U zagrebačkoj Tvornici Kulture imao sam priliku vidjeti i slušati brojne energične, svjetski poznate izvođače, no prva izdanja domaćih "Drito" festivala koji su se iz Tvornice ubrzo proširili po drugim dvoranama, ali i niz obalu, uvijek su najviše plijenila pažnju.
Upravo se tijekom "Drito iz Tvornice" festivala iz godine u godinu žarko iščekivao nastup Kukusa, zagrebačkog trap trojca čiji se karizmatični kreativni um Hiljson Mandela itekako isticao u gomili "trepera", koliko izgledom i stavom, toliko i svojim glazbenim umijećem. Na jučerašnjem nastupu u Tvornici nismo imali priliku čuti i vidjeti raščupanog Hiljsona Mandelu s "lennonicama" koji je prije 6-7 godina repao o mističnim čakrama, trećem oku i rodnoj Trešnjevci, već Hiljsona Mandelu u ružičastoj trenirci, upečatljivim ljubičastim pletenicama i zasluženim statusom "najvećeg trap umjetnika" ovih prostora.
Skoro sat vremena prije početka Mandelinog nastupa, Tvornica je bila krcata. Tražila se karta više, a preprodavači na pločniku Šubićeve su ulaznicu za mjesec dana unaprijed rasprodani koncert htjeli prodati za čak 300 kuna, što je čak pet puta više od prodajne cijene karata. Uoči izlaska Mandele na pozornicu, DJ je dobro zagrijao mlađahnu publiku probranim svjetskim hip hop i trap hitovima izvođača poput Kendricka Lamara i Travisa Scotta te ih pripremio za Hiljsonov prvi solo koncert u podosta kratkoj, ali bogatoj glazbenoj karijeri.
Naoružan velikim lancem oko vrata i nošen udarnim stihovima pjesme "Mbappe" s ovogodišnjeg višestruko nagrađivanog albuma "Mandela Effect", 30-godišnji Hiljson Mandela je otvorio koncert i raspametio jučerašnju publiku. Nakon uvodne pjesme, vidno oduševljen punom dvoranom ispred sebe, Hiljson je nastavio redati uspješnice sa spomenutog debitantskog solo albuma. Publika je od riječi do riječi znala tekstove pjesama, vješto pratila Hiljsonov "flow" ne ispadajući iz ritma, a atmosfera je postajala kaotičnija iz pjesme u pjesmu. Uz pomoć gostiju poput Swane i Dine Blunta, koncert je tekao dalje, ostavljajući mladim zagriženim obožavateljima tek okus u ustima onog što dolazi. Mandela je strateški ispitao publiku novijim pjesmama i kao što i pjesma kaže, potvrdio da "trap nije mrtav", kako su brojni uvaženi "opinion-makeri" proricali nekoliko godina unazad, odbacivajući žanr, posebice tematiku tekstova i vizuale, odnosno, estetiku.
Oblivena znojem i pivom, publika većinski sačinjena od srednjoškolaca i mlađih studenata te roditelja koji su stajali po strani, postajala je razigranija, glasnija, više pripita i spremnija kreirati kaos pod nogama Hiljsona Mandele. Iako je i član Prazne Lepinje, alternativnog rock sastava, multitalentirani Mandela je u javnosti uglavnom percipiran kao hip hop/trap glazbenik, no zanimljivo je da su najveću reakciju među maramama i pletenicama ukrašenom publikom dobile upravo pjesme čiji je prizvuk često bio kritiziran. Naime, radi se o pjesmama s najnovijeg albuma poput "Love" ili "Cure iz kvarta" koje bi od ranije spomenutih "opinion-makera" te tzv. stare garde hip hopa bile odbačene kao "trap cajke" jer koriste elemente reggaetona, afro trapa ili istočnjačkih melosa. Nabrojene pjesme odskočna su daska Hiljsonu Mandeli na širo tržište van granica "Lijepe naše" i trenutačno su mu među najslušanijim i najbrže rastućim pjesmama koje je ikada izdao, a publika je samo pokazala što se sluša i objeručke prihvaća, sviđalo se to nekima ili ne.
Nakon svojeg "freestylea" na legendarnu matricu Dr. Drea i Snoop Dogga te zaraznog dueta s mladom Miach, Mandela je nastavio s koncertom pjesmom "Frend" s posljednjeg albuma Kukusa, a ubrzo su mu se na pozornici pridružili i Iso Miki te Goca R.I.P., ostatak članova famoznog sastava koji je "izgradio scenu". Rulja je eruptirala na već provjerene pjesme poput "Medalje", uistinu žestoke "Bode Miller" i "Napravit‘ ću scenu" koje su prouzročile "mosh pitove" na kakve i metal bendovi mogu biti ljubomorni te viralne "Real Slavs". Uz gostovanje dvojca iz Buntaija na pjesmi "Roxtar" te još nekoliko uspješnica Kukusa, koncert je priveden kraju, a ovacije okupljenih izazvala je najava novog albuma Kukusa i promocije istog u Domu sportova.
Koliko god nove pjesme dominirale streaming platformama i skupljale preglede vrteći se u YouTube trendingu tjednima, istinski zvuk Hiljsona Mandele leži u Kukusu, uz Gocu i Mikija. Dok čekamo novi album, itekako će se pričati o ovom koncertu koji je kroz čak 32 pjesme okupljenima prikazao uzdizanje jednog modernog trap izvođača iz trešnjevačkih garaža do najznačajnijih pozornica regije. Sviđao vam se više novi pravac i Mandelina solo karijera, starije pjesme Kukusa ili ne sviđala vam se ovakva glazba uopće, morate priznati da nismo dugo imali ovoliko brzorastućeg i širokoprihvaćenog umjetnika.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....