Nema smisla sablažnjivati se nad činjenicom da se Rihanna u spotovima i pjesmama prezentira na nivou bimbosice koja jedva čeka da je netko potroši i zauzvrat kupi kolu, pljuge, eksač i hamburger. To je rabota lažnih dušebrižnika.
Čežnja u glasu
Ipak, može se konstatirati kako su pop-hitovi u 60-ima i 70-ima bili senzibilniji, romantičniji i sugestivniji, ostavljajući prostora mašti i erotici da učine svoje. Danas, pak, većina “top of the pops” hitova počiva na jeftinim doskočicama, stupidnim i vulgarnim sloganima, popraćenima kanonadom sintetičkih, na brzaka sprženih mobitel-elektronskih hibrida housea, R&B-a dancehalla, dubstepa i hip hopa te obavezno golišavim video-spotovima.
Rihanna je već neko vrijeme ultimativna boginja seksa i provoda mnogim današnjim adolescentima koji se uz takve “klupske” dance hitove često pale i na tvrdokorne narodnjake i najmizerniju estradu. No, ona neće ostati upamćena niti dosegnuti “cijenu” blues pjevačica Ma Rainey, Bessie Smith, Big Mame Thornton ili Ette James iako su i spomenute, ali s mnogo više šarma i humora te glazbene maštovitosti, igrale na kartu seksualnosti.
Rihannine vokalne mogućnosti i određena čežnja te melankolija u glasu - kad joj dadnu da otpjeva primjereniju pop pjesmu ili euforičnost kad joj se glasnice razmašu kao u megahitu “Only Girl (In The World)” s prethodnog albuma “Loud” - mogle bi biti daleko ljepše uporabljene u odnosu na skladbe krcate šljaštećim producentskim trikovima i prizemnom lirikom koje dominiraju novim albumom “Talk That Talk”.
Kulisa za seks na brzaka
Ali, tada možda ne bi bilo takve love koja se u slučaju Rihanne i njezinih kolegica s vrhova top lista - Britney, Katty, Beyonce, Gaga, Shakira, Jessie J - mlati na pop pjesmama s tonama umjetnih boja i aditiva. Na takve se klinci lako navuku i po fast food lancima te automatima sa šećernim napicima. Zavedene takvim umjetnim aromama teško ih je vratiti na stvarne okuse, a isto je i ako ih pokušate odvratiti od Rihanne, poster-djevojke današnjice čiji su plesni hitovi usputna i uglavnom neizbježna kulisa za vikendaško omuhavanje po šminkerskim barovima i seks na brzaka, ako do njega dođe.
“Drunk On Love” sa semplom pjesme “Intro” londonskog indie-rock benda XX, balada “Farewell” na tragu recentnih uspješnica Adele i Florence And The Machine, “Where Have You Been” koja počinje poput “I’ve Been Everywhere” Johnnyja Casha da bi eksplodirala u trance euforiju, najzanimljivije su pjesme još jednog bestselera iznimno radišne pjevačice koja je u šest godina objavila čak šest albuma.
Konstantna prisutnost
Strategija “konstantne prisutnosti” koja je u pop glazbi vrijedila u 60-ima upalila je i u slučaju Rihanne, no previše je filera na tim albumima da bi čovjek na njih trošio vrijeme. Njezine hitove koji su ranije bili intrigantniji i još adiktivnije video-spotove ionako nećete moći izbjeći, a to vam je, ako ste pregazili 21. godinu života, više nego dovoljno da držite korak s “modernim vremenima”.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....