SAMO ZA NAJBOGATIJE

Prvi smo uplovili u Porto Baroš, budući centar luksuza od 155 milijuna eura: ‘Dolazit će nam megajahte‘

Anđelko Petrinić, direktor buduće marine

 Tomislav Kristo/Cropix
Marina s 230 vezova u kojoj će se samo u prvoj fazi zaposliti 130 ljudi promijeniti će vizuru Rijeke, a prva plovila stižu 2025. godine

Projekt je to koji mijenja budućnost grada, ali je i od najvećeg značaja za nautiku u Hrvatskoj te najveća investicija u nautički turizam u povijesti naše zemlje. Preciznije ukupna vrijednost koncesije iznosi 1.165.410,265 kuna bez PDV-a.

Tako se najkraće može opisati gradnja buduće, 23. ACI marine Rijeka u luci Porto Baroš, koja je sve donedavno bila zapuštena i zatvorena. No, kada bude dovršena, marina u Porto Barošu bit će, uvjeraju nas, najluksuznija i tehnološki najnaprednija marina na cijelom Mediteranu. Koncesija za pomorsko dobro prostire se na čak 106 tisuća četvornih metara i dodijeljena je tvrtki ACI-Gitone d.o.o., trgovačkom društvu koje je nastalo kao suradnja ACI-ja i tvrtke Gitone Kvarner.

image

Porto Baroš, simulacija

Aci/

Posada Nautičkog jedra imala je priliku prva obići ovo, buduće mega gradilište marine koja bi trebala za sobom "povući" i brojna nova radna mjesta, ali i investicije na Kvarneru čime bi, ističu u ACI-ju, koristi imalo cjelokupno gospodarstvo ovog kraja, a ne samo turizam.

Prilikom uručenja ugovora koncesionaru, nakon ishođenja lokacijske dozvole u svibnju i Odluke Vlade o koncesiji početkom lipnja ove godine buduća ACI marina Rijeka je po prvi put otvorila svoja vrata građanima Rijeke. Mnoštvom sadržaja i s oko 230 vezova, buduća ACI marina Rijeka će u potpunosti promijeniti vizuru grada Rijeke i turističku ponudu čitavog Kvarnera, a u prvoj fazi djelovanja planira se i više od 130 novih radnih mjesta.

image
Tomislav Kristo/Cropix

Direktor buduće marine Anđelko Petrinić s ponosom nam pokazuje projektnu dokumentaciju. Vidi se da jedva čeka početak gradnje, a iako nama prostor Porto Baroša trenutno djeluje samo kao sigurna, lukobranima zaštićena uvala, on već vidi gdje će biti koji brod, kako će izgledati gatovi, vezovi, što će sve moći ponuditi svojim gostima.

- Ovdje će biti šetnica koja je odlukom Grada Rijeke predviđena u širini od pet metara, tu restoran, trgovine, luksuzne robne marke, te brojni drugi sadržaji – objašnjava nam.

Cilj nije da samo nautičari uživaju, već i svi građani Rijeke te njihovi gosti jer će se, ističe, izgradnjom marine u potpunosti promijeniti i cijeli imidž grada. Turistima se ona sramežljivo otvara, dosad je bila poznata po brodogradilištu, dizalicama, industriji i tranzitu, ali ta su vremena prošla, a iz godine u godinu brojke ukazuju na to da je itekako isplativo ulagati u nautički turizam. To su, kako smo kroz projekt Nautičkog jedra isticali, izuzetni gosti koji znaju cijeniti kvalitetu usluge. Stoga se već 2025. ovdje očekuju megajahte i luksuzni turizam.

image

Anđelko Petrinić, direktor buduće marine

Tomislav Kristo/Cropix

Član Uprave za investicije, marketing i maloprodaju ACI d.d., Josip Ostrogović, dodao je kako su građani jedan od ključnih razloga zbog kojih se krenulo u izgradnju ovog projekta.

- Naš cilj je pružiti, ne samo sigurnu i udobnu luku za plovila, već i vrhunsko iskustvo za sve naše goste, ali i građane koje pozivam da dođu i razgledaju prostor buduće ACI marine Rijeka te samim time i novi centar grada. Završetak radova na morskom dijelu se očekuje 2025. godine, a u kopnenom dijelu 2026. godine. Kad zadovoljimo uvjete za širenje na prostor Putničke luke, dobit ćemo i najveću marinu za megajahte u Hrvatskoj – rekao je.

