvatskoj.

Stoga, iako je ideja za slanu masku nastala prije osam godina, ona se tek lani pojavila na tržištu.

- Ideja maske Diši morski zrak nastala je prije osam godina i njezin se koncept razvijao u narednim godinama. Jako je zanimljivo osvrnuti se sada u prošlost i svjedočiti kako se izgled maske mijenjao kroz godine i kako izgleda kao finalan proizvod danas. Proces aplikacije soli na materijal jako je zahtjevan proizvodni proces i pojavom domaćih proizvođača zaštitnih maski uspjeli smo pronaći vjerodostojnog i kvalitetnog partnera s kojim smo moju ideju mogli pretvoriti u stvarnost – objašnjava Sanja Gagulić.

image
Darko Tomas/Cropix

Potpuno hrvatski brand

Njezin sin Niko u međuvremenu je ozdravio, a ona je danas vlasnica mladog i uspješnog brenda Salt and Checker. Otkrila nam je i simboliku iza tog naziva.

- Ideja imena Salt and Checker vođena je činjenicom da je maska Diši morski zrak originalan hrvatski brand na koji smo izuzetno ponosni. Sol je okosnica našeg brenda i zato stoji u imenu, a Checker zastupa šahovnicu predstavljajući naš nacionalni simbol te ukazujući na našu jedinstvenost i prepoznatljivost – ističe.

Biznis se zakotrljao tek kada je svijet upoznao prijetnju covida-19 te kada su nam zaštitne maske postale dio svakodnevice. U međuvremenu i u Hrvatskoj su se počele otvarati tvornice maski pa je Sanji postalo lakše pronaći poslovnog partnera koji bi proizvodio njezine maske.

- Diši morski zrak maske su stopostotni hrvatski proizvod, što znači da svi materijali dolaze iz Hrvatske. Ponosna sam da smo uspjeli spojiti naše kristalno čisto plavo more i jadransku sol, sa zelenim ravnicama naše plodne i vrijedne Slavonije jer je sama proizvodnja smještena u Osijeku – rekla je Gagulić koja je u cijelu ideju uložila preko milijun kuna.

Kao diplomirana ekonomistica s velikim radnim iskustvom u poduzetničkim se vodama sasvim dobro snašla. Ništa ju nije moglo iznenaditi.

image
Darko Tomas/Cropix

- Zahvaljujući dugogodišnjem poslovnom iskustvu, neke ‘dječje bolesti’ start up-a već su mi bile poznate, tako da sam ih dočekala spremna. Svakako, stvaranje nečeg novog iz samog početka izuzetno je uzbudljivo i zanimljivo iskustvo. Kako dolazim iz druge branše, učenje novih pravila i zakonitosti je samo po sebi zahtjevno, ali i stimulativno u isto vrijeme. Ponosna sam na tim ljudi s kojima sam se okružila prilikom realizacije i kreiranja Diši morski zrak brenda koji u sebi sadrži razne pojedince, od liječnika i tehnologa do marketing i Instagram specijalista. Ispunjava me i veseli činjenica da smo stvorili poslovnu atmosferu u kojoj dolazi do izražaja vrijednost i doprinos svakog člana tima, što u konačnici dovodi do uspjeha i prepoznatljivosti naše ideje i poslovanja – rekla je Gagulić.

Podrška na poduzetničkom putu

Prvom godinom poslovanja iznimno je zadovoljna. U ljekarnama i putem webshopa prodano je preko 200.000 maskica.

- S obzirom na posebnost samog proizvoda, izuzetno smo zadovoljni kako je proizvod primljen, kako na stranom tako i na domaćem tržištu. Svakako, naše aspiracije su razvijati dalje plasman proizvoda na obje strane i nastaviti s većim reachom i edukacijom o važnosti i dobrobitima soli – ističe.

image

Sanja Gugulić i suradnik.

Darko Tomas/Cropix

Svakom privatnom poduzetniku financije su važna, ako ne i najvažnija stavka poslovanja. Stoga je iznimno važno odabrati banku koja će na poduzetničkom putu biti podrška. Sanja Gagulić odabrala je KentBank, vodeću banku u Hrvatskoj za male i srednje poduzetnike.

- KentBank je moj dugogodišnji poslovni partner koji me uspješno prati, kako u privatnom, tako i u poslovnom okruženju. Živim brzim i hirovitim tempom, a u tom setupu su mi jako bitni fleksibilnost i prilagodljivost. KentBank se pokazala upravo takvom – brzom, efikasnom, prilagodljivom i od povjerenja – naglasila je zagrebačka poduzetnica.

Njezin poduzetnički plan vrlo je ambiciozan. Svojim slanim maskama planira oduševiti cijeli svijet.

- Ekstenzivno radimo na promociji i probijanju naših maski na strana tržišta. Fokus nam je trenutno na zemljama Sjeverne Amerike, ali širimo se i na ostatak svijeta. Također, marljivo radimo na osmišljavanju i plasmanu novih proizvoda koji će svjetlo dana ugledati u skoroj budućnosti – otkrila nam je Sanja dodavši da je njezin glavni cilj ostati prepoznatljiv i unikatan proizvođač koji u suradnji s prirodom i društvom u kojem živimo odgovorno nudi najbolje što spoj čovjeka i prirode može ponuditi.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i KentBank-e.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 15:19