Na međunarodnoj izložbi "HEY! Le Dessin" otvorenoj u muzeju Halle Saint Pierre u Parizu - a oni koji malo bolje poznaju francusku prijestolnicu prisjetit će se da je riječ o lokaciji uz vrtove Butte Montmartre, neposredno uz Sacre Coeur - svoje radove pokazuju neki od zanimljivijih suvremenih umjetnika koji se izražavaju u mediju crteža. Kustosica izložbe je Anne Richard, ujedno i osnivačica magazina HEY! Modern art & Pop Culture, koji postoji od 2011. godine, a izdan je i katalog na 288 stranica. Izložba se, valja i to reći, može pogledati cijele godine, sve do kraja 2022., uz dijalog s radovima iz stalnog postava, nekima od najvažnijih djela art bruta.
Razni su motivi na izložbi, čovjek koji je pretvoren u stroj, onaj koji je napola životinja itd.
Među izlagačima je hrvatski umjetnik Davor Vrankić, a o tome što mogu pogledati posjetitelji izložbe govori: "Riječ je o tri crteža iz serije 'Home variations III', nastalih između 2014. i 2016. te 2020. - 2021. Radi se o poliptihu koji se sastoji od tri crteža dimenzija 200 x 195 centimetara. Svaki od njih sastoji se o dvanaest modula dimenzija 50 x 65 cm u konfiguraciji 4 x 3. Rad je zasnovan na principu 'cadavre exquis', po kojem su rubni krajevi jednog crteža polazišta drugog crteža te je drugi crtež povezan s prvim, ali u isto vrijeme neovisan o njemu. Na taj je način svaki modul iz jednog poliptiha zamjenjiv na sva tri poliptiha stvarajući tako crtež u neprestanoj mijeni s milijunima različitih mogućnosti i iščitavanja".
Na jednom se od tih crteža iz ptičje perspektive gleda velegrad, neboderi, jedan od protagonista ima tri glave, neki imaju maske, životinje hodaju cestom, par poprilično ljutih ljudi (barem je ljut muškarac) drži se za ruke i diže glavu prema promatraču... Sve zajedno, jedan proprilično fini nadrealizam.
Pisali smo već o Vrankićevim crtežima iz ciklusa "Home variations", koji se dakle mogu kombinirati. Prvi je, svojedobno izložen i u Muzeju suvremene umjetnosti, od njega otkupio poslovni čovjek koji živi u New Yorku, Krešimir Penavić (upoznao ih je Mirko Ilić). Riječ je o nizu crteža na četiri panoa u petnaest dijelova koji se mogu kombinirati. Vrankić, inače, crta isključivo običnom olovkom 0,9 2B, bez skice i bez predloška, tehnički je izuzetno virtuozan, postiže dojam da ti crteži, često fantazmagorična bića, izlaze u treću dimenziju.
Rođen je u Osijeku, studirao je u Zagrebu, u klasi Ante Kuduza, prvo grafiku, na Likovnoj akademiji. Neko je vrijeme živio u New Yorku te se preselio u Pariz. Radovi su mu u kolekcijama Ronalda S. Laudera, Georgesa Renanda, ali i znamenitog njujorškog Muzeja moderne umjetnosti, MoMA-e.
Svoje je table Vrankić svojedobno pokazao velikanima francuskog stripa, Jean-Claudeu Mézièresu i Jeanu Giraudu poznatom pod imenom Moebius, kojeg znalci nazivaju jednim od najvećih strip-autora na polju fantastike. Najpoznatiji je po stripu "Blueberry", a pokazao je velik interes za ovaj strip.
Časopis HEY! inače već deset godina surađuje s ovim muzejom i riječ je o četvrtoj izložbi po redu. Ove godine izložba je posvećena mediju crteža i što crtež znači u suvremenom svijetu. Kustosica izložbe za Jutarnji pojašnjava: "Crtež se, osim u klasičnom smislu, promatra i kao matrica, posredno sredstvo ili rehabilitirajuća gesta" te Posvećeno crtanju, ovo izdanje iz 2022. uključuje stotinu trinaest umjetnika dvadesetak različitih podrijetla, što predstavlja gotovo četiri stotine izloženih radova. Poziva ljude i da pogledaju njihovu stranicu na www.heyheyhey.fr.
Mediji u kojima se ovi umjetnici izražavaju nisu propisani, to su slike, grafiti, ali i vuna, tetovaže i slično, sve što polazi od crteža, a generacije su razne.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....