Animafest 2021

I dva se hrvatska naslova natječu u globalnoj konkurenciji za najbolji kratkometražni film

”Vidiš li ih ti?” Brune Razuma
Najviše filmova dolazi iz Francuske, a pozornost privlače i djela iz Pakistana, Čilea, Irana, Izraela, Tajvana i Kine

U najprestižnije Veliko natjecanje kratkometražnog filma Svjetskog festivala animiranog filma – Animafesta Zagreb 2021 izabrana su, između 820 prijava, 44 filma iz 24 zemlje. Najviše ih dolazi iz Francuske (9), potom Španjolske (5), Ujedinjenog Kraljevstva i SAD-a (4) te Belgije i Poljske (3). Dva se hrvatska filma također natječu u ovoj globalnoj konkurenciji (Vidiš li ih ti? Brune Razuma i The Raft Marka Meštrovića), a jedinog estonskog rada koautorica je također Hrvatica (Roda Mortena Tšinakova i Lucije Mrzljak). Posebnu pozornost privlače i djela iz kinematografija Pakistana, Čilea, Irana, Izraela, Tajvana i Kine.

image
"The Raft" Marka Meštrovića

Legenda britanske i svjetske animacije Joanna Quinn najveće je ime koje se ovoga proljeća natječe na Animafestu, najavljuju organizatori. "Kada je krajem 1980-ih osmislila svoju punašnu, ambicioznu i nespretnu junakinju Beryl, Quinn vjerojatno nije očekivala da će postati ne tek višestruka laureatkinja Annecyja, BAFTA-e i Emmyja, oskarovska kandidatkinja i pobjednica Zagreba, već i heroina brojnih gledateljica i gledatelja diljem svijeta koji su se osjetili reprezentirani u snovima i čežnjama njezinih likova. Na nove, rukom crtane i urnebesno duhovite obiteljske doživljaje junakinje iz srca engleske suburbije čekalo se 15 godina". Od zvijezda umjetničke animacije tu je i Tomasz Popakul, pobjednik Animafesta 2019 te dobitnik Nagrade Zlatko Grgić 2014. On u novome filmu Mjesec ponovno koristi posve originalni vizualni izričaj, zakoračuje u hibridne vode i sve se više oslobađa naracije u korist noćne atmosfere, ali donosi i uveseljavajući zaključni SF obrat. Trostruki dobitnik Nagrade Goya Alberto Vázquez vraća se pak sa sebi svojstvenim, ironijski kodiranim crno-bijelim fantasyjem koji se ponovno dotiče tema socijalno uvjetovanog nasilja i ovisnosti, ali sadrži i paletu snažnih emocija. Na crno-bijelu estetsku liniju nastavlja se i Ispod kože, kora Francka Diona, pobjednika Annecyja. Dionov novi rad nadrealistički je metafilm u ritmu dark jazza Dale Cooper kvarteta o lovcu koji "s one strane ogledala" saznaje kako za njega nije moguće napisati scenarij.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. studeni 2024 02:52