Sajam “brodića” na kojem velika većina posjetitelja samo napasa oči, treći po redu Adriatic Boat Show koji je održan prije nekoliko dana u šibenskoj marini Mandalina, ugostio je i neku “neželjenu djecu”. Premda prilike u Hrvatskoj nisu povoljne za prodaju luksuzne jahte na kojoj se više ne želimo voziti, neki su vlasnici izložili svoje ploveće ljepotice na sajmu u nadi da će ipak naići neki kupac. Izloživši jahte, nisu, doduše, javno priznali da ih prodaju, no za većinu njih, koje imaju vlasnika, zna se da ih ili prodaju, ili “rentaju”.
Na prodaju ih ne stavljaju javno (to se, naime, radi preko specijaliziranih tvrtki) zbog opravdanog straha da za njih neće dobiti ni približno onoliko novca koliko su platili. Reklamiraju ih stoga kao što manekenke reklamiraju “krpice” na modnim pistama, jer negdje u publici sjede i kupci. Čini se da je mnogo lakše kupiti nego prodati skupo plovilo.
Ne valja ili nema novca
U prvom redu tu je malena Amber, specijalni slučaj na sajmu, jahta koje se njezin vlasnik Goran Ivanišević odrekao odbivši plaćati rate pa ju je Hypo Leasing zaplijenio i sada je pokušavaju prodati za 1,8 milijuna eura. No, čak je i ova jedinstvena prilika da se Amber proda po mnogo nižoj cijeni od stvarne, a Hypo naplati (jer Sunseekerove motorne jahte iz linije Predator stoje mnogo više) bila samo pucanj u prazno. Nitko je nije želio kupiti. Možda je tome pridonijela i tvrdnja Gorana Ivaniševića koji je nedavno, nakon što je Hypo banka zaplijenila njegovu jahtu zbog duga, javno ustvrdio kako Amber naprosto ne valja. Ipak, mnogi i dalje vjeruju da naš najpoznatiji tenisač jednostavno nije imao dovoljno novca da redovito plaća rate leasinga.
Uz Amber, na showu se našla još jedna “Amerikanka”, i to u vlasništvu šibenskoga poduzetnika Josipa Stojanovića, zvanog Jolly. Taj poslovnjak, poznat po tome što cijeni skupe pokretnine (ima, primjerice, McLaren Mercedes SLR), pokazao je na showu svoju motornu jahtu Silver Arrow 1, proizvođača Sunseeker. I baš kao i Amber, riječ je o liniji Predator, ali o drukčijem modelu. Jollyjev je model 84, vrijedan oko četiri milijuna eura i, ne, nije na prodaju, jer ga je, kako kaže glasnogovornica Adriatic Boat Showa Laura Visković, kupio lani.
Jedrilica za 20.000 eura
Od talijanskih primamljivih jahti valja istaknuti jahtu mladog i netom oženjenog poduzetnika Davora Bienenfelda, koji je pokazao svoju Apreu One, odnosno model 36 Hard Top, proizvođača Fratelli Aprea. Cijena za tu udobnu jahtu, kakvih nema mnogo u hrvatskom vlasništvu, trenutno se kreće do 270 tisuća eura, i to za modele iz 2008. godine. Je li Bienenfeldu na stol pala neka ponuda nije poznato ni oganizatorima Adriatic Boat Showa.
Dio organizacijskog tima te mediji i javnost zabunili su se kada su ustvrdili da je prelijepa jedrilica Kumpanjo u vlasništvu bivšega čelnika Croatia osiguranja Hrvoja Vojkovića, no to nije tako.
Vojković je, podsjetimo, još ranije ove godine u jednom intervjuu ustvrdio da ta jedrilica nije njegova, već “u vlasništvu njegova prijatelja iz tvrtke” te da je kupljena na leasing i dana u charter management (dok je ne koristi vlasnik, može se iznajmljivati).
Doduše, Vojković je svakako njezin najčešći korisnik (proizvođač je talijanski Cantiere del Pardo), a riječ je o trkaćoj inačici prijašnjeg modela Grand Soleil 43. Ta jedrilica stoji gotovo 230 tisuća eura, no kada se prodaje kao rabljena, cijena joj pada ispod 200 tisuća.
Iako je ova nabrijanija, sportska verzija još uvijek hit među jedriličarima, pa je i cijena koliko-toliko stabilna, sumnja se da bi Vojković, iskusan u poslovanju, kupio jedrilicu sredinom ove godine te je već sada pokušao prodati za vjerojatno još nižu svotu. No, to što se Kumpanjo našao na vezu ipak ne čudi jer je NCP grupa, koja je i organizator sajma, 2008. bila posrednik u kupnji tih jedrilica, a Kumpanjo je tada bio brod koji su testirali domaći novinari specijalizirani za nautiku.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....