Svakoga dana u Hrvatskoj će se prodati dva Mercedesa, automobila premium klase. Uz njih, Hrvati će kupiti i pedeset Smartova, skupocjenih najmanjih automobila. U poslovnoj projekciji nalaze se 206 kombija i 125 kamiona i autobusa. To je plan koji u ovoj godini planira ostvariti Heinz Schneiter, direktor operacije uvođenja novog zastupnika Mercedesa na hrvatsko tržište.
Mercedes je u posljednje dvije godine prošao kroz krizu na hrvatskom tržištu, ne zbog gospodarskog kraha u kojem se nalazi Hrvatska, već i nedostatka predstavništva tog branda. Prošle godine švicarska kompanija Emil Frey dobila je pravo zastupanja Mercedesa u Hrvatskoj i Srbiji, a Heinz Schneiter se preselio u Zagreb. Osnovana je i tvrtka Star Import koja je hrvatski zastupnik i ekskluzivnim prodavačima osigurava Mercedesova vozila.
Do cilja u pet godina
- Dovest ću Mercedes na prvo mjesto u premium klasi u roku tri do pet godina - kaže nam Schneiter. Sada je na trećoj poziciji, nakon Audija i BMW-a. U Hrvatskoj se inače proda više premium automobila nego, primjerice, jeftinog i pouzdanog Fiata.
- Naši su kupci zaslužili savršen servis - govori Schneiter o velikom problemu s kojim su se susretali vlasnici Mercedesa u zadnje dvije godine, svjestan da vozači koji su dali veliki novac da bi se vozili u skupom automobilu zaslužuju osjećaj da se u svakom trenutku mogu osloniti na kompaniju čijom se trokrakom zvijezdom na haubi ponose. Ostati bez mreže servisa bilo je veliko razočarenje za vlasnike automobila koji je ispisao povijest automobilizma.
Iskustvo Emila Freya
Emil Frey, tvrtka iz koje Schneiter dolazi kao jedan od direktora, dobila je pravo zastupanja na osnovi poslovnog plana što su ga ponudili Mercedesu i sada ga prvi puta zastupa na nekom tržištu. Ponudili su 90-godišnje iskustvo rada te tvrtke u automobilskoj industriji, iskustvo zastupanja raznih brandova, od Subarua, Lexusa i raznih drugih te ambiciju i spremnost da investiraju ozbiljan novac. Kupili su poslovni prostor u Zagrebu, u Kovinskoj, zaposlili 80-ak ljudi i otvorili vrata auto salona. Milijuni kuna uloženi su u taj poslovni potez. - Mi smo privatna kompanija i naše investicije su ono što ulazi u dio poslovanja o kojem ne moramo govoriti u javnosti - kaže Schneiter o razlogu zbog kojega ne iznose brojke, ali ističe kako će mnogo uložiti da obavijeste kupce kako je Mercedes ponovno u Hrvatskoj. Uskoro ih očekuju i dva noviteta, C klasa i GLA, limuzina i zanimljiv, ne prevelik SUV koji se naslanja na novu, prije 16 mjeseci predstavljenu A klasu.
- Zahvaljujući internetu kupci najčešće znaju sve o automobilu koji ih interesira. Zato je potrebno ponuditi više, omogućiti im da sudjeluje u dizajnu, izboru opreme, a ne samo ispostaviti račun - govori Schneiter i ističe kako brinu o tome da kupcima omoguće da isprobaju, provoze željeni automobil kako bi točno znali što su izabrali.
Znaju što Hrvati vole
Trenutno se pregovara o broju novih automobila koji će odmah nakon promocije biti ponuđen hrvatskom tržištu, a to će biti u istom trenutku kada i kupcima po Europi. Svjestan je da je kriza teško pogodila hrvatsko društvo, no shvatio je i da, jednako tako, vole imati dobre automobile. Uistinu, tijekom kratkog vremena provedenog u salonu, vidjeli smo nekoliko potencijalnih kupaca koji su se dovezli Mercedesima i razgledali nove.
Schneiter je ambiciozan. Mercedes je prvi put u rukama Emila Freya, a ovo je prvi puta da uspostavlja zastupništvo i mrežu dilera automobila i servisa na, za njega, novom tržištu. Zbog toga su osnovane tvrtke Star Import, kao generalni distributer marke Daimler AG koju vodi Schneiter i koja se bavi veleprodajom i Emil Frey Auto Centar kao jedan od dilera u vlasništvu Emil Frey AG, koja je preuzela maloprodaju. Tu su i Automobili Škojo, Auto Gašparić i Jolly Autoline.
Pripreme za idući državni natječaj
Za Star Import i Heinza Schneiter a nekoliko se izazova poklopilo na jednom projektu, a ono što je dio ostvarenja ambicioznog cilja je i flotna prodaja. Ona čini jednu trećinu prodaje, a Schneiteru je očito jako krivo što se prošle godine nisu mogli prijaviti na natječaj na kojem je Hrvatska kupovala oko tisuću automobila za razna ministarstva i institucije.
Mercedesov primat među automobilima kojima se koriste hrvatski dužnosnici odnio je Audi.
- Nismo se lani smjeli pojaviti na natječaju kad su nabavljani automobili za ministarstva i državne institucije. U tom trenutku nismo mogli osigurati adekvatan servis, a bez servisa nemamo što raditi na takvom natječaju - iskren je Heinz Schneiter.
Uostalom, tu nema mjesta skrivanju jer bi prva situacija u kojoj bi Mercedes napravio neugodnost VIP korisnicima vjerojatno značilo zauvijek izbacivanje na popisu zahtjevnih kupaca.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....