Agrokor je lansirao svoju internetsku trgovinu Abrakadabra, od koje u prvoj godini poslovanja očekuje promet od 20 milijuna eura, a dugoročno stvaranje jednog od vodećih igrača u online trgovini u jugoistočnoj Europi.
U taj je projekt Agrokor dosad investirao 40 milijuna kuna. Abrakadabra će kupcima biti dostupna od prvih minuta ponedjeljka, dakle odmah iza ponoći, a na tržište kreće sa 100 tisuća artikala domaćih i svjetskih brendova iz segmenta neprehrane. Među njima su i mnogi brendovi kojih dosad nije bilo na hrvatskom tržištu, kao što su Bellabeat Leaf, Mad Pax ruksaci koje su dizajnirali Brad Pitt i Angelina Jolie te sportski brend Under Armour.
Online mall
U online mallu Abrakadabra moguće je, primjerice, kupiti i Greyp električni bicikl Mate Rimca. Ukupno je trenutno dostupno gotovo tisuću brendova više od 200 dobavljača.
Hrvatsko e-commerce tržište procjenjuje se na oko 3,5 milijardi kuna, što je tek četiri posto ukupne malorpodaje. S nižim stopama rasta od europskog online tržišta, koje raste između 20 i 25 posto godišnje, tek se očekuje najveći rast.
Hrvatski kupci koji kupuju online uglavnom traže brendove koji nisu dostupni na tržištu pa je logično da je A007 lansirao Abrakadabru s mnogim novim brendovima. Pokrili su 11 različitih kategorija, od knjiga i mode, preko igračaka, do bijele tehnike i potrošačke elektronike, dakle najprodavanije artikle u online trgovini. Kao veliku prednost u odnosu na konkurenciju na tržište ulaze s besplatnom dostavom na 1300 kioska Tiska i 50 paketomata, dok se dostava na kućnu adresu naplaćuje.
Najvredniji dio tvrtke
U Agrokoru imaju velike ambicije s online prodajom pa su krajem godine lansirali novu Konzumovu internet prodaju, koja će ostati zaseban segment zbog specifičnosti prehrane, a sada i Abrakadabru. Ivica Todorić svojedobno je izjavio da očekuje da će upravo internetska trgovina dugoročno postati najvredniji dio Agrokora.
25 zaposlenih
Abrakadabra je dio Agrokorove tvrtke A007 koju vodi Hrvoje Kraljević, koji je ujedno i direktor Tiska. Trenutno je u tvrtki 25 zaposlenih, mahom stručnjaka za internetsku prodaju, a do kraja godine njihov će se broj u najmanju ruku učetverostručiti.
Direktorica operacija A007 je Anita Lacmanović, koja je u tom biznisu radila u Msanu, sada glavnim konkurentom Abrakadabre s internetskom trgovinom eKupi. Tarek Zeitoun, voditelj marketinga Abrakadabre, u A007 došao je iz Googlea u Irskoj.
- Vizija Abrakadabre je postati regionalni lider, a dugoročna strategija je postati jedan od vodećih e-commerce igrača u jugoistočnoj Europi. Ovo je priča velikog rada startupa Agrokora koji je krenuo od nule - ističe Hrvoje Kraljević, direktor A007.
Širenje na tržišta Slovenije, a zatim i Srbije najavljuju u prvoj polovini iduće godine. U planu je i širenje prodaje na usluge, primjerice karte za koncerte i kazališta.
Abrakadabra uključuje nekoliko poslovnih modela, pa tako partneri mogu i sami prodavati svoju robu i plaćati A007 samo korištenje platforme. Iz tvrtke poručuju da im je cilj otvoriti online prodajnu platformu malim i srednjim poduzetnicima koji imaju proizvod, ali ne mogu probiti tržište i uložiti u vlastite kanale prodaje.
Četiri modela
- Abrakadabra je jedina e-commerce platforma u regiji koja podržava četiri poslovna modela - CrossDock, Marketplace, Deposit i Dropshipment - što nam omogućava veliku fleksibilnost u suradnji s poslovnim partnerima. SAP Hybris, tehnološko rješenje koje smo odabrali, nominirano je za SAP nagradu za kvalitetu za Europu, Bliski istok i Afriku - kaže Anita Lacmanović.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....