Put do nove marine nije bio niti će biti lak, a podijeljen je u četiri faze. Prvo je bilo potrebno prikupiti dokumentaciju, koncesiju, sve potrebne dozvole kako bi se uopće počelo razmišljati o radovima. Sada se i dalje radi na pripremi dokumenata, ali i zatvaranju financijske konstrukcije te organizacijske strukture. No, trebalo je i "fizičkih radova".

image

Na mjestu marine danas je veliko gradilište

Tomislav Kristo/Cropix

- Mi smo u sklopu priprema izvršili snimanje podvodnog i nadvodnog dijela vanjskih i unutarnjih zidova sa dronom. Utvrdili smo da tu ima dosta otpada, naročito željeza. Cilj nam je sve očistiti, da dno bude spremno za izvođenje radova. Sada ronioci petnaest dana i vizualno snimaju područje buduće marine koje su podijelili u osam zona pa ćemo dobiti pravu sliku – kaže direktor Petrinić.

Posebnost je i garaža s kojom se može pohvaliti malo koja marina na Mediteranu. Gosti koji dolaze imat će na raspolaganju 532 parking mjesta, od čega 252 u garaži, a samo u središnjoj zgradi marine bit će im dostupan i wellnes, ugostiteljstvo, uredi, bazen pa čak i smještajne jedinice, dok će za potrebe servisa tu biti i 32-tonska dizalica za brodove. Za središnju zgradu podnesen je već i zahtjev za izdavanje građevinske dozvole. Petrinić vjeruje kako nema razloga da se prvi radnici u Porto Barošu ne pojave već u studenom ove godine.

image

Porto Baroš, simulacija

Aci/

Vraćamo se malo na investiciju i dokumentaciju. Iako kao tvrtka nisu obveznik javne nabave, odlučili su da sve mora biti transparentno.

- Objavili smo javni poziv ponuditeljima koji su zainteresirani da sudjeluju u projektu. Svojim ponudama oni će morati dokazati svoju tehničku, stručnu i pravnu spremnost da mogu izvoditi radove na gradnji marine. U prvoj etapi ulažemo 30 milijuna eura, u drugoj još dvadeset, dakle ukupno pedeset milijuna eura. Stiglo je pet ponuda, trenutno radimo evaluaciju i nakon toga idemo u pregovarački postupak pa ćemo dobiti informacije. Najvjerojatnije će to biti zajednica ponuditelja – objašnjava složenu proceduru direktor Anđelko Petrinić.

Zbog svega što će nuditi, marina će biti jedna od tri na Jadranu koja se može pohvaliti najprestižnijom kategorijom u nautici – pet sidara.

image

Porto Baroš, simulacija

Aci/
image

Porto Baroš, simulacija

Aci/
image

Porto Baroš, simulacija

Aci/

No, posebnost je i arhitektura jer će buduće jahte biti vezane na plutajućim pontonima koji su poput ribljih kosti, što će im jamčiti sigurnost, a tu je i planirana gradnja novog, osamdeset metara dugačkog lukobrana.

- Cilj nam je prvu etapu staviti u funkciju 18 mjesci od početka radova, da 2025. u sezoni marina bude u funkciji. Sve bi po rokovima koje smo si zadali trebali napraviti do ljeta 2026. Dobit ćemo 226 vezova. U moru ćemo imati mogućnost ugostiti brodove od 12 do 30 metara dužine, očekujemo da je prosjek veličine šesnaest metara. Nautika se mijenja, brodovi su sve veći i širi, moramo o svemu misliti jer ovo je marina koja će dugo biti tu – objašnjava direktor Petrinić ovaj ambiciozni projekt.

Uistinu, kako Jadranom plovimo još od lipnja, u svakoj marini uočavamo pojavu sve više velikih i širokih brodova, napose katamarana koji traže više mjesta, a ova će marina spremno odgovoriti na sve zahtjeve. Ujedno, ova će marina biti isključivo morska, odnosno neće biti suhog veza, no radionica s popratnom 32-tonskom dizalicom moći će pomoći nautičarima u slučaju kakvog kvara.

image

Posada Nautičkog jedra prva je upolovila na lokaciju gdje niče nova marina

Tomislav Kristo/Cropix

Pomno planiran projekt tako će ovu marinu pridružiti ACI-jevoj obitelji najvećeg sustava marina na Jadranu, ali i demonstrirati snagu, mogli bismo reći javno privatnog partnerstva, s obzirom da je ACI dioničko i većinski državno društvo, a Gitone privatno. Pritom valja istaknuti kako je zanimljivo da ovdje nema većinskog vlasnika, obje tvrtke imaju ravno pedeset posto udjela, a Upravu čine dvije osobe.

Građani Rijeke već sada sa zanimanjem razgledavaju donedavno zatvoreni Porto Baroš, uplovi tu i tamo kakva brodica, no čini se da nas za samo dvije godine, uoči sezone, očekuje spektakularno otvorenje najluksuznije i najskupocjenije marine koju smo na ovim prostorima imali prilike vidjeti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. srpanj 2024 16:41