Digitalizacija je već transformirala svjetsku tehnologiju, ali i medije, poručio je Dejan Ljuština iz Deloittea.
Pred posebnim se izazovom, kaže Ljuština, nalazi telekomunikacijska industrija, koja, s jedne strane, traži nove mogućnosti rasta i razvoja, dok se, s druge strane, nalazi pod pritiskom vlasnika da i u vrijeme krize ostvari što bolje rezultate.
WinDays10 - Vodeća poslovno-tehnološka konferencija u Hrvatskoj i regiji
Procjene govore da potrebne investicije u telekomunikacijskom sektoru na svjetskoj razini dosežu 700 milijardi američkih dolara, jer zbog rasta broja korisnika i pojave novih proizvoda, često dolazi do pada sustava. Istodobno, promet kod, primjerice, fiksne telefonije, pada, a korisnici se okreću novim servisima.
To potvrđuje i podatak da u svijetu već postoji oko 600 milijuna mobilnih uređaja koji omogućuju spajanje na internet, a procjene govore da će se samo u 2011. taj broj povećati za 400 milijuna.
Takva 'masovizacija' interneta i medije stavlja pred nove izazove. Osim što nove tehnologije uključuju u svoje proizvode, istraživanja pokazuju da najveći dio korisnika – samo u Velikoj Britaniji, primjerice, njih 89 posto – nije spremno platiti sadržaje kojima sada mogu pristupiti besplatno preko interneta.
Stoga će mediji moći naplaćivati samo one sadržaje koji su doista kvalitetni, što dokazuje iskustvo Financial Timesa i Wall Street Journala, zaključio je Ljuština.
Upozorio je i da gledanost televizija u krizi raste, dok čitanost tiskanih medija, a time i njihovi prihodi, padaju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....