- Znao sam da smo na dobrom putu, ali sam isto tako slutio da je suludo limitirati sebe potencijalnim ciljevima i na taj način ograničiti mogućnosti najpozitivnijih ishoda - promišljeno se prisjetio glazbenik Hiljson Mandela svojih prvih koncerata s Kukusom, u malom prostoru, samo nekoliko ulica dalje od Tvornice Kulture koju je čak mjesec dana uoči prvog samostalnog koncerta rasprodao.
Od srednjoškolskih dana, vokalom i saksofonom vodi rock bend Prazna Lepinja čiji povratak bilježe brojni nastupi na festivalima diljem države, Kukusom dominira regionalnom hip hop i trap scenom već godinama, a svojim prvim solo albumom "Mandela Effect" oduševio je kritiku, a i staru i novu publiku, pa je rasprodanu Tvornicu Kulture bilo i za očekivati.
- Nadao sam se da ću rasprodati koncert, ali nisam mislio da će se to dogoditi mjesec dana ranije i da će se već sada tražiti karta više. Iznimno mi je drago što je publika prepoznala moj trud i pružila mi ljubav i podršku u tolikoj mjeri i evo, baš s nestrpljenjem jedva čekam taj 14. listopada - naglasio je Mandela, čije su pjesme kao dio stalnog postava YouTube trendinga, Deezerove Top 100 liste i Billboardovih regionalnih ljestvica došle do šire publike.
Put od jednog od prvih trap izdanja u državi, EP-a "FLEXIKON" iz 2014. do spomenute rasprodane Tvornice i "Cesarice" za hit godine je inspirativna priča probijanja iz glazbenog podzemlja i određene niše do svima poznate estrade. Naime, zvuk trapa godinama bio negiran kod starije publike i taj žanr, zbog novog pristupa starom, nikada nije naišao na odobravanje od strane ljubitelja "ozbiljnijih" podžanrova rapa i hip hopa. Trešnjevački treper tvrdi da se situacija od začetka trapa unutar ovih prostora promijenila - i to na bolje.
- Najbitnija je razlika u količini bendova i izvođača koji se bave trap glazbom - ističe.
- Mi smo doslovno gradili tu scenu iz ničega i imali smo samo jedni druge. Na početku nas nije bilo puno, ali smo rasli iz dana u dan i radili smo to što volimo - objasnio je 30-godišnji Mandela i naglasio da je danas puno lakše doći do publike, jer postoje "dobri i respektabilni festivali poput Drita" čija zajednica podupire sve umjetnike, a posebice one najnovije. Smatra da je lakše početi ako su temelji već postavljeni. Uz podržavanje trap scene, koje je i dio, pohođenjem koncerata, ističe i postojanje društvenih mreža koje nisu postojale ili bile popularne kada su oni počinjali, a one uvelike olakšavaju put do slušateljstva.
Mandela je u više navrata stavio u prvi plan "zajedništvo" trepera, što eventualno rezultira brojnim glazbenim suradnjama. Otkrio je da na novom albumu ima "par srcu dragih suradnji", ali nije htio otkriti hoće li će na koncertu biti gostiju, već želi potencijalna iznenađenja ostavio za sve prisutne na tom događaju. Na "Mandela Effectu", publika je posebice prigrlila "McLaren", kolaboraciju sa srpskim umjetnikom Rastom te "Neće ku***" na kojoj gostuje Grše, dalmatinski rap velikan, koji je ranije ove godine isto nastupio u Tvornici.
- U fokusu je, naravno, cijeli novi materijal s mog prvog samostalnog albuma, ali to ne znači da tu neće zalutati neki od starijih "bengera", kojih ima poveći broj. Generalni plan je dati sve od sebe i uživati zajedno sa publikom u večeri u kojoj možemo skupa podijeliti ljubav prema jednoj stvari koja nas spaja, trapu - rekao je Hiljson Mandela o pjesmama koje će izvesti pred rasprodanom Tvornicom.
Hip-hop publika često kritizira rasprodane dvorane, komercijalniji zvuk te naposljetku uspjeh umjetnika van njima poznatih krugova i označi ih kao "prodane". Hiljsonu se čini da spomenuti problem nije toliko ni vezano uz samu hip-hop kulturu kao takvu, već da ima puno različitih aspekata s kojih bi mogli diskutirati izrečenu premisu.
- Ljudi su previše puta vidjeli prijelaz iz kvalitete u kvantitetu i sami su posvjedočili srazu kvalitete stvari koje su im se do jučer činile intimnijim i boljim samo zbog današnje šire potražnje i manjka truda od strane dostavljača istih - naglašava i dodaje da "cijela priča o uspjehu kod nas je jako bolna točka mnogih sudbina" propitkujući zapravo "što je uspjeh kod nas?".
- Čini mi se da je sve veći broj ljudi otuđen i bori se sa vlastitim demonima i raznim problemima svih vrsta, dok je za neke upiranje prstom lakše od potencijalnog početka rješavanja zavrzlame i rada na sebi, pa se nekada i sam pozitivan stav s intencijom ka bilo kakvoj pobjedi u takvom okruženju čini kao uspjeh - objasnio je Mandela, koji u budućnost razvitka žanra u Hrvatskoj čvrsto vjeruje.
- Lijepo je vidjeti sva ta nova lica, od kojih se može naučiti mnogo toga, premda su kraće u igri od nas. Sviđa mi se što svaki trap i rap izvođač kod nas ima specifičan zvuk i to mi je interesantno. Time dobivamo šarenu lepezu sličnog zvuka - ističe Hiljson i tumači da ako svatko može pronaći zvuk kojem trenutno gravitira, to je uvijek jako dobar pokazatelj da konačno imamo "neku scenu". Spominjanjem scene, ne smijemo izostaviti ni onu regionalnu, za koju Hiljson ima samo riječi hvale. Suprotno popularnom razmišljanju, on tvrdi da ne zaostajemo za trendovima, već da ih postavljamo.
- Sveukupna scena u regiji je na jako visokoj razini i usudio bih se reći da čak i postavljamo mnoge trendove, ali kako do sada nije bilo neke velike podrške mainstream medija, što se na moju veliku radost polako mijenja, ljudi jednostavno nisu znali za to koliko aktivno i s koliko ljubavi radimo tu glazbu oko koje nam se vrte životi - ispričao je.
Hiljsonu ne fali spomenute ljubavi, inovativnosti i različitosti u glazbenom izričaju, a to najbolje pokazuju svi projekti u koje je uključen - solo karijera, Kukus i Prazna Lepinja.
- Trenutno sam u jako zahvalnoj poziciji da radim sva tri projekta odjednom s jednako žara, ambicije i truda, te dok je tako, nastavljam dalje u istom tempu. Naravno da planiram razne nove stvari u svim inačicama svog glazbenog djelovanja, ali poučen prijašnjim iskustvom, mislim da je bolje da završeni projekti govore sami za sebe, a prazna i poluprazna obećanja ostavljam vještim i manje vještim retoričarima naroda - objasnio je Hiljson Mandela, ostavljajući nama prostora za nagađanje koji će idući projekt koji je počeo u trešnjevačkim garažama i na malim pozornicama pred zagriženim trap entuzijastima dovesti do novih visina, velikih pozornica, brojnih playlista i rasprodanih koncertnih dvorana.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....