Hrvatski nogomet je 2020. ozbiljno odškrinuo vrata megapopularne e-sport scene! Nakon što smo prošle jeseni svjedočili revolucionarnom događaju za hrvatski e-sport - Hrvatski Telekom organizirao je e-Ligu, natjecanje u FIFA-i u kojem su se prvi put našla četiri najveća hrvatska kluba Dinamo, Hajduk, Osijek i Rijeka - sada kreće novi, turnir!
Na prvu Hrvatski Telekom e-Ligu prijavilo se gotovo 900 igrača, a rekordi su padali i u gledanosti: više od 400 tisuća navijača pratilo je cijelu sezonu i humanitarnu utakmicu putem YouTubea i Facebook kanala.
No, svi ti rekordi bit će srušeni već tijekom ovog travnja i svibnja. U novoj sezoni ove godine sudjeluje devet klubova: Dinamo, Osijek, Rijeka, Gorica, Istra, Lokomotiva, Šibenik, Varaždin i Slaven Belupo. Očekuje se da će biti probijena i magična granica od tisuću prijavljenih igrača - otvorena su točno 1024 mjesta za prijavu. Polovica njih igrat će za 'nositelje' (momčadi koje su sudjelovale u prvoj Hrvatski Telekom e-Ligi), a druga polovica za nove 'izazivače'. FIFA21 će se igrati na PlayStation konzolama 4 i 5.
E-sport doživljava snažnu ekspanziju u svijetu: više od milijardu dolara prihoda u 2020., više od pola milijarde fanova i brojni eminentni europski klubovi koji sa svojim e-momčadima igraju na velikim natjecanjima. Turniri su, dok su okolnosti to dopuštale, punili velike sportske dvorane i odigravali se pred nekoliko desetaka tisuća gledatelja, a danas imaju postojanu publiku od nekoliko stotina tisuća revnih online pratitelja.
Hrvatski Telekom e-Liga dokaz je da je interes za e-sport i u Hrvata velik. I naši klubovi najavili su razvoj svojih e-sport timova, imamo jednog od najboljih e-sportaša na svijetu, imamo jednu od najboljih nogometnih reprezentacija na svijetu, pa nema niti jednog razloga zašto ne bismo i u e-sportu bili u svjetskom vrhu. Stoga se prijavite ili navijajte za svoje favorite u dramatičnim i spektakularnim obračunima koji nas uskoro očekuju.
O e-Ligi 2021., važnosti za sport, turizam i cijelo gospodarstvo, razgovarali smo s Brankom Bajt, brend direktoricom Hrvatskog Telekoma.
Što možemo očekivati u novoj proljetnoj sezoni Hrvatski Telekom e-Lige u odnosu na prvu?
- Nova sezona Hrvatski Telekom e-Lige je puno veća priča, s više klubova, jačom konkurencijom i većim nagradnim fondom. Prošla, premijerna sezona nadmašila je naša očekivanja, počevši od broja prijavljenih sudionika, posjeta stranicama e-Lige pa do 400 tisuća pogleda naših streamanih utakmica. Ove su godine ulozi veći pa smo tako odlučili nagraditi sve finaliste, ali i fanove za koje pripremamo posebne pogodnosti. Odlučili smo omogućiti sudjelovanje i svim klubovima, što je nešto što su nam lani igrači sugerirali da bi voljeli vidjeti u novoj sezoni. To je i nama bila super povratna informacija i potvrda interesa da Hrvatski Telekom e-Liga izraste u jednu još veću priču.
Koje su bile najvažnije lekcije koje ste naučili u pripremanju i egzekuciji premijernog izdanja turnira?
- Kako se situacija s koronom mijenjala tako smo i mi prilagođavali i dorađivali koncept kod scenarija finala te ubacivali nove dodatne elemente, kao što su humanitarna utakmica, izbor dresova i tips & tricks igrača. U konačnici se sve svodi na jedno: pokrenuli smo ovu ligu želeći gamerima ponuditi novo super iskustvo i koliko god to katkad bilo logistički zahtjevno, imajući priliku iz prve ruke pratiti interes igrača i fanova koji su od prvog dana prijava do dana finala sudjelovali i pratili sve oko natjecanja, svi smo dali sve od sebe kako bismo ispunili njihova očekivanja. Sudeći prema brojnim pozitivnim komentarima i upitima kad će sljedeća sezona, smatramo da je koncept odlično pogođen i ove sezone odlučili smo još više podići ljestvicu.
