iStock
Dobro je znati...

Ona ih voli, a vi? Top šest namirnica za vaginalno zdravlje

Svima nam je dobro znano koje namirnice je poželjno jesti za druge dijelove tijela pa tako unosimo nemasne proteine ​​kada nam je potrebna energija, dobre masnoće za zdravu kosu, kožu i nokte te cjelovite žitarice kako ne bismo imali problema s probavom, a ciklu i lisnato zeleno povrće ako nam nedostaje željeza... No, znate li koje su namirnice preporučljive kad je u pitanju vaginalno zdravlje?

Možda nećete vjerovati, ali ono što jedemo utječe i na zdravlje naše vagine. Osim što je pravilnim izborom namirnica održavamo u najboljoj formi, na taj način možemo ublažiti menstrualne grčeve, smanjiti mogućnost infekcija i ublažiti suhoću rodnice jer direktno utječemo na vaginalnu pH vrijednost, odnosno njenu kiselost. A sve - od vježbanja, preko stresa, do seksa, može promijeniti pH naše rodnice. Naime, kad se pH rodnice promijeni, ona postaje podložnija za razvoj i rast bakterija i drugih organizama, što dovodi do infekcija kvascima, a posebno bakterijske vaginoze, koja se manifestira kao svrbežna infekcija neugodna mirisa.


Namirnice koje naša vagina voli

Jogurt

Kao što vam je sigurno poznato, jogurt je probiotik, što znači da sadrži žive kulture bakterija. Oni koji sadrže bakteriju nazvanu Lactobacillus acidophilus mogu pomoći održati pH rodnice u kiselom rasponu, smanjujući rizik od gljivica i drugih vrsta infekcija, pa ga je preporučljivo redovito konzumirati. Osim toga, bogat je kalcijem pa će od njega koristi imati i naše kosti i zube, a ne moramo posebno isticati koliko je to važno.


Koncentrirani sok od brusnice

Već ste čuli da biste trebali piti čaj ili sok od brusnice kako biste spriječili ili olakšali infekciju mokraćnog sustava. Ali gutljaj ovog razrijeđenog i zaslađenog napitka često je manje učinkovit nego što većina ljudi misli. Umjesto toga, pijte koncentrirani sok od brusnice kako biste uživali u svim blagodatima ovog bobičastog voća. Nabavite li koncentrirani sok veća je vjerojatnost da ćete "isprati" bakterije i prije nego što se razmnože i počnu vam stvarati probleme. I čiste tablete od brusnice djeluju bolje od slatkih, razrijeđenih pića.

image
Hidratacija je važna jer voda čini prosječno do 70% mase odraslog čovjeka. Pazite da unosite dovoljno tekućina.
iStock

Voda

Ako ste dobro hidratizirani, potičete cirkulaciju u tijelu, koža vam izgleda svježije, ten je zdraviji, zadah ugodniji, a od toga će koristi imati i vaša vagina. Naime, i ginekolozi preporučuju ženama koje pate od suhoće rodnice da dnevno popiju šest do osam čaša vode od 2 dcl. Baš kao što se dehidracija može manifestirati na koži lica ili ruku koje su tada suhe i ispucane, tako se zbog manjka vode u organizmu suhoća može pokazati na koži vulve, koja je tada suha ili svrbi. Češkanje genitalija uzrokovanih suhoćom može vas učiniti osjetljivijima na infekciju. Također, pijenje dovoljno vode jednostavan je način da se spriječe urinarne infekcije.


Đumbir

Studija u Journal of Alternative and Complementary Medicine pokazala je da je đumbir jednako učinkovit kao ibuprofen za ublažavanje bolnih grčeva povezanih s menstruacijom. U studiji su žene bile podijeljene u dvije grupe - prva je uzimala 250 mg praha đumbira u obliku kapsula, a druga 400 mg ibuprofena. Činile su to četiri puta dnevno tijekom prva tri dana menstruacije.

Ibuprofen, naime, spada u lijekove protiv bolova ili tzv. protuupalne lijekove. S druge, pak, strane, đumbir je poznat po protuupalnim svojstvima, pa će na smirivanje grčeva djelovati na sličan način. Iako je studija bila usredotočena na kapsule đumbira, stručnjaci ističu kako jednake benefite iam i svježi korijen đumbira.

image
Samo jedna porcija jogurta značajan je izvor kalija, fosfora, riboflavina, joda, cinka i vitamina B5. Obogatite ga sušenim brusnicama.
iStock

Soja

Proizvodi od soje poput tofua sadrže izoflavone koji oponašaju estrogen. Iako to nije znanstveno dokazano, neki stručnjaci sugeriraju da biljni estrogen može imati sličan učinak kao i estrogen koji žena prirodno proizvodi, ublažavajući pritom suhoću rodnice uzrokovanu hormonalnim promjenama. Ipak, tu informaciju uzmite s rezervom jer su mišljenja podvojena. Neka su istraživanja, naime, otkrila da je soja pomogla smanjiti valunge, suhoću rodnice i druge simptome menopauze, dok druga nisu pronašla nikakvu korist. Vjerojatno biste, kažu oni skeptični, morali jesti poprilično soje da biste postigli bilo kakav pravi estrogeni učinak. Pritom i upozoravaju kako previše soje može prouzročiti ozbiljne zdravstvene problem za neke žene. To je zato što određene bolesti, poput nekih karcinoma dojke, mogu biti potaknute estrogenom.

"Ženama s osobnom ili obiteljskom anamnezom raka dojke soja nije jedna od bezazlenijih stvari koje treba probati", istaknula je jednom prigodom ginekologinja, dr. Taraneh Shirazian za Health.


Avokado

Od vremena kad su ga Azteci nazvali "drvetom testisa", avokado ima nevjerojatne zdravstveni prednosti, osim što doručak čini ukusnijim. Avokado je naime, bogat kalijem, antioksidansima, vlaknima i zdravim mononezasićenim mastima koje pomažu u povećanju razine hormona povezanih s vaginalnim "podmazivanjem". Ovo tropsko voće koje nazivaju i jednom od supernamirnica sadrži i vitamin B6, za koji je dokazano da ublažava simptome PMS-a poput nadutosti i umora, navodi Journal of Alternative and Complementary Medicine.

image
Avokado je definitivno jedna od onih super-namirnica koje su neophodne baš za žensko zdravlje.
iStock
Linker
18. prosinac 2021 05:12