Utjecajni poslovni magazin stavio je Barbie na popis jer od 1959. kada je stvorena, simbolizira žensku snagu koja mijenja svijet na bolje.
Prilikom odabira istaknutih žena u svim područjima djelovanja, od politike i businessa do svijeta zabave, magazin Forbes vodi se kriterijima koji se svode na novac, zastupljenost u medijima i osobni utjecaj. Ni nedavno objavljen popis od stotinu najmoćnijih žena u 2023. godini nije iznimka, samo što se ovaj put među lidericama koje oblikuju politiku, business, zabavljačku industriju i svojim djelovanjem definiraju naš svijet - prvi put nalazi lutka. Riječ je o Barbie, kultnoj Mattelovoj igrački, junakinji istoimenog filma koji je ljetos poharao blagajne kino dvorana cijelog svijeta i pobojao svijet u ružičasto. Ona je prvi izmišljeni lik uvršten na prestižnu listu i zauzima 100. mjesto, piše Forbes.
Pojavila se na listi kao simbol ženskog osnaživanja i nekonvencionalni poticaj borbi žena za ponovno osvajanje prava koja su im oduzeta. Riječ je, primjerice, o udaru na pravo odlučivati o svom tijelu nakon što je američki Vrhovni sud 2022. poništio presudu "Roe vs. Wade" kojom je 1973. ženama u SAD-u priznato pravo na pravo na pobačaj do 24. tjedna trudnoće.
Barbie je, ukratko, mnogo više od plastične igračke. Zahvaljujući filmu redateljice Grete Gerwig, ove godine postala je još moćnija. Utjelovljuje potrebu žena da se izbore za ponovno uživanje prava koja su im oduzeta, od pristupa djevojčica obrazovanju u Afganistanu i osobnim pravima u Iranu do zaštite od rodno uvjetovanog nasilja u područjima sukoba kao što su Ukrajina i Gaza, navodi Forbes. Mattelova glavna direktorica brenda Barbie, Lisa McKnight ispričala je kako je "Barbie sila na koju treba računati". Dodaje kako je lutka generacijama inspirirala djevojčice i njihove majke, ali ove godine žene su je najviše trebale kao poticaj za osnaživanje.
Barbie prošla je na tom zahtjevnom testu: gotovo 65 godina nakon što je stvorena, dosegla je vrhunac moći. Primjerice, nakon filma, prodaja lutke Barbie skočila je 16 posto u trećem tromjesečju: razlika je 605 milijuna dolara više u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Britanska tvrtka za istraživanje tržišta "Euromonitor International" tvrdi bi Barbie bi mogla povećati globalnu prodaju lutaka na 14 milijardi dolara do 2027. godine, što je 16 posto više u odnosu na 2022. Uz to, film je zaradio 1.4 milijarde dolara na blagajnama diljem svijeta, a Greta Gerwig ušla je u povijest kao prva redateljica čiji je film premašio zaradu od milijardu dolara.
O filmu se toliko govorilo da ga je pratio i cijeli modni pokret u čijem se središtu nalazi intenzivna ružičasta Barbie boja. Lutka ima više od 5 milijuna pratitelja na TikToku i Instagramu te gotovo 12 milijuna pretplatnika na YouTubeu. Treba dodati i to da su 1959., kada je Barbie predstavljena javnosti, žene nisu mogle posuditi novac u banci ili čak otvoriti račun bez potpisa supruga ili oca, navodi Forbes. Njezina "majka", Ruth Handler osmislila ju je kako bi na primjeru lutke svojoj kćeri pokazala da u životu, ako to želi, može izabrati karijeru.
Danas Barbie ima 250 različitih poslova- bila je astronautkinja, vrhunska menadžerica i predsjednička kandidatkinja. Na prvom mjestu najmoćnijih u 2023. godini nalazi se Ursula von der Leyen, predsjednica Europske komisije.
Slijede Christine Lagarde, predsjednica Europske središnje banke, Kamala Harris, američka potpredsjednica, Giorgia Meloni, talijanska premijerka te Taylor Swift, najveća pop zvijezda današnjice. Cijeli popis možete vidjeti na ovdje .
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....