KONZUM KLIK

NOVI KONCEPT ONLINE TRGOVINE Na Vrbanima prvi dark store u regiji, a u budućnosti dostavljat će i dronovima

Nakon investicije od 30 milijuna kuna u Zagrebu, u planu je širenje onlinea u Rijeku, Osijek i Split te regiju
 Dragan Matić/CROPIX

Iako je udio online trgovine robe široke potrošnje u Hrvatskoj izuzetno nizak, najveći domaći maloprodajni lanac lansirao je potpuno novi koncept online trgovine Konzum klik kojim u idućoj godini planira povećati taj segment prodaje i do tri puta. Zasad u onlineu nemaju konkurenciju pa im je cilj na vrijeme zauzeti lidersku poziciju jer se na nekim tržištima velikim trgovcima dogodilo da su zakasnili i izgubili tržište.

Prvi i najhrabriji

- U onlineu se ponovo dijele karte, vidjet ćemo tko će biti prvi i najbolji. Tu svi učimo. Na malom tržištu moguće je da prvi i najhrabriji uzme sve - poručio je predsjednik Uprave Konzuma Darko Knez. Trgovci su svugdje u sličnoj poziciji. Kupci su uglavnom nezadovoljni uslugom i kašnjenjem u isporukama u online trgovini hrane i pića pa su trgovci dosta neuspješni, a tržišni udjeli niski.

U Velikoj Britaniji udio online prodaje hrane i pića u online maloprodaji iznosi tek 4,4 posto, u Francuskoj je 3,6 posto, u SAD-u 3 posto, a u Njemačkoj samo 0,8 posto. Procjenjuje se da je ukupno hrvatsko online tržište teško 280 milijuna eura. Online maloprodaja raste 24 posto godišnje, ali i dalje iznosi tek četiri posto ukupne maloprodaje. Trgovci traže različite modele, a Konzum se svrstao uz britanski Tesco i američki Walmart, dakle u situaciju da kao jak domaći igrač predvodi izlazak u online kanal. Na nekim tržištima pojavili su se i isključivo online trgovci, kao što su Ocado i Peapod. Stvaraju se i sasvim novi poslovni modeli kao što je Instacard, svojevrsni Uber u maloprodaji hrane i pića, kod kojeg se kupci angažiraju za nabavu za druge kupce.

U Agrokor koncernu u zadnje su dvije godine uložili više od 1,5 milijardi kuna u IT. Konzum je krenuo prvi u veliki online iskorak, a cilj je platforma A007, kojom žele postati regionalna inačica Amazona. Ante Todorić, izvršni potpredsjednik koncerna za maloprodaju, otkriva da će Agrokor online platformu za neprehranu lansirati u siječnju i prvo će biti dostupna samo za hrvatsko tržište. Konzum klik nakon testne faze od desetak dana lansiran je jučer, a ukupno ulaganje u novi logistički centar na Vrbanima i kompletan web redizajn uz nove funkcionalnosti iznosi 30 milijuna kuna. U “dark storeu” na Vrbanima sve je posloženo i prilagođeno specifičnostima online trgovine. Podijeljen je u šest zona, četiri pametne komisione i dvije otpremne zone. Komisionar na ruci ima takozvani gladijator pa s obje slobodne ruke odjednom može puniti 12 narudžbi.

Zone i pametne komore

Zasad je dostupno 8000 artikala koji pokrivaju 99 posto online prodaje. U pogonu je čak i sustav za proizvodnju suhog leda koji se koristi kod dostave smrznutih artikala.

- U dark storeu u ovom trenutku može biti 15 tisuća artikala, ali ćemo asortiman širiti na zahtjev kupaca i u dogovoru s dobavljačima. Sada je ovdje najmodernije manualno skladište, ali spremni smo prijeći i u fazu poluautomatiziranog skladišta u trenutku kada se razvije tržište. Nakon toga slijedi automatizirano skladište, a kako će izgledati budućnost, s dronovima ili bez njih, to ćemo vidjeti - kaže Knez.

Kupac bira vremenski slot od dva sata u kojem želi dostavu, s tim da su dostave od sedam ujutro do 22 sata navečer jer su im istraživanja pokazala da kupci ne žele da im nakon tog večernjeg termina dostavljači dolaze na vrata.

Angažirali lingviste

Novi sustav omogućava niz funkcionalnosti, među kojima je i zumiranje fotografija artikala i deklaracija, multimedijalni sadržaj o proizvodu, pretraživanje više artikala istovremeno pa i prepoznavanje dijalekata, za što su angažirali lingviste. U Konzumu tvrde da su prvi u svijetu uveli da kupac dobije registracijsku oznaku vozila, ime i fotografiju vozača koji će mu dostaviti narudžbu. Prema Konzumovim podacima, 41 posto online kupaca u dobi je od 30 do 39 godina. Prosječna online košarica sadrži 52 artikla i iznosi 630 kuna, dok je ona u maloj trgovini 50 kuna, a u supermarketu 110 kuna. Najavljuju širenje onlinea u velike gradove, prvo Rijeku, Osijek i Split pa i u regiju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. srpanj 2024 08:32