DRUGAČIJA IZLOŽBA

"Jeste li se na Velesajmu zaljubili, nešto kupili ili našli posao? Donesite nam te fotografije"

Zagrebački velesajam
 Milivoj Keber/Cropix
Centar za kulturu Novi Zagreb želi stvoriti intimniji arhiv o Zagrebačkom Velesajmu, baziran na iskustvima građana.

Dragi sugrađani, bez vas ova izložba neće u potpunosti uspjeti - pozivaju iz Centra za kulturu Novi Zagreb zainteresirane da im već od danas donose svoje privatne fotografije Zagrebačkog velesajma.

Naime do 20 sati navečer Udruga za interdisciplinarna i interkulturalna istraživanja u suradnji s CZKNZ održava multimedijsku izložbu "Prostori Novog Zagreba 1: Zagrebački velesajam – stvaranje Otvorenog arhiva Zagrebačkog velesajma". U kino dvorani Centra za kulturu će se prikazivati filmska instalacija Ivana Marušića Klifa nastala od dokumentarnih filmova iz fundusa Hrvatskog državnog arhiva.

image
Zagrebački velesajam na nekadašnjoj lokaciji, gdje je danas Tehnički muzej Nikole Tesle
Cropix Arhiva

Organizatori se nadaju da će baš ti filmovi potaknuti građane da s njima podijele svoja sjećanja i vizije budućnosti Velesajma te pokojom fotografijom pomognu stvoriti arhiv ovog simbola Zagreba.

- Ovo nije klasična izložba u kojoj posjetitelji dolaze pogledati postav, već su oni zapravo i sukreatori izložbe i bez njih ona neće u potpunosti uspjeti, objašnjava Vladimir Villach Čeliković iz Centra za kulturu.

- Njihova sjećanja o Velesajmu su najvažnija – što su sve tamo radili, što su kupili, koga su upoznali, jesu li tamo pronašli poslovnog partnera ili pak nekoga odveli na spoj.

Današnja izložba samo je prvi dio dvogodišnjeg projekta vezanog uz Zagrebački velesajam. U drugoj će fazi građani moći sudjelovati u radionicama koje će voditi arhitekti, antropolozi, glazbenici, sociolozi, dramaturzi i brojni drugi stručnjaci. U trećoj, završnoj fazi projekta radit će se na participativnom djelu po uzoru na riječku Operu (Post-) Industriale.

image
Zagrebacki velesajam - paviljon 40
Tomislav Krišto/Cropix

Riječ je o urbanom glazbeno-scenskom djelu nastalom prema predlošku riječkog umjetničkog dvojca, Josipa Maršića i Zorana Medveda, u kojem je nastupalo više od stotinu izvođača te pri tom uključilo i publiku.

- Izvedbeni format na Zagrebačkom velesajmu ćemo oblikovati kao Operu (Post-)Commerciale s obzirom na to da je Velesajam služio kao ogroman pogon za marketing i prodaju svega onoga što je jugoslavenska industrija proizvodila pri čemu je upravo Zagreb bio središte te proizvodnje kao najjači industrijski centar socijalističke Jugoslavije, kažu organizatori.


Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 22:25