FILMSKA KRITIKA

WOODY ALLEN PRONAŠAO MECENU U AMAZONU Nije baš jasno što je toliko koštalo u filmu 'Wonder Wheel', mogao je to biti solidan kazališni komad

Woody Allen našao si je novog mecenu koji producira i distribuira njegove radove, što nije mala stvar jer 82-godišnji autor svake sezone isporuči novi film a lani je tome pridodao i humorističku seriju. Za one koji ne znaju, to je moćni koncern Amazon, suradnja je počela lani na seriji “Kriza u šest scena”, koja nije dobila osobite ocjene, ali je bila puno bolja no što njezina reputacija sugerira.

Ove godine Amazon je uložio čak 25 milijuna dolara u Allenov novi film “Wonder Wheel”, koji je dobio počast da zatvori nedavni New York Film Festival, međutim, nije se proslavio kad je početkom prosinca startao u američkim kinima: dosad je zaradio jedva 300 tisuća dolara bruto. U Amazonu na to nisu ni trepnuli, ionako će film ubrzo beskonačno eksploatirati na svojim streaming platformama, a Allen već u njihovoj produkciji snima svoje sljedeće ostvarenje, “Kišni dan u New Yorku” s Timothéeom Chalametom iz “Skrivene ljubavi”, Judeom Lawom i Elle Fanning u glavnim ulogama.

Nije baš jasno što je toliko koštalo u “Wonder Wheelu”, koji se istina odigrava 50-ih godina na Coney Islandu, evociranje razdoblja nikad nije jeftino, međutim, reklo bi se da se redatelj tu izvukao uz minimalne preinake. Nadalje, treba znati da su njegovi filmovi u pravilu jako skupi (bar za standarde nezavisnih produkcija), tako je recimo lanjski “Café Society” (Hollywood 30-ih opet je dočaran uz razmjerno skromne intervencije) imao budžet od 30 milijuna dolara. Vjerojatno nije puno platio ni glumce, ovdje imao samo četiri poznata imena, no znajući za njegove sporove s producentima oko raspodjele prihoda, bolje je u to sve skupa ni ne petljati se.

“Wonder Wheel” ima jednostavnu ali efektnu priču. Konobarica u skromnom restoranu na tom izletištu (Kate Winslet) ujedno je i supruga vlasnika (Jim Belushi), ali je to daleko od njezinih pravih ambicija, nekoć je bila glumica, međutim, karijera joj je propala zbog šlampavosti. Grozi se muža koji uživa u ribarenju s prijateljima, pa privremeni izlaz nalazi u ljubavnoj vezi sa čuvarem plaže (Justin Timberlake), koji želi postati pisac. Situacija se zapliće kad njezina supruga potraži kći iz prvog braka (Juno Temple), koja je pobjegla od svog muža gangstera i nalazi kod njih privremeno sklonište. Za nevolju, slučajno upozna čuvara plaže i među njima se rađa ljubav na prvi pogled.

U nekim drugim uvjetima mogao je to biti i solidan kazališni komad, no i kao film posve dobro funkcionira, jer Allen zna kako pisati dijaloge, a i odlično radi s glumcima. Njegov glavni adut je Kate Winslet, s kojom je htio raditi još prije deset godina, u “Završnom udarcu”, ali je ona uzela pauzu zbog obitelji pa ju je zamijenila Scarlett Johansson. Ovdje je uistinu blistava kao zrela žena, svjesna da su sve njezine nade iznevjerene, i koja je spremna i na radikalne korake kako bi zadržala i ono malo što ima. Drugi adut mu je direktor fotografije Vittorio Storaro, dobitnik tri Oscara, čija je rasvjeta gotovo artificijelna: Coney Island nikad nije tako lijepo izgledao, razlog više da pomislimo da se sve to ipak odigrava u kazalištu.

29. travanj 2024 19:12