Geometrijski je namještaj elegantan i pročišćen te se zbog toga uklapa u potpuno različite stilove i dobro pristaje u svaki prostor.
Katkad je najjednostavnija linija sasvim dovoljna da se izraziš - kako u crtežu, tako i u dizajnu namještaja. Linijski ili geometrijski namještaj djeluje kao brza skica rukom prenesena s papira u prostor, a premda je već gotovo cijelo stoljeće prisutan u dizajnu, i dalje djeluje vrlo suvremeno.
Početke tog stila, kao i mnogih drugih, možemo naći u djelima autora koji su se okupljali oko škole Bauhaus, poput Marcela Breuera i njegova ‘Wassily’ stolca iz 1925. ili Brune Pollaka i njegova ‘RP-7’ iz 1932. Nešto kasniji radovi slavnog francuskog dizajnera Rene-Jeana Caillettea i danas izgledaju kao da su tek izišli iz tvornice, a zapravo slave 60. rođendan. Tajna je njihove dugovječnosti u tome što su svedeni na svoju esencijalnu formu te djeluju gotovo apstraktno.
I u hrvatskom se dizajnu mogu pronaći primjeri čije se oblikovanje temelji na jednostavnoj i ogoljenoj metalnoj konstrukciji, poput popularnih lampi Model studija Grupa ili Numenovih stolaca Polygon. Rasvjetna tijela ciparskog dizajnera Michaela Anastassiadesa također su dobar primjer tog pristupa: njegova kolekcija String, koju je napravio u suradnji s tvrtkom Flos, sastoji se od jednostavnih minimalističkih lampi ‘razapetih’ između dva zida tankim kabelima. Anastassiadesova lanjska kolekcija nastavlja se na njegov dotadašnji rad, ali je ovaj put inspirirana mobilima i poput tih kinetičkih skulptura djeluje u savršenom balansu, elegantno kao nakit. Upravo su elegancija i čistoća osnovne karakteristike takvih komada i zbog toga se dobro uklapaju u potpuno različite stilove i u gotovo sve prostore. No taj stil najprivlačniji je zbog svoje iskrenosti - jer su svi objekti pročišćeni do temeljne konstrukcije - a ona mu je, zapravo, i osnova.
Pripremila Slavica Šagolj