Ovaj tjedan uživo i online teče Subversive Film Festival, jedan od zagrebačkih filmskih festivala koji se nakon odgođenih proljetnih izdanja zbivaju u rezervnom jesenskom terminu.
Tijekom devet dana donosi brojne zanimljive filmove, a večeras je na programu možda najbolji. Stiže iz Brazila, a naslov mu je "Nevidljivi život Euridice Gusmao".
"A vida Invisivel de Euridice Gusmao" film je brazilskog redatelja s berlinskom adresom Karima Ainouza. Temelji se na istoimenom romanu književnice Marthe Batalhe i prati sudbinu dviju sestara u Rio de Janeiru od 50-ih do 70-ih godina.
Junjakinje filma su sestre Euridice i Guida, kćeri patrijarhalnog i uskogrudnog pekara doseljenog iz Portugala. Euridice je poslušna, krotka i darovita muzičarka, a Guida živahna i hedonist. Guida pobjegne iz kuće s grčkim mornarom, no od te veze ne bude ništa, pa se vrati kući s trbuhom do zuba. Gnjevni otac je otjera s vrata i zabrani supruzi kontakt s njom. Da bi spriječio da sestra komunicira s Guidom, prešuti njezin posjet i smišlja laži ne bi li ih razdvojio.
Tijekom idućih desetljeća, sestre žive usporedne živote: Euridice kao kućanica u ne baš sretnom braku, a Guida kao siromašna, ali odrješita radnica i samohrana majka. Traže jedna drugu, nemajući pojma da su u istom gradu.
"Euridice Gusmao" je rasni film. Riječ je o toploj, emocionalnoj melodrami koja izmami emociju. Istovremeno, to je i feministički politički film koji secira brazilsko društvo 50-ih i institucionalni patrijarhat. K tomu, film je prava mala škrinjica retrošika. Sjajno snimljen i dizajniran, podsjeća na Fassbindera, ili - još više - na melodrame Wong Kar-waija. Onako kako Wong koristi kineski retrošik, Ainouz koristi brazilski: a iza tog vizualno lijepog svijeta krije se papreni politički film.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....