Mozartova "Čarobna frula" u režiji Krešimira Dolenčića, uz "Jesus Christ Superstara" i "Orašara", apsolutni je blockbuster zagrebačkih kazališnih blagajna. U zagrebačkom HNK igra ponovno 27. studenoga i to po epidemiološkim preporukama za scensko izvođenje.
Posljednja opera W. A. Mozarta od svoje je zagrebačke premijere 2018. godine, baš na dan Svete Cecilije, zaštitnice glazbe i pjesnika, hit kod publike koja će je sada moći poslušati i pogledati s orkestrom na sceni (umjesto u rupi ispred pozornice), pjevačima u kostimima i prepolovljenim brojem zborista. U polukoncertnoj verziji izbačeni su govorni dijelovi i predstava traje 15-ak minuta manje.
Od premijere koju su iznijeli Tomislav Mužek (Tamino), Valentina Fijačko Kobić (Pamina), Ozren Bilušić (Papageno) Ivana Lazar (Kraljica noći) i Marko Špehar (Sarastro) pod ravnanjem Nikše Bareze, kroz predstavu je u alternacijama prošlo mnogo mlađih glazbenika, pa će tako i večeras publika imati priliku vidjeti Viktoriju Đurđek kao koloraturni sopran u ulozi majke, Kraljice noći, i Mariju Kuhar u ulozi kćeri, Pamine.
Papageno će u ovoj reprizi opet biti interpretativno duhovito bas bariton Bilušić kojemu je to jedna od uloga života, Tamino je tenor međunarodnog školovanja i karijere Tomislav Mužek, a Sarastro basso cantabile i još jedan bečki đak Siniša Štork. "Zauberflöte" prema libretu Emanuela Schikanedera Mozart je napisao 1791. negdje u srpnju, a već je 30. rujna praizvedena u Theater an der Wien gdje je genij njome i ravnao. Uspjeh opere strelovito je u prvim mjesecima rastao, toliko da je u malo više od godinu dana imala sto izvedbi i to svaki put pred krcatim gledalištem.
Okosnica libreta je borba dobra i zla, u kojoj su veliki svećenik Sarastro, čuvar sedmerostrukog Sunčeva kruga, i ohola Kraljica noći.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....