Je li se Hrvatska pokazala zrelom za još snažniju ekspanziju e-sporta općenito?
- Nakon pokretanja Hrvatski Telekom e-Lige dobili smo pažnju cijele regije i različitih partnera, organizatora turnira te gaming zajednice koja raste i ne pokazuje znakove usporavanja. Ono što nas veseli jest spoznaja kako s većim brojem sudionika raste i kvaliteta ponude sadržaja i izvedbe te se stvaraju nove mogućnosti za e-sportaše u Hrvatskoj. E-sport ima vrlo zahtjevnu i strastvenu publiku, koja tjedno ukupno potroši 17 sati na igranje, streamanje i praćenje gaming sadržaja. Naša istraživanja pokazuju da broj tih korisnika u Hrvatskoj nije zanemariv jer trenutačno iznosi gotovo deset posto ukupne populacije, u odnosu na svjetsku razinu gdje se računa da ima oko 495 milijuna e-sportaša i fanova. Na temelju toga možemo reći kako smo na samim počecima, ali ako je ikad bilo vrijeme da se pokrenemo, to je upravo sad jer će 2021. biti godina ekspanzije e-sporta. Čvrsto vjerujemo da će dodatnom zamahu pridonijeti i sve veća pokrivenost stanovništva optikom i tehnologijom nove generacije poput 5G.
Kako biste ocijenili ulogu HT-a kao tehnološkog lidera u jačanju e-sporta i, u širem smislu, cijele digitalne ekonomije?
- Kao vodeća mreža u Hrvatskoj i najveći privatni investitor u digitalizaciju Hrvatske, ulogu, ali i obvezu Hrvatskog Telekoma ocijenila bih izuzetno važnom. Trenutačno imamo 1,5 milijuna stanovnika pokriveno 5G mrežom te više od 300 tisuća kućanstava s najbržim optičkim internetom i nećemo stati dok svima, u svakom kutku Hrvatske, ne omogućimo jednake prilike i povezanost. To ujedno znači bolje prilike za naše e-sportaše koji zahtijevaju prije svega stabilnost interneta i još veće brzine uz nisku latenciju, što će im najnovija tehnologija i omogućiti.
Što je vizija, odnosno svrha HT-a u današnjem društvu?
- Naša vizija, kao kompanije, vrlo se jednostavno može pretočiti u jednu rečenicu - povezati sve u Hrvatskoj s prilikama koje pruža digitalizacija i omogućiti ljudima da svoj život učine boljim. Zahvaljujući digitalizaciji, više ne postoje ograničenja u obliku vremena i prostora. To je iz temelja promijenilo način na koji danas komuniciramo i način na koji smo povezani. Ideja "povezani bilo kada i bilo gdje" tijekom protekle je godine postala značajna za naš život, poslovanje i zajednicu. I toga smo danas svjesni više nego ikad prije. Tehnologija i digitalizacija su ključne za razvoj gospodarstva, društva i rast životnog standarda, i to nas vodi u svemu što radimo.
Sport se pokazao nemjerljivo važnim kao sredstvo promocije Hrvatske u svijetu, a koliko na tom području može postići e-sport?
- Svi znamo koliko jedna reprezentacija može utjecati i promijeniti pogled i percepciju Hrvatske. Jednako tako vjerujem da jedan vrhunski svjetski igrač poput Luke Perkovića Perkza može napraviti jako puno za Hrvatsku pred očima malo drugačije publike. Ako uzmemo u obzir da je streaming League of Legends u 2019. godini pratilo 100 milijuna gledatelja, zamislite samo kakve bismo koristi imali kada bi i Hrvatska imala svog predstavnika na tom događanju. Upravo zato naglašavamo važnost razvoja e-sporta u Hrvatskoj i organizaciju takvih događaja koji postaju izrazito važne platforme za razvoj talenata te se nadamo kako će naši igrači jednog dana igrati u najvećim e-sport događanjima u koje zasigurno spada i Fifa eWorld Cup.
HT je sponzor i HNL-a i nogometne reprezentacije i e-Lige. Što su najveći benefiti takvog pristupa i je li tu riječ o specijalizaciji samo na nogomet ili sport?
- Prije svega, volimo sport i on je usko vezan uz naše proizvode, a pritom omogućava i neslućenu vidljivost, transfer vrijednosti na brend i značajne mogućnosti aktivacije. Pritom smo jako zaljubljeni u nogomet i zato nam je logičan slijed bio iskorak u digitaliziranoj verziji Hrvatski Telekom e-Lige. Hrvatski Telekom je uvijek uz hrvatski nogomet, i to potvrđuju istraživanja koja govore kako korisnici usko i pozitivno povezuju naš brend uz nogomet i reprezentaciju te nam se to višestruko vraća kroz odabir nas kao pružatelja telekom platformi.
Još uvijek u većem dijelu populacije vladaju mitovi o tome da je kod e-sporta riječ samo o igrama za djecu, a ne o megapopularnom segmentu sporta i golemom biznisu. S kojim se praktičnim preprekama još uvijek susrećete zbog takvih predrasuda?
- Vidimo kako postoji jako velik segment e-sportaša i gledatelja koji i ne spadaju u kategoriju tinejdžera. Čak 67 posto njih u dobi je od 24 godine na više, dok ih je 64 posto zaposleno i jako cijene angažman brendova oko onoga u čemu su i oni sami jako strastveni, a to su najčešće trojac Fifa, LoL i CoD. Ova je populacija vrlo zahtjevna i često traži velike internetske brzine od 100 Mbit/s na više. Stoga nam se čini logičnim da smo zakoračili u područje e-sporta te nam je drago kad nas odabiru za svojeg internet pružatelja. Ako se fokusiramo na svjetsku razinu, na kojoj LoL prati oko 58 milijuna gledatelja, a američki NFL čak 124 milijuna te kako vrijednost e-sporta neki procjenjuju na čak 1,7 milijardi dolara, onda nam je jasno kako ovdje ne govorimo samo o igri, nego o ozbiljnom poslu. Nadamo se da će i Hrvatska, uz slavne pojedince poput Perkza, Sacrea i Lukezyja, uskoro iznjedriti i neke Fifa igrače.
Koliko je e-sport važan dio u kreaciji modernijeg HT brenda?
- Izrazito je važan. Čak 79 posto e-sportaša smatra sudjelovanje brendova u ponudi ovog sadržaja itekako vrijednim njihove pažnje, i to onda pozitivno utječe na vrijednosti samog brenda. To, uostalom, i sami vidimo iz zadovoljstva igrača nakon završetka lanjske sezone te su zbog toga naša očekivanja i angažman ove godine puno veći.
Koju ulogu igra ekspanzija HT-ove 5G mreže u e-Ligi trenutačno i koliko će igrati u bližoj i srednjoj budućnosti?
- Kada govorimo o gaming segmentu, kvalitetna infrastruktura je temelj za vrhunsko korisničko iskustvo. Bez obzira na to je li riječ o mrežnoj igrici putem različitih uređaja ili igranja u oblaku, uz punu 5G tehnologiju gameri neće osjetiti nikakvo zastajkivanje, niti čekati na učitavanje sadržaja. Brzina interneta, brzina odaziva i kvaliteta slike u uvjetima kada se sve igra online ima još veću ulogu, posebice pri organizaciji virtualnih natjecanja. Tu optička infrastruktura posebno dolazi do izražaja jer sve veći broj igara ima 4K razlučivost i teške su 60 i više gigabajta. Ukratko, internet, a posebno 5G, omogućit će golem napredak u igranju, i to u bilo kojem kutku Hrvatske, a to je i naš cilj.
Prijavi se OVDJE - https://eliga.hr/
Sponzorirani sadržaj omogućava Hrvatski Telekom
